برگزيدگان جايزه دوپونت

 

برنده جایزه الماس

 

iranpack-sanat-bastebandi-Compressed Deodorant Cans Contain Same Quantity with Less Packaging

قوطی‌ دئودورانت فشرده، همان مقدار در بسته کوچکتر

قوطی‌های دئودورانت ایروسُل فشرده ساخت Unilever برای مصرف‌کننده، محیط زیست و خرده‌فروش، مزایایی به همراه دارد. قوطی‌های کوچک حاوی همان مقدار سابق محصول هستند و محافظت هم‌اندازه با قوطی‌های قبلی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کنند. این اولین طرح نوآورانه در زمینه کاهش حجم بسته برای دئودورانت‌های ایروسُل، از زمان اولین عرضه‌ی آنها در دهه 1960 محسوب می‌شود. سیستم افشانشِ قوطی‌ها دوباره مهندسی شده است و از مقدار کمتر پیشرانه‌ها به منظور خروج مقدار ثابتی از دئودورانت با هر بار افشانش استفاده می‌کند. معمولا کاهش مقدار پیشرانه منجر به افزایش امکان انسداد و همچنین افت سطح عملکرد می‌شود. اما این سیستم افشانش جدید، عملکرد مطلوب و دراز‌مدت این قوطی‌های کوچك را، درست مانند قوطی‌های قبلی ضمن بهبود تاثیر زیست‌محیطی به دنبال دارد. قوطی‌های کوچک برای استفاده در سفر هم راحت و قابل حمل هستند. اندازه جدید این قوطی‌ها (75 میلی‌لیتر) با مقررات فرودگاهی سازگار بوده و امکان حمل دئودورانت در هواپیما را فراهم می‌کند. با وجود آن که مقدار محصول در این قوطی‌ها هم‌اندازه قوطی‌های قبلی است، اما کوچکتر بودن این قوطی‌ها موجب شده تا اکنون “ایده‌آل برای سفر” محسوب ‌شوند. سیستم جدید، ضمن افشانش یکنواخت‌تر، جذابتر هم به نظر می‌رسد.
نيز سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند، چون در ساخت آنها به طور متوسط از 25درصد آلومینیوم و 50درصد گاز کمتری به ازای قوطی استفاده می‌شود، بسته‌بندی کوچکتر، الزامات حمل و نقل در سراسر زنجیره تامین را کاهش می‌دهد و امکان انبارش 53 جعبه بیشتر به ازای پالت وجود دارد که نیاز به 35درصد از کامیون‌های حمل را برطرف می‌کند. امکان افزایش 45 درصدی تعداد قوطی روی قفسه‌، از دیگر مزایای این نوآوری است.
اين بسته به خاطر پیشرفت تکنولوژیکی، مسئولیت‌پذیری و ارتقای تجربه کاربر برگزيده شد.

 

برندگان جایزه طلا

 

درپوش دوزکننده هوشمند، کاهش هدررفتِ محصول با دوزکردن تک‌فشاره

درپوش دوزکننده هوشمند، کاهش هدررفتِ محصول با دوزکردن تک‌فشاره

بطری‌های حاوی مایع تمیز کننده ساخت P&G، از درپوش نوآورانه قابل دوز کردن و هوشمندی (با توقف خودکار) برخوردارند که کوچک‌ترین سیستم دوز کردن در بازار جهانی محسوب می‌شوند. این درپوش دوزکننده‌ی هوشمند از یک مکانیزم زمان‌سنج استفاده می‌کند که با یک بار فشار دادن بطری، فعال شده، محصول را خارج کرده و به طور همزمان یک پیستون کوچک را به سمت بالا حرکت می‌دهد. پیستون پس از بیرون دادنِ دوز تنظیم شده، جریان محصول را متوقف می‌کند.
این دوز توسط P&G برای خطوط تولید مختلف تطبیق‌دهی شده و می‌تواند 5 تا 50 میلی‌لیتر با دقت بسیار بالا باشد. درپوش شامل چهار قسمت پلاستیکی است و امکان ساخت آن با هزینه بسیار پایین وجود دارد. اکثر سیستم‌های دوزینگ موجود در بازار بزرگتر و گرانتر از این هستند و از چندین ماده ساخته می‌شوند.
درپوش هوشمند، کنترل بهتر و استفاده مطلوب‌تر از محصول تمیزکننده را ممکن می‌سازد. به این ترتیب که مصرف‌کنندگان همواره مقدار پیش‌اندازه‌گیری شده‌ی مایع تمیزکننده را خارج می‌کنند. پیشتر دو راه به این منظور برای مصرف‌کننده وجود داشت: یا این که تمیزکننده را مستقیما از بطری بدون اندازه‌گیری خارج کند و یا این که از یک درپوش دوزکننده‌ی غیرکنترل شده استفاده نماید که هر دوی این روش‌ها غالبا منجر به خروج میزان محصول بیشتر از حد لازم می‌شود.
اين بسته به خاطر پیشرفت تکنولوژیکی و ارتقای تجربه کاربر برگزيده شد.

