گزارش‌هاي جهاني تحقيقات بازار در زمينه لفاف و بسته‌هاي انعطاف‌پذير

موسسه مطالعات بازار PCI اعلام كرد به‌روزترین مطالعه راجع به تولید، تجارت و مصرف بسته‌های منعطف در مناطق خاورمیانه و آفریقا را ارائه كرده است. اين مطالعه شامل نقشه‌ کامل صنعت بسته‌‌های منعطف خاورمیانه و آفریقا با توجه به وضعیت امروز و مطابق با انتظار متخصصان است.

بازار بسته‌های منعطف خاورمیانه و آفریقا تا سال 2018
موسسه مطالعات بازار PCI اعلام كرد به‌روزترین مطالعه راجع به تولید، تجارت و مصرف بسته‌های منعطف در مناطق خاورمیانه و آفریقا را ارائه كرده است. اين مطالعه شامل نقشه‌ کامل صنعت بسته‌‌های منعطف خاورمیانه و آفریقا با توجه به وضعیت امروز و مطابق با انتظار متخصصان است.
این گزارش مستقل و موثق بر اساس مصاحبه با شرکتهای تبديل‌كننده و سایرین در سراسر آفریقا و خاورمیانه بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر 2013 تهیه شده و اطلاعات و آنالیز مفصلی را در خصوص بازارهای بسته‌بندی منعطف در این دو منطقه ارائه می‌دهد. علاوه بر خلاصه اطلاعات منطقه‌ای و نتایج مربوطه، پروفایل‌های اختصاصی هر کشور در این گزارش شامل موارد زیر است:
• مرور کلی گرایش‌های تولید، تجارت و مصرف (گذشته، حال و آینده).
• فاکتورهای موثر بر تقاضای بسته‌های منعطف.
• پروفایل‌های اختصاصی شرکت‌های مبدل با جزئیات تولید بر حسب دلار آمریکا، صادرات، قابلیتهای درون‌سازمانی و بازارهای مصرف نهایی که این شرکت‌ها به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند.
• معرفی و آنالیز گرایش‌های بازار مصرف نهایی به همراه اطلاعات صنعت غذاهای بسته‌بندی شده بر حسب تن.
مشاوران موسسه PCI بازار جهانی بسته و فیلم‌های منعطف را به مدت نزدیک به 20 سال تحت نظر‌ داشته‌اند. اطلاعات ارائه شده مفصل و طبقه‌بندی شده‌ آماری به همراه تفسیر متخصصین از بازار بسته‌های منعطف آفریقا و خاورمیانه در 16 کشور و ناحیه است. قیمت این گزارش2250 یورو است. فهرست كلي گزارش به ترتيب زير است.
مقدمه: درباره شرکت خدمات مشاوره‌ای PCI Films، پیشینه، تعریف بسته‌های منعطف.
مرور کلی بازار خاورمیانه و آفریقا
پیشینه‌ اقتصادی، مرور کلی بازار بسته‌های منعطف خاورمیانه و آفریقا، تولید بسته‌های منعطف، واردات و صادرات بسته‌های منعطف، مصرف در بازارهای جغرافیایی، بازارهای مصرف نهایی، شرکتهای پیشروی منطقه‌ای، پیش‌بینی پنج ساله.
پروفایلهای کشوری و منطقه‌ای، مقدمه
ایران، مرور کلی اقتصادی، مرور کلی بازار بسته‌های منعطف، شرکت‌های مبدل بسته‌های منعطف، بازارهای مصرف نهایی، در كنار وضعيت كشورهاي فلسطين اشغالي، عمان، عربستان صعودی، سوریه، امارات متحده عربی، باقی خاورمیانه، الجزایر، مصر، کنیا، مراکش، نیجریه، آفریقای جنوبی، تانزانیا، تونس، باقی آفریقا.
ضميمه اين گزارش، تعاریف مصرف نهایی، مصرف بسته‌های منعطف در خاورمیانه و آفریقا مي‌باشد. از جمله یافته‌های این تحقیق:
• سرمایه‌گذاری‌های جدید در فرآوری غذا به توسعه رشد به‌ویژه در آفریقا کمک می‌کند.
• سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری جدید تبدیل (Converting) توسط بسیاری از شرکت‌های مبدل.
• رشد دورقمی تقاضای سالیانه در نیجریه.
• علیرغم آشفتگی سیاسی در بسیاری از کشورها، رشد اکثر بازارهای بسته‌های منعطف ادامه می‌یابد.
• بازار بسته‌های منعطف سوریه همچنان از جنگ داخلی فعلی آسیب می‌بیند.

