ویژگی‌‌های برچسب: بهترین شیوه‌‌ها در تولید برچسب

تولید برچسب(لیبل) ایجاد توازن بین اهداف بازاریابی، پلتفرم‌‌های برندسازی، تاثیر روی قفسه، و ارائه مستمر است. قوی ظاهرشدن در تنها یکی از این موارد وسوسه‌‌کننده است، اما معمولا به ضرر بقیه موارد تمام می‌‌شود. با دنبال‌‌کردن بهترین شیوه‌‌ها در تعیین استراتژی برچسب‌‌سازی خود، می‌‌تواند در همه جنبه‌‌ها موفق شوید.

تولید برچسب(لیبل) ایجاد توازن بین اهداف بازاریابی، پلتفرم‌‌های برندسازی، تاثیر روی قفسه، و ارائه مستمر است. قوی ظاهرشدن در تنها یکی از این موارد وسوسه‌‌کننده است، اما معمولا به ضرر بقیه موارد تمام می‌‌شود. با دنبال‌‌کردن بهترین شیوه‌‌ها در تعیین استراتژی برچسب‌‌سازی خود، می‌‌تواند در همه جنبه‌‌ها موفق شوید.

1- اجازه ندهید که برچسب، فکر دوم شما باشد. ظرف و برچسب باید همیشه از نظر فیزیکی و زیبایی‌‌شناختی در کنار هم حرکت کنند، و انتخاب یک برچسب ویژه بر تصمیماتی که در مورد طراحی ظرف گرفته می‌‌شود، اثرگذار است. در نظرگرفتن تمام گزینه‌‌ها در مراحل اول هوشمندانه است، و انتخاب هرچه زودتر یک روش برچسب‌‌زنی موردپسند، بسته‌‌ی شما را سریعتر و با اشتباهات کمتری به بازار می‌‌رساند.

2- به تغییرات طراحی بسته‌‌بندی سرعت ببخشید. اکثر شرکت‌‌های CPG آرزو می‌‌کنند که می‌‌توانستند سریعتر تغییرات بسته‌‌بندی را اعمال کنند. رویکرد سنتی تولید بسته‌‌بندی جدید برای برندها و بسته‌‌های تکی ممکن است عامل این قضیه باشد. در عوض، بسیاری از صاحبان برند این روزها از تهیه‌‌کنندها به طور فعال دعوت می‌‌کنند که در طی یک “روز خلاقیت” که می‌‌توان با ایده‌‌های بسیاری در همزمان آشنا شد، نظرات جدید خود را به اشتراک بگذارند.

3- هدف طراحی را مدیریت کنید. بدانید که، بسته به تنظیمات تولید و انتظارات مدیریت برند، در چه نقطه‌‌ای می‌‌خواهید از دخالت شرکت طراحی بسته‌‌بندی جلوگیری کنید. از یک طرف، اگر ارتباط خیلی زود در فرآیند متوقف شود، تیم‌‌های تولید و مهندسی ممکن است طراحی را به شکلی تغییر دهند که از هدف به‌‌دقت تنظیم‌‌شده‌‌ی طراحی فاصله ‌‌دارد. از طرف دیگر، دخالت دادن بیش از حد شرکت طراحی بسته‌‌بندی در فرآیند می‌‌تواند به طور بالقوه پروژه را کندکرده و به هزینه‌‌ها بیفزاید. تعداد روزافزونی از شرکت‌‌های طراحی بسته‌‌بندی، به خاطر تعهدشان به طرح‌‌ها، خدمات مدیریت تولید را تا زمان تحویل نهایی ارائه می‌‌دهند.

Yardely  با این بطری‌‌ها و جعبه‌‌های سفید و تمیز، به همراه تکه‌‌های رنگی درخشان و تصاویر مواد تشکیل‌‌دهنده برای محصولات حمام جدید خالص و گیاهی، به برند خود حیات دوباره‌‌ای بخشید.

Yardely با این بطری‌‌ها و جعبه‌‌های سفید و تمیز، به همراه تکه‌‌های رنگی درخشان و تصاویر مواد تشکیل‌‌دهنده برای محصولات حمام جدید خالص و گیاهی، به برند خود حیات دوباره‌‌ای بخشید.

