Transcend Coffee

طراح: “در مورد پاکت قهوه، من دریافتم که یک پاکت روشن و رنگی بهتر است چون این شرکت در حال گسترش کار خود به مشتریان عمده و مغازه‌های خواربارفروشی بیشتر است و باید بتواند در بین محصولات دیگر جلب توجه کند. چون Transcend همیشه یک شرکت برجسته بوده و هیچ وقت از ریسک‌کردن هراس نداشته است،

منبع: The Dieline
Transcend Coffee تصمیم گرفته است تا از بقیه محصولات متمایز شود. در پی ایجاد یک بسته‌بندی پاکت قهوه که رنگی و برای مصرف‌کننده، آموزشی باشد، این طراحی مجدد بر کاربری طراحی تمرکز داشته است. ساختن یک پاکت کوتاه‌تر به معنی خودایستا بودن بسته روی قفسه بود. یک فاکتور مهم دیگر داشتن یک شعار tag-line کوتاه و ساده بود :”منابع مشخص، بوداده در ادمونتون”
“قهوه Transcend از سال 2003 یک شرکت فرآوری قهوه در ادمونتون است که قهوه را از منابع مجاز گرفته و با کیفیت بالا فرآوری می‌کند. با رشد شرکت، کیفیت کار افزایش یافته و برند به صورت یک نشان تجاری همیشه قوی و خلاق تکامل یافته است. بخشی از این تکامل برداشتن یک قدم رو به جلو با تصویر کلی شرکت بود. در حین فرآیند تبیین ارزش‌های کلیدی، شرکت به این نتیجه رسید که وقت ایجاد یک انقلاب در برند رسیده است.
طراح: “در مورد پاکت قهوه، من دریافتم که یک پاکت روشن و رنگی بهتر است چون این شرکت در حال گسترش کار خود به مشتریان عمده و مغازه‌های خواربارفروشی بیشتر است و باید بتواند در بین محصولات دیگر جلب توجه کند. چون Transcend همیشه یک شرکت برجسته بوده و هیچ وقت از ریسک‌کردن هراس نداشته است، من زمینه رنگ قرمز و نارنجی را انتخاب کردم. در گوشه‌های مختلف بسته از تکنیک‌های جلا استفاده شده است تا نظر مردم در هنگام عبور از کنار بسته روی قفسه جلب شده و بسته یک حس با کیفیت و با پرستیژ داشته باشد.”

یک مشکل قبلی در مورد کیسه‌های قهوه‌ی Transcend این بود که به حالت ایستاده قرار نمی‌گرفتند، بنابر این ما یک شکل کوتاه‌تر و عریضتر با قاعده مثلثی انتخاب کردیم که به ایستادن بسته قهوه روی قفسه فروشگاه کمک کنیم.”
طراحی جدید

iranpack-156-SONY DSC

iranpack-156-Transcend Coffee2

چالش اصلی طراحی پاکت ایجاد برچسبی بود که نه تنها جلب توجه کند، بلکه خواندن و درک آن ساده باشد. سلسله‌مراتب مهمترین جنبه یک برچسب است و بنابر این من کاری کردم که مهمترین اطلاعات (اسم و کشور تولیدکننده) به چشم بیاید. به عنوان فردی که تجربه فروش قهوه دارد، من توانستم اطلاعاتی را که مردم بیش از همه به آنها اهمیت می‌دهند را دریابم و یک برچسب موثر طراحی کنم. رنگ‌های مختلف برچسب نشانگر پروفیل‌های مختلف برشته‌سازی قهوه هستند، اسپرسو (قرمز)، بدون کافئین (آبی)، تصفیه شده (زرد)، و با این کار دسترسی مشتریان به آن چه دقیقا مدنظر دارند ساده می‌شود. اطلاعات دیگر، مثل نکاتی در مورد طعم قهوه و تاریخ برشته‌کردن به وضوح قابل مشاهده و تمیز هستند. تیپوگرافی استفاده شده محصول کار Soto & Mission Gothic است. “در گوشه‌ها، یک قسمت متالیک استفاده شده است تا به پاکت بافت و درخشش بدهد. در یک طرف راهنمای دم‌کردن نوشته شده است تا به افراد کمک کند خوش‌طعم‌ترین قهوه را در منزل تهیه کنند.”

iranpack-156-SONY DSC

iranpack-156-Transcend Coffee

“پشت پاکت جایی بود که مشتری می‌خواست پیام خود را درج کند. بعد از بحث‌های فراوان در مورد در نظر داشتند، ما یک پیام ساده را انتخاب کردیم که به سرعت دو چیزی را که باعث تمایز Transcend است توضیح می‌دهد، “از منابع مشخص، برشته شده در ادمونتون”. پشت بسته هم یک الگوی براق و شفاف دارد که هنگامی که مشتریان بسته را نگه می‌دارند دارای بافت باشد و باعث توجه به پیام خیلی مهمی که درج شده، شود.”

 

Nonniana  <<<  پیش/ پس  >>> Nescafé

 

بیشتر بخوانید . . .