پوچ قابل جداسازی برای مرینتهای چندگانه، آشپزی راحت

پوچ قابل جداسازی برای مرینتهای چندگانه، آشپزی راحت

با پوچ پلاستیکی قابل جداسازی Amcor Flexibles، مصرف‌کنندگان می‌توانند از دو مخلوط Paste مجزا در زمان‌های مختلف حین آماده‌سازی غذا استفاده کنند. بسته حاوی دو پوچ مجزاست که توسط یک خط نقطه‌چین آسان بازشو به هم متصل شده‌اند. فناوری حاصل از  یک قالب هوشمند در دستگاه کیسه‌ساز، جداسازی تمیز و ساده‌ی دو پوچ را ممکن ساخته است. مزیت این نوع بسته‌بندی، کاهش پیچیدگی استفاده از تعداد زیادی مواد تشکیل‌دهنده طی مراحل مختلف تهیه‌ی غذاست و در عین حال، طعم واقعی تفت در روغن داغ تجربه می‌شود. راهکار استفاده از دو پوچ كه شركت Amcor Flexibles ارايه داده به متمایزسازی برند کمک کرده و اشتیاق مصرف‌کننده به داشتن تجربه آشپزی جذاب را با بسته‌بندی ساده و راحت پاسخ می‌دهد. Paste: یک مخلوط نیمه مایع شبیه سُس و غالبا تند مانند پِیست میگو
اين بسته به خاطر پیشرفت تکنولوژیکی و ارتقای تجربه کاربر برگزيده شد.

فیلم‌پوچ و پایداری شیر در قفسه‌های هند

فیلم‌پوچ و پایداری شیر در قفسه‌های هند

برای اولین بار در هند، شیر UHT (فرآوری شده در دمای فوق بالا) در یک پوچ انعطاف‌پذیر بسته‌بندی می‌شود که عمر آن در قفسه 90 روز است. پوچ شیر UHT ساخت Parakh Agro Industries از یک فیلم پنج‌لایه بر پایه‌ی EVOH استفاده می‌کند که با رزین لایه اتصال Bynel® 4109 ساخت DuPont™ تولید می‌شود. به این ترتیب، تا زمان باز شدن پوچ نیازی به قرار دادن آن در یخچال وجود نداشته و همچنین پیش از مصرف نیازی به جوشاندن شیر نخواهد بود. این شیر در دمای بالا استریلیزه شده و در شرایط اَسپِتیک بسته‌بندی می‌شود. پر کردن و فرآوری اَسپِتیک در این دما، محافظت از محصول را تضمین می‌کند.
به علاوه، هزینه‌ی بسته‌ی واحد به ازای لیتر نسبت به بسته‌بندی اسپتیک سنتی بسیار کمتر است. همچنین عدم نیاز به یخچال موجب صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. فناوری شیر UHT از Elecster (فنلاند)، شیر را برای جمعیتی فراهم می‌آورد که در صورت نبودش، از دسترسی به شیر محروم می‌مانند. علاوه بر این، افزایش عمر محصول در قفسه برای افراد فقیر در هند که یخچال ندارند، مزیت بزرگی محسوب می‌شود.
اين بسته به خاطر بسته‌بندی مسئولانه و ارتقای تجربه کاربر برگزيده شد.

