iranpack-sanat-bastebandi-FBP0515_CoverStory_slide1

نیروی بسته‌بندی انعطاف‌پذیر

بسته‌بندی انعطاف‌پذیر حضوری قدرتمند در صنعت دارد
Flexible packaging ممکن است گزینه‌های سبک‌وزنی به جای بسته‌های سخت ارائه کند، اما خود عنصر سنگین وزنی در صنعت بسته‌بندی به شمار می‌آید. در واقع، Flexible packaging همچنان یکی از روبه‌رشدترین بخش‌های بسته‌بندی در آمریکاست. طبق انجمن بسته‌بندی انعطاف‌پذیر (FPA)، صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر آمریکا با رشد ۸/۲ درصدی در سال ۲۰۱۳ فروش سالانه خود را به ۲/۲۷ میلیارد دلار رساند.

Flexible packaging ممکن است گزینه‌های سبک‌وزنی به جای بسته‌های سخت ارائه کند، اما خود عنصر سنگین وزنی در صنعت بسته‌بندی به شمار می‌آید. در واقع، Flexible packaging همچنان یکی از روبه‌رشدترین بخش‌های بسته‌بندی در آمریکاست. طبق انجمن بسته‌بندی انعطاف‌پذیر (FPA)، صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر آمریکا با رشد ۸/۲ درصدی در سال ۲۰۱۳ فروش سالانه خود را به ۲/۲۷ میلیارد دلار رساند. براساس گزارش “وضعیت صعنت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر آمریکا” ی FPA در سال ۲۰۱۲،‌به طور کلی، بسته‌های انعطاف‌پذیر ۱۸درصد بازار بسته‌بندی ۱۴۵ میلیارددلاری آمریکا را تشکیل می‌دهند. بسته‌های انعطاف‌پذیر بخشی از بسته‌بندی روبه رشد است.

Moving right along
این بخش تنها رو به رشد نیست. مصرف‌کنندگان زندگی پرمشغله‌ای دارند و همراه با آن نیاز به محصولاتی است که قابل حمل و سریع باشند. نوشیدنی پروتئینی قابل‌حمل ZIG شرکت Luminate Nutrition, LLC،‌ از بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند تا محصولات پروتئینی خود را برای مصرف‌کنندگان پرتحرک مناسب کنند. نوشیدنی‌های پروتئینی انتخاب محبوبی برای قبل و بعد از ورزش و یک میان‌وعده‌ی سالم هستند. Perimeter Brand Packaging  و ORC International، یک شرکت تحقیقات بازار جهانی مطالعه‌ای را در بین ۱۰۰۰ مصرف‌کننده انجام داد و این تحقیق مشخص کرد که ۶۶ درصد مصرف‌کنندگان پودر، محصول را حداقل چهار بار در هفته خارج از منزل استفاده می‌کنند. مصرف‌کنندگان همچنین عناصر بسته‌بندی ایده‌آل خود را،‌شامل میل به از بین بردن قاشقک اندازه‌گیری و به دست آوردن یک مخلوط خوب و یکنواخت را ذکر کردند. Perimeter بسته‌بندی BlenderPak را طراحی کرد تا مشکلات آنها را برای مصرف‌کننده‌ای که احساس می‌کرد محصولات کنونی نیازهایش را برآورده نمی‌سازد حل کند. به گفته‌ی Katy Glabicky، مربی بدنسازی و عضو هیات مشاوره ZIG،‌ بطری‌های مخلوط کن بزرگ هستند و اگر بلافاصله تمیز نشوند بوی بدی می‌گیرند. نوشیدنی‌های آماده‌ی مصرف سنگینترند و خنک‌کردن آنها هم یک مسئله است. Glabicky معرفی ZIG با بسته‌بندی Blenderpack شرکت Permiter را”no brainer” خواند. بسته‌های سبک یک طراحی مشبک مخلوط برای یکنواخت کردن نوشیدنی ها دارند،  با مقداری پودر پروتئین از پیش اندازه‌گیری شده می‌آیند و  به راحتی در یک ساک ورزشی جا شده و زحمت مصرف‌کنندگان را برای مخلوط کردن کم می‌کنند و فقط لازم است که مستقیما آب به بسته اضافه شود.

انعطاف‌پذیری در Flexible
علاوه بر قابل‌حمل بودن، مصرف‌کنندگان به دنبال بسته‌بندی‌ای هستند که مناسب باشد.