4- به خاطر جزئیات، از کل غافل نشوید. به جای این که برچسب را به تنهایی نگاه کنید، در نظر بگیرید که این برچسب قراراست چگونه در بافت یک قفسه به نمایش دربیاید. آیا طراحی شما برای این گروه از محصولات مناسب به نظر می‌‌رسد؟ آیا برچسب، کنتراست کافی برای مشخص بودن را دارد؟ همچنین، مطمئن شوید که طراحی زیبای برچسب شما با وجود تابلوی retail-ready یا دیگر اقلام تبلیغی از دید پنهان نمی‌‌ماند. مثلا، شرکت‌‌های تولیدکننده نوشیدنی غیرالکلی آماده، برندهای خود را طوری طراحی کرده‌‌اند که نام برند و اسم طعم نوشیدنی برای داشتن بیشترین قابلیت رویت همیشه در بالای ظرف در قسمت “visi-coolers” قرار دارند، که معمولا در سوپرمارکت‌‌های کوچک یافت می‌‌شود.

5- ورای نقش تزئینی، در مورد کاربری برچسب فکر کنید. از خودتان بپرسید که از برچسب چه چیز دیگری انتظار دارید. آیا می‌‌خواهید محصول را پنهان کنید؟ (تمامی محصولات زیبا نیستند.) چه اطلاعات تطبیقی یا تنظیمی‌‌ای لازم است؟ آیا قوانین در آینده نزدیک تغییر خواهند کرد؟ آیا می‌‌توانید در پورتفولیوی خود در بین گروه‌‌ها، محصولات دیگر را هم تبلیغ کنید؟ آیا درج اطلاعات مفید می‌‌توانند میزان محصولی که مصرف‌‌کننده‌‌ی شما استفاده می‌‌کند را افزایش دهند؟ آیا یک کاربری ویژه می‌‌تواند بازکردن محصول را آسانتر کند؟ مثلا، اضافه کردن یک سطح شیاردار به برچسب می‌‌تواند ارزانتر از قالبگیری یک بافت خاص روی ظرف باشد.

6- برای مصرف‌‌کننده، کمتر یعنی بیشتر. برای کاربردهای CPG، سه یا چهار پیام ابتدایی روی برچسب نگه دارید. نام محصول، نام برند، اندازه سرویس‌‌دهی و یک ادعای مزیت یا ویژگی. با وجود انتخاب‌‌های فراوان روی قفسه، برچسبی که متون و عناصر گرافیکی زیادی داشته باشد می‌‌تواند خریداران را گیج و کلافه کند. علاوه براین، سختگیری‌‌های جدید در طراحی اغلب باعث ممتاز به نظر رسیدن محصول می‌‌شوند.

ترکیبات خمیر میوه‌‌ای و آجیلی Quaker’s Real Medleys در یک فنجان سفارشی که از ترکیب مقوا و پلاستیک برای یک حس مدرن و عملکرد کاربردی استفاده می‌‌کند، به بازار آمده‌‌اند.

ترکیبات خمیر میوه‌‌ای و آجیلی Quaker’s Real Medleys در یک فنجان سفارشی که از ترکیب مقوا و پلاستیک برای یک حس مدرن و عملکرد کاربردی استفاده می‌‌کند، به بازار آمده‌‌اند.

7- مواد برچسب را کاهش دهید. تولیدکنندگان در حال تولید برچسب‌‌هایی می‌‌باشند که از همیشه نازکتر هستند، اما مطمئن باشید که عملکرد آنها را قبل از استفاده طولانی‌‌مدت امتحان کنید. برای کوتاه‌‌مدت یا برندهایی که SKUهای زیادی دارند، چاپ دیجیتال را انتخاب کنید که ضایعات و هزینه‌‌های ذخیره‌‌سازی کمتری دارد. برچسب‌‌ها را هر زمان که ممکن شد، از طریق حذف اطلاعات غیرضروری، ترکیب کنید. آیا واقعا به هر سه برچسب کناری، روی گردن ظرف یا حتی پشت ظرف نیاز دارید؟ با استفاده از فرآیندها و اثراتی که می‌‌توانند در اکثر جریان‌‌های بازیافت استفاده شوند، بازیافت‌‌پذیری را ارتقا دهید.

8- مصرف‌‌کنندگان امروزی از نسل‌‌های قبلی باهوش‌‌تر و نسبت به مسائل زیست‌‌محیطی آگاهتر هستند. شرکتهای موفق CPG نه تنها نیاز دارند که از لحاظ زیبایی بصری جذابیت داشته باشند، بلکه باید هوش جمعی را هم به سمت خود بکشند. بخشی از موفقیت بطری‌‌های آلومینیومی direct-decorated به خاطر آگاهی مصرف‌‌کنندگان از سابقه فراوان بازیافت آلومینیوم است. جامعه به سرعت تشخیص داد که در دنیایی که به محیط زیست خود اهمیت می‌‌دهد، حتی یک ظرف خیلی معمولی هم مزیتهایی دارد.

بیشتر بخوانید . . .