 

پوچ مقوایی برای تهیه پاستای تازه در چند دقیقه

پوچ مقوایی برای تهیه پاستای تازه
در چند دقیقه

با پوچ مقوایی دوزکننده VerDeSoft حاوی خمیر پاستای نیمه‌سیال، امکان تهیه و پخت پاستای تازه در چند دقیقه فراهم شده است. مصرف‌کننده می‌تواند پاستا را با بریدن لیبل انتهایی و ریختن خمیر در یک ظرف حاوی آب در حال جوش تهیه کند. یک یا دو دقیقه بعد، پاستای تازه آماده خوردن است. مقوا پایداری لازم برای مقاومت در برابر فشرده شدن پاستا و خروج آن از برش‌های دوزبندی را فراهم می‌کند. لایه فیلم درونی به عنوان یک بازدارنده عمل کرده و با درزگیری به پوچ متصل می‌شود. این رویکرد کل‌نگر برای یکی کردن محصول و بسته، تجربه منحصر به فردی برای مصرف‌کننده به ارمغان آورده و امکان پخت پاستای تازه را بدون بر هم زدن نظم آشپزخانه برای همه فراهم می‌کند.
اين بسته به خاطر پیشرفت فنی و ارتقای تجربه کاربر برگزيده شد.

فناوری نوآورانه چاپ مستقیم  روی ظروف صلب

فناوری نوآورانه چاپ مستقیم
روی ظروف صلب

فناوری چاپ مستقیم شرکت Plastipak یک راهکار نوآورانه برای چاپ مستقیم جوهر روی یک بسته است. این فناوری نیاز به زیرلایه لیبل را برطرف کرده، کاهش انتقال لیبل‌ها و چسب‌ها به خاکچال و جریان‌های بازیافت را به دنبال داشته و به ساده شدن زنجیره تامین کمک می‌کند. همچنین دوستدار محیط زیست بوده و چاپ بر اساس تقاضا را با قابلیت‌های نامحدود طراحی گرافیکی ممکن می‌سازد. یک مزیت دیگر، افزایش سرعت به دلیل عدم نیاز به پلیت و دِرام‌های چاپ است. علاوه بر اینها، تطبیق‌پذیری تولید هم ارتقا می‌یابد، زیرا این سیستم می‌تواند چاپ روی بطری‌های با اندازه و شکل مختلف و حتی روی شانه‌ی هر ظرف پلاستیکی را انجام داده یا تصاویر گرافیکی تمام‌قاب را چاپ کند.
از مزایای دیگر این فناوری، کاهش ردپای کربن ناشی از تولید و حمل و نقل لیبل‌ها، چسب و اجزای مواد خام است. همچنین جوهر UV مورد استفاده در چاپ، فاقد VOC (ترکیبات آلی فرار) بوده و دوستدار محیط زیست است.
اين بسته به خاطر پیشرفت تکنولوژیکی و بسته‌بندی مسئولانه برگزيده شد.

 

برندگان جایزه نقره

بطری “سبز” آب خنک‌کن ساخته شده از 100درصد ماده بازیافتی

بطری “سبز” آب خنک‌کن ساخته شده از 100درصد ماده بازیافتی
شرکت Ice River Springs Water تنها شرکت تولیدکننده‌‌ی نوشیدنی در آمریکای شمالی است که بسته‌های پلی‌اتیلن-ترفتالاتِ (PET) کنار معابر را جمع‌آوری و فرآوری كرده و آنها را به PET قابل استفاده برای بسته‌بندی مواد خوراکی جهت ساخت بطری‌های آب خود تبدیل می‌کند.
هر دوی بسته‌های PET شفاف و سبز توسط شرکت Ice River Springs جمع‌آوری و بازیافت می‌شوند. به طور سنتی، ماده‌ی سبز یا با Down-Cycle برای استفاده در تسمه‌پیچی مورد استفاده قرار گرفته و یا در خاکچال‌ها انباشته می‌شود. اما Ice River Springs با نوآوری ساخت بطری PET 100درصد بازیافتی 15L Aroowhead، می‌تواند 100درصد بسته‌های PET سبزی را که توسط سیستم حلقه-‌بسته در واحد بازیافت پلاستیک خود جمع‌آوری می‌کند را بازیافت كرده و مجددا از آنها استفاده کند. روش‌های فرآوری منحصر به فرد و تبدیل به PET بازیافتی، Ice River Springs را قادر ساخته که مصرف انرژی مواد خام را تا 84درصد و گازهای گلخانه‌ای ناشی از مواد خام را تا 78درصد نسبت به استفاده از PET دستِ اول کاهش دهد.
Down-Cycle: فرآیند بازیافتی که منتج به یک درجه افت کاربرد ماده اصلی می‌شود.
اين بسته به خاطر بسته‌بندی مسئولانه
برگزيده شد.