این تنها در مورد بسته‌بندی انعطاف-پذیر نیست، بلکه Flexible در تبدیل خود به یک گزینه‌ی مناسب برای برندها و مصرف‌کنندگان عملکرد خوبی داشته است. (Bemis)،‌ که برای کیسه‌ی سس McCormick Skillet  به عنوان برنده‌ی جایزه دستاوردهای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر FPA شناخته می‌شود، روشی برای فراهم‌کردن راحتی موردنیاز مصرف‌کنندگان پیدا کرد. کیسه‌های سس به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند که به کمک یک سس از پیش تهیه شده،‌ در خانه غذاهای سریع و سالم بپزند. کیسه‌ها یک درب “آسان بازشو” دارند که به راحتی بدون نیاز به قیچی پاره می‌شود. سپس می‌توان با فشارو بدون نیاز به ابزاری مثل قاشق، قاشقک یا کاردک سس را از بسته بیرون آورد. شکل منحصربه فرد کیسه‌ها باعث جذابیت روی قفسه و شناساندن برند می‌گردد.

حفظ انعطاف‌پذیری
بسته‌بندی انعطاف‌پذیر ممکن است موفق باشد، ‌اما بدون مشکل نیست. بسیاری می‌خواهند بدانند فیلم‌های انعطاف‌پذیر چطور بر محیط زیست تاثیر می‌گذارند. قسمت بزرگی از پایداری بسته‌بندی انعطاف‌پذیر از کاهش مصرف مواد و وزن سبکتر ناشی می‌شود. کیسه‌های سس McCormick Skillet با وجود بطری و ظروف بلند سبکتر، یک گزینه‌ی پایدارتر در گروه سس را پیشنهاد می‌کند. با این حال، پایداری این جا متوقف نمی‌شود. بسیاری شرکت‌ها به دنبال مواد جدیدی هستند که به آنها اجازه دهد انعطاف-پذیری مدنظر مصرف‌کنندگان را به همراه گزینه‌های پایدارتری مثل بازیافت،‌ کمپوست و غیره فراهم کنند.  ECOTEAS چای‌های کیسه‌ای تکی خود را با استفاده از فیلم‌های NatureFlex ساخت شرکت (Innovia Films) بسته‌بندی می‌کند. مواد این بسته‌ها، که از خمیر چوب مشتق می‌شود، ۹۰ درصد پایه زیستی داشته و قابل کمپوست است. برای پایدارترکردن بسته، ‌ECOTEAS تگ‌ها،‌ رشته‌ها و الیاف را حذف کرده است. بسته‌ی به دست آمده ۱۰۰ درصد فاقد ضایعات است. “چای، کاغذ فیلتر و کاغذ بسته‌بندی قابل‌کمپوست بوده و مقوای آن هم قابل‌بازیافت است. علاوه‌براین، مواد بسته‌بندی در مقابل اکسیژن و رطوبت مقاومت بالایی دارند تا چای را برای کل عمر قفسه‌ای محصول تازه‌ نگه‌ دارند.”

پاکسازی
مصرف‌کنندگان دوست دارند که اقلامی را که خریداری می‌کنند، ببینند. اخیرا، برخی بسته‌های انعطاف‌پذیر به مشکل برخورده‌اند چون مصرف‌کنندگان فهمیدند که چون بسته‌ها کاملا مات هستند،‌ ممکن است محصول انتخاب‌شده دلخواهشان نباشد. سازندگان کیسه محبوب Capri Sun با اضافه کردن یک پنل شفاف به بطری بسته‌بندی خود این نیاز مصرف‌کنندگان را برطرف کرده و به مصرف‌کنندگان اجازه دادند که آبمیوه‌ای که به فرزندانشان می‌دهند به همان اندازه که انتظار دارند، سالم است. (Ecolean) با بسته Ecolean Air Aseptic Clear package جدید خود به یک راه حل شفافتر دست پیدا کرده است. کیسه‌های شفاف و سبک‌وزن برای نوشیدنی‌های غیرالکلی و غیرگازدار مناسب است. این کیسه‌ها سطوح قابل چاپی دارند که به برندها اجازه می‌دهند بتوانند تعیین کنند چه مقدار از محصول مشخص بوده و تاثیر برند حفظ شود. کیسه‌ها در اندازه‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌لیتری موجودند، و Ecolean اخیرا سیستم پرکنی جدید EL4+ را معرفی کرده است که قابلیت پرکردن ۱۲۰۰۰ بسته را در ساعت داشته و کیسه‌های شفاف را به یک گزینه‌ی بسته‌بندی نوشیدنی کارا تبدیل می‌کند. بسته‌بندی انعطاف‌پذیر به رشد و نوآوری ادامه می‌دهد تا بهتر نیازهای مصرف‌کنندگان را برطرف ساخته و گزینه‌های جدیدی برای شرکت‌های بسته‌بندی ایجاد کند. با راحتی، پایداری و وضوح بهبود یافته، بسته‌بندی انعطاف‌پذیر می‌تواند علی‌رغم “سبک بودن” خیلی کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید . . .

تعداد نظرات: ۲ مورد

  1. طراحی سایت می‌گه:

    بسیار عالی ممنون از مطالب مفیدتون

  2. باربری می‌گه:

    با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق و پیروز باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *