سریال‌گذاری/ ملاحظات سیستم بـصري

یکی از ملاحظات کلیدی سیستم‌های بصری مربوط به استفاده عمده صنایع از بطری‌های گرد است. به خاطر گرد بودن، بطری‌ها روی انتقال‌دهنده می‌چرخند. یعنی حداقل دو و احتمالا سه دوربین باید روی انتقال‌دهنده قرار بگیرند تا علامت DataMatix را از هر زاویه‌ای که ممکن است پیدا کنند. کارشناسان تخمین می‌زنند که این نیاز به پوشش بیشتر دوربین می‌تواند کل بودجه سریال‌گذاری شما را، بسته به این که چند خط به بطری‌های گرد اختصاص داده می‌شود، 5 تا 10 درصد افزایش دهد.

یکی از ملاحظات کلیدی سیستم‌های بصری مربوط به استفاده عمده صنایع از بطری‌های گرد است. به خاطر گرد بودن، بطری‌ها روی انتقال‌دهنده می‌چرخند. یعنی حداقل دو و احتمالا سه دوربین باید روی انتقال‌دهنده قرار بگیرند تا علامت DataMatix را از هر زاویه‌ای که ممکن است پیدا کنند. کارشناسان تخمین می‌زنند که این نیاز به پوشش بیشتر دوربین می‌تواند کل بودجه سریال‌گذاری شما را، بسته به این که چند خط به بطری‌های گرد اختصاص داده می‌شود، 5 تا 10 درصد افزایش دهد.
نکته دوم این است که کدها چطور در کارتن‌های تاشو چاپ می‌شوند. برخی دریافته‌اند که مساحت چاپی همیشه هنگامی که پنل چاپ روی لبه قابل‌بستن قرار می‌گیرد، به صورت یکنواخت به سره‌ی چاپ معرفی نمی‌شود. ممکن است درجات مختلفی از انحنا به دنبال بسته‌شدن وجود داشته باشد. این انحنا بر فرآیند بازرسی آنلاین، که به تغییرات نور لازم برای درجه‌بندی کامل DataMatrix حساس است، اثر می‌گذارد. نتیجه می‌تواند مردود کردن کاذب کارتن‌های مطلوب باشد. ممکن است برای بهبود بررسی کارتن‌ها، تطبیق‌هایی صورت بگیرد تا مشکل در مرحله کد‌گذاری یا نوردهی حل شود.
تعیین‌ سیستم‌های بصری
هنگامی که یک سیستم بصری تعیین می‌شود، مهم است که فاکتورهایی مثل دقت، قابلیت اطمینان، و پشتیبانی کارخانه محلی مدنظر باشد.
عموما، سیستم‌های بصری امروزه به دو گروه تقسیم می‌شوند: کامپیوتری و دوربین هوشمند. عوامل اصلی متمایزکننده بین این دو شامل معماری، هزینه، توانایی، و محیط تولید هستند. تفاوت معماری اولیه بین سیستم کامپیوتری و دوربین‌های هوشمند این است که پردازش تصویر در اولی متمرکز و در دیگری توزیع‌شده است.
سیستم‌های کامپیوتری معمولا چند دوربین صنعتی را روی یک خط تولید همزمان به کار می‌گیرند تا یک پردازنده مرکزی تصاویر را پردازش کند. این سیستم‌ها اغلب در کامپیوترهای صنعتی اختصاصی فروخته شده و قابلیت ارتقای محدودی برای هارددرایوها داشته، فاقد پشتیبانی محافظت در برابر ویروس/بدافزار هستند (مشکلی که حین اتصال به شبکه پیش می‌آید)، و از سیستم‌های عملیاتی درونی استفاده می‌کنند که به راحتی به روزآوری نمی‌شوند. برخی از آنها شامل درایوهای قابل مبادله هستند، که اگر هر درایو برای تایید تنظیماتش اعتباریابی نشده باشد، سیستم‌های اعتباریابی شده را در معرض خطر قرار می‌دهند.
دوربین‌های هوشمند (که گاهی دوربین‌های توزیع‌شده، درونی، یا IP) نامیده می‌شوند، خودکفا بوده و یک سنسور تصویر CPU و اتصالات و اتصال شبکه دارند و به PC نیاز ندارند. آنها پردازش توزیعی را با شبکه پرسرعت تلفیق می‌کنند تا سیستم‌های بسیار مقیاس‌پذیر تولید کنند.
هر دو رویکرد مزایای مخصوص به خود را دارند. سیستم‌های بصری کامپیوتری انعطاف‌پذیری بالایی از نظر تعداد گزینه‌های قابل‌ انتخاب برای کاربران دارند (مثل دوربین اسکن خط یا اسکن منطقه).
آنها به راحتی با یک نرم‌افزار ثالث قابل استفاده بوده و به خاطر پردازشگرهای پیچیده، انرژی و سرعت بیشتری دارند.عملکرد کامپیوتر با هر بار تقویت سرعت پردازشگر افزایش می‌یابد که باعث می‌شود سیستم‌های بصری کامپیوتری جدید برای پیشرفته‌ترین یا سخت‌ترین کاربردها مناسب باشد.