ظرف عسل

ظرف عسل

یک شرکت مراکشی با نام Betamiel با الهام از محیط طبیعی عسل، ظرفهایی را از موم beeswax حاصل از باقیمانده‌ی عسل‌گیری می‌سازد. این ظرف‌های طبیعی مقاوم به شکستن، محافظت عالی از محتویات را در تمام طول عمر خود فراهم کرده و پس از تمام شدن عسل، امکان استفاده از ظرف به راه‌هاي مختلف وجود دارد. ظرف‌های عسل Betamiel نقش یک مشوق الهام‌بخش به افراد را جهت استفاده از مواد ضایعاتی به منظور ساخت بسته دارند.
اين بسته به خاطر بسته‌بندی مسئولانه برگزيده شد.

 

پوچ ریتورت ايستاده، تحول در  صنعت فودسرویس آمریکای لاتین

پوچ ریتورت ايستاده، تحول در
صنعت فودسرویس آمریکای لاتین

پوچ ايستاده Fugini برای سبزی‌جات اولین بسته‌ی انعطاف‌پذیر ریتورت است که در صنعت فودسرویس برزیل عرضه می‌شود. این پوچ ریتورت ايستاده ساخت Bremis، محافظت عالی از محصول را علاوه بر تضمین کیفیت آن فراهم می‌کند. همچنین جابجایی و باز کردنش آسانتر است و گرم شدن سریعتر اتفاق می‌افتد. این پوچ انعطاف‌پذیر، راحتی و ایمنی مصرف‌کننده را ارتقا می‌دهد و نشانه‌ی تحولی بزرگ در صنعتی است که زمانی برای حفظ کیفیت محصول به قوطی‌های صلب وابسته بود.
اين بسته به خاطر ارتقای تجربه کار
بر برگزيده شد.

بطری Infini، تعریف تازه‌ای از سبک‌وزنی

بطری Infini، تعریف تازه‌ای از سبک‌وزنی

سبک کردن بطری‌های پلاستیکی معمولا با استفاده از ماده‌ی کمتر اتفاق می‌افتد. اما محدودیت در میزان نازک کردن دیواره‌های بطری ضمن حفظ استحکام آن، یک مشکل جدی در انجام این کار است. Nampak Plastics با هدف رفع این مشکل، بطری Infini را طراحی کرده که یک سری نوآورانه و سبک از بطری‌های شیر از جنس پلی‌اتیلن دانسیته بالا (HDPE) هستند و تا کنون بیش از 500 میلیون از آنها در صنعت لبنیات بریتانیا به فروش رسیده است. این بطری، سبک‌ترین بطری 32 گرمی 4pint (27/2 لیتری) است که برای ساخت آن از 20درصد ماده کمتر و تا 30درصد HDPE بازیافتی استفاده می‌شود. Nampak تامین‌کننده‌ی نخست بطری‌های HDPE به صنایع لبنیاتی و آبمیوه است که با طراحی Infini و استفاده از HDPE بازیافتی، می‌تواند منجر به کاهش 30000 تُنی مصرف رزین در سال توسط صنعت بسته‌بندی شیر بریتانیا شده و ردپای کربن را تا 30درصد کاهش دهد.
Infini تحت لیسانس برای بازارهای استرالیا و نیوزیلند در سال 2014 ساخته شده و در حال حاضر مذاکراتی با شرکای اعطای لیسانس در بازارهای آمریکا/اروپا/آسیا/آفریقا براي استفاده از این بطری در بسته‌بندی لبنیات مایع و همچنین بطری‌های غیرلبنی در حال انجام است.
اين بسته به خاطر بسته‌بندی مسئولانه برگزيده شد.

 

پوچ ساندویچ قابل مایکروویو،  مرطوب نگه داشتن نان حین حرارت دیدن

پوچ ساندویچ قابل مایکروویو،
مرطوب نگه داشتن نان حین حرارت دیدن

بسته فرم‌-فیل‌-سیل افقی Heat Fresh ساخت Hillshire Brands، ضمن حرارت دادن کامل و یکنواخت باقی ساندویچ در بسته‌ی اصلی، نان ساندویچ را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. شرکت Curwood، همکار Hillshire Brands دو فن‌اوری اختصاصی‌اش را به شیوه‌ای منحصر به فرد جهت کنترل بهینه رطوبت، حرارت و فشار در بسته حین حرارت دیدن آن در مایکروویو تلفیق كرده است. این بسته شامل یک لمینیت فیلم غیربافته با خواص جاذب رطوبتی در قسمت قاعده‌ی بسته، و یک فیلم شکل‌پذیر نایلونی با خواص منحصر به فرد کنترل رطوبتی در قسمت بالایی است. این دو وب به همراه هم، یک “گنبد بخار” همانند بویلر لوکوموتیوهای بخار را تشکیل می‌دهند که نقش متعادل‌سازی رطوبت را داشته و امکان استفاده‌ی بهینه از بخار را ضمن جذب بخار اضافی فراهم می‌کنند.
حین حرارت دیدن، رطوبت ایجاد شده توسط سیکل حرارتی به بالای بسته می‌رود، سپس از کناره‌های بسته به سمت پایین حرکت کرده و توسط فیلم شکل‌نا‌پذیر جذب می‌شود. به این ترتیب مشکل ناخوشایند خیس شدن یا مقوامانند شدن نان از بین میرود. همچنین به طور همزمان، فشاری درون بسته ایجاد می‌شود تا حرارت را به منظور گرمایش یکنواخت و کنترل شده‌ی گوشت، پنیر و سایر مواد ساندویچ، به مرکز آن برساند.
اين بسته به خاطر پیشرفت تکنولوژیکی برگزيده شد.

 

بسته‌ی Roast-In-The-Bag مرغ،  کاهش ریسک‌های ایمنی و  افزایش راحتی مصرف‌کننده

بسته‌ی Roast-In-The-Bag مرغ،
کاهش ریسک‌های ایمنی و
افزایش راحتی مصرف‌کننده

آن طور که حجم بالایی از اطلاعات تهیه شده با حمایت دولتی درباره ایمنی گوشت نشان داده‌اند، بسیاری از مصرف‌کنندگان، دانش کافی برای آماده‌سازی درست گوشت خام  را ندارند‌. شرکت FFP Packaging Solutions به این منظور یک بسته‌ی ویژه با نام Roast-In-The-Bag را برای مرغ طراحی كرده است. این بسته شامل یک flow wrap پلی‌استر بزرگ است که با پلی‌استر نوع هیت-سیل، درزگیری شده و امکان روست یک مرغ کامل را در بسته‌ی خرده‌فروشی ایجاد می‌کند. به طوری که مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون مجبور بودن به لمس گوشت خام، بسته را مستقیما درون فر قرار دهند.
این بسته تمامی رطوبت درون خود را حفظ کرده و کمک می‌کند که درون فر تمیز باقی بماند.
flow wrap: روشی برای پوشش‌دهی محصول که در آن محصول وارد ماده پوششی که به صورت رول در آمده می‌شود. این روش عموما برای بسته‌بندی محصولاتی که شکل نامنظم دارند مناسب است.
اين بسته به خاطر ارتقای تجربه کاربر
برگزيده شد.

 

بسته سوپ، افزایش عمر محصول در قفسه و صرفه‌جویی زیست‌محیطی

بسته سوپ، افزایش عمر محصول در
قفسه و صرفه‌جویی زیست‌محیطی

رساندن سوپ به بخش‌هایی از آفریقا که از کانال‌های توزیع رسمی محروم هستند، مستلزم راه‌کارهای بسته‌بندی است که عمر محصول در قفسه را افزایش می‌دهند. بسته سوپ جدید Mondi با یک لمینیت کاغذی کواِکسترود (اکستروژن همزمان) شده، جایگزین فویل آلومینیومی می‌شود و از خواص ممانعت‌کنندگی برخوردار است که افزایش عمر محصول در قفسه را به دنبال دارد. همچنین در ساخت این بسته سوپ از یک پلیمر درزگیری مخصوص استفاده شده که امکان کاهش چشمگیر دمای درزگیری را فراهم کرده و به این ترتیب علاوه بر کاهش مصرف انرژی، بازدهی خطوط پرکن را افزایش می‌دهد. حذف لایه‌ی آلومینیوم نیز امکان استفاده از فلزیاب برای تضمین ایمنی محصول را فراهم می‌کند.
اين بسته به خاطر بسته‌بندی مسئولانه برگزيده شد.