با این حال، چون تکنولوژی کامپیوتر به سرعت تغییر می‌کند، به راحتی دوربین‌های هوشمند حاضر و آماده قابل تکرار نیست. خرید و اجرای سیستم‌های دوربین هوشمند از نمونه‌های کامپیوتری کم‌هزینه‌تر است. عملکرد، نگهداری و گنجاندن آنها در محیط تولید ساده تر است. چون پیچیدگی کمتری از کامپیوترها دارند، قابل‌اطمینان‌تر بوده و قسمت‌های کمی دارند که ریسک عملیاتی داشته باشند.
تکنولوژی کامپیوتری یک رابط انسان-ماشین (HMI) مرکزی دارد که تنظیمات و پیکربندی را متمرکز می‌سازد. از طرف دیگر دوربین‌های هوشمند مجزا ممکن است به زمان بیشتری برای پیکربندی هر سیستم نیاز داشته باشند. همچنین، تکنولوژی قدیمی کامپیوتری، به ویژه سیستم‌هایی در محفظه ماشین‌آلات صنعتی اختصاصی ممکن است محدودیت‌های تکنولوژیک و سیستم‌های عملیاتی پرخطر و قدیمی‌تری را تحمیل کرده و امکان دارد از پیشرفت‌های تکنولوژی بهره نبرد. (آیا امروز حاضرید یک تلفن ساخت 2006 خریداری کنید؟).

دوربین‌های هوشمند برخی از مزایای زیر را دارا هستند:
• نصب سیستم‌های بصری دوربین هوشمند ارزانتر بوده و اعتباریابی آنها پیچیدگی کمتری داشته و نگهداری‌شان کم‌هزینه‌تر است.
• با پیشرفت‌هایی که در کوچک‌سازی و قدرت پردازش‌گرهای سیگنال‌های دیجیتال رخ داده است، کاربردهای ردگیری مثل کدخوانی، تایید متن، ارزیابی کیفیت علامت، و بازرسی برچسب را به می‌توان به شکل اقتصادی انجام داد. دوربین‌های هوشمند چون حالت solid state دارند، می‌توانند پلت‌فرم ثابت‌تری از گزینه‌های کامپیوتری فراهم کنند.
• سیستم‌های بصری دوربین هوشمند، بیش از قابل‌برنامه‌ریزی بودن قابل پیکربندی هستند و تطابق با تغییرات در قوانین و استانداردها در آنها ساده‌تر است.
• اکثر سیستم‌های بصری پیشرفته اکنون توانایی‌های شبکه و ارتباطات پیشرفته و ابزارهای قوی برای یکپارچه‌سازی در کارخانه دارند.
• این دوربین‌ها اکنون با قابلیت انتقال 2 گیگابایت Ethernet با حداکثر سرعت 125 مگابایت در ثانیه موجود هستند. آنها پهنای باند بالایی با طول کابل خیلی بلند و هزینه کم بدون استفاده از تکرارکننده ارائه می‌دهند. اتصال تنها با تعداد پورت‌های موجود روی سوئیچ Ethernet محدود می‌شود.

161.indd

بیشتر بخوانید . . .