 

بسته اسنَپ‌تاپ، تضمین تازگی گوشت Mexican Deli

بسته اسنَپ‌تاپ، تضمین تازگی گوشت
Mexican Deli

بسته گوشت برند San Rafael برای بازار مکزیک، گوشت خوک را طی استفاده مکرر از آن تازه نگه می‌دارد. این بسته‌ی قابل دوباره‌بندی از Sigma Alimentos از ویژگی اسنَپ‌تاپ برخوردار است که با بسته شدن رویه‌ی بسته، صدای کلیک‌مانندی ایجاد کرده و به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهد که رویه کاملا بسته شده و امکان آلوده یا بدشکل شدن گوشت وجود ندارد.
این بسته‌ی آسان‌باز‌شو قابلیت دسترسی مصرف‌کنندگان به محصول را نیز افزایش می‌دهد.
اين بسته به خاطر ارتقای تجربه کاربر برگزيده شد.

 

بسته‌ی بادامزمینی، کاربردی بودن صلب، صرفه‌جویی‌ منعطف

بسته‌ی بادامزمینی، کاربردی بودن صلب، صرفه‌جویی‌ منعطف

بسته PrimaPakTM یک “جعبه پاپ‌آپ” انعطاف‌پذیر قابل دوباره‌بندی است که از یک رولِ تنهای فیلم انعطاف‌پذیر ساخته شده و با یک لیبل بیرونی تقویت می‌شود که استحکام عمودی و صلبیت آن را افزایش می‌دهد. شرکت Clear Lam Packaging تمامی اجزای سازنده‌ی بسته‌ی نهایی را در یک رول فیلم فراهم آورده و نیاز به قاعده‌ی پریفورم شده‌، درپوش‌ها، لیبل‌ها و شرینک‌باندینگ بسته را که در ساخت بسته‌های صلب بزرگ امروزی استفاده می‌شود برطرف كرده است.
بسته‌ی PrimaPakTM میلیون‌ها پوند ضایعات بسته ناشی از بسته‌های صلب را از بین می‌برد. این بسته ضمن امکان انباشت (چیدمان) مطلوب، استفاده مفید از قفسه را تا 30درصد نسبت به قوطی‌های کامپوزیتی گرد یا ظروف پلی‌اتیلن‌ترفتالات (PET) كه قالبگیری دمشی شده افزایش می‌دهد. همچنین ساخت آن با کاهش مصرف سوخت حین حمل و نقل، افزایش فضای انبار و کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای در سراسر زنجیره‌ی تامین همراه است.
پاپ‌آپ: نوعی جعبه که  باز شدن آن همانند تبلیغاتی به همین نام در محیط اینترنت، آنی و رو به بالا است.
اين بسته به خاطر بسته‌بندی مسئولانه برگزيده شد.

 

iranpack-sanat-bastebandi-Gatorade Bottle Gets Lighter But Stronger

بطری Gatorade، سبکتر اما محکمتر

شركت پِپسی، بطری 28 اونسی Gatorade را تا بیشترین حد ممکن سبکتر و در عین حال محکمتر ساخته است. همچنین با استفاده از فناوری  roll-fed (تغذیه شونده از رول) برای نصب شرینک‌لیبل‌ها روی بطری، نیازی به چسب وجود نداشته و فرآیند مشابه چاپ مستقیم انجام می‌شود. این لیبل منطبق شونده با فرم ظرف از محبوس شدن آب بین بطری و لیبل جلوگیری می‌کند.
بطری جدید، 13درصد سبکتر و در عین حال 25درصد محکم‌تر از بطری قبلی است. این بطری كه با روش پركني داغ پر مي‌شود از یک وكيوم‌پنل، نه در کناره‌ها بلکه در قاعده‌ی خود و همچنین یک سری دنده‌های ساختاری بازدارنده از تغییر شکل، حین و پس از فرآیند پر کردن داغ برخوردار است. افزایش چشمگیر استحکام بطری به پِپسی امکان می‌دهد تا به جای انتقال بطری‌ها به طور کاملا پوشیده در جعبه‌های كارتني معروف به bliss case از سینی‌های شرینک ‌شده استفاده كند و به این ترتیب امکان 50درصد صرفه‌جویی در مصرف مقواي كارتن برای ارسال محصول ایجاد می‌شود.
اين بسته به خاطر بسته‌بندی مسئولانه برگزيده شد.

بیشتر بخوانید . . .