گرایشهای جهانی بسته‌های منعطف تا سال 2016
این گزارش بر اساس مصاحبات مفصل با شرکت‌های پیشروی صنعت بسته‌های منعطف و فروشندگان زیرلایه در سراسر جهان طی سال‌های 2011 و 2012 تهیه شده و آنالیز مفصل آماری به همراه تفسیرهای مربوطه را برای این بازار بزرگ جهانی ارائه می‌دهد.
با وجود تاثیر جزئی رکود اقتصادی بر صنعت جهانی بسته‌های منعطف، همچنان رشد ارزش در عمده مناطق چشمگیر بوده است و در بعضی از مناطق نرخ رشد سالیانه دو رقمی از سال 2006 به وقوع پیوسته که نشانه‌ وجود فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری است. اما کدام بازارها؟ چه عواملی رشد را تقویت می‌کنند؟ سرعت رشد چقدر است؟ در این گزارش به تمامی این سوالات به طور مفصل پاسخ داده شده است.
این گزارش جدید یک ابزار حیاتی برنامه‌ریزی تجاری برای هر فردی است که در تولید و فروش فیلمهای پلاستیکی ساده و تبدیلی، فویلهای آلومینیومی و کاغذهای اختصاصی فعال است؛ از جمله فروشندگان مركب چاپ، چسب و پوشش‌ها و همچنین مالکین برند و خرده‌‌فروشان غذا. همچنین این گزارش در بردارنده‌ی اطلاعات مفیدی برای موسسات مالی است که در جستجوی فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری هستند. تحقیق جدید میدانی که گرایش‌های گذشته در بازار جهانی بسته‌های منعطف را به طور کمی بررسی و تحلیل نموده و شامل پیش‌بینی وضعیت بازار و گرایشهای آتی است.
– آنالیز علل اصلی تقویت‌ رشد مصرف بسته‌های منعطف تبدیلی برای هر کشور.
– جداول و اشکال آماری مربوط به پیشینه‌ رشد تا سال 2011 بر حسب ارزش (دلار آمریکا) و پیش‌بینی این ارزش تا سال 2016.
– مرور کلی گرایش‌های تولید، تجارت و مصرف منطقه‌ای(گذشته، حال و آینده).
– معرفی عوامل پیشین تقویت‌کننده‌ رشد و پیش‌بینی‌های تخصصی آینده.
– تفسیر و بیان کمی گرایش‌های موجود در بازار بسته‌های منعطف در هر کشور.
– اطلاعات اختصاصی (پروفایل) شرکت‌های مبدل بسته‌های منعطف در هر منطقه.
این گزارش در واقع یک ابزار برنامه‌ریزی تجاری استراتژیک است که برای خواننده خود مزیت رقابتی لازم در بازار به شدت رقابتی کنونی را فراهم می‌کند.قیمت این گزارش 2000 یورو است و فهرست كلي مطالب آن به قرار زير است:
– مرور کلی بازار جهانی بسته‌های منعطف: دورنمای اقتصادی جهانی، مرور کلی بازار جهانی بستههای منعطف، تولید جهانی بسته‌های منعطف، واردات میان‌منطقه‌ای بسته‌های منعطف در جهان، مصرف جهانی بسته‌های منعطف.
– بازار بسته‌های منعطف اروپای غربی
– بازار بسته‌های منعطف اروپای شرقی
– بازار بسته‌های منعطف آمریکای شمالی
– بازار بسته‌های منعطف آمریکای مرکزی و جنوبی
– بازار بسته‌های منعطف آسیای مرکزی و شرقی
– بازار بسته‌های منعطف آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه
– بازار بسته‌های منعطف خاورمیانه و آفریقا
هر يك از موارد فوق شامل مرور کلی بازار بسته‌های منعطف، تولید، تجارت، مصرف، عوامل موثر پیشین و دورنمای آینده، شرکت‌های مبدل پیشروی منطقه‌ای هستند. فصل ماقبل آخر به خلاصه و نتایج اختصاص دارد و در بخش ضمایم گزارش‌هاي زير پيوست شده است.
– ارزش تقاضای کل جهانی برای بسته‌های منعطف خریداری شده از شرکت‌های مبدل 6/70 ميليارد دلار آمریکا در سال 2011 است که از سال 2006 به بعد، سالیانه نزدیک به 5 درصد رشد داشته و بیش از 15 ميليارد دلار آمریکا افزایش یافته است.
– بازار آمریکای شمالی همچنان پرارزشترین بازار است و نزدیک به 25 درصد از تولید و تقاضای جهانی بسته‌های منعطف سال 2011 را به خود اختصاص داده.
– تجارت میان‌منطقه‌ای حدود 8/3 درصد از تولید و مصرف جهانی را به خود اختصاص داده و نزدیک به 60 درصد از صادرات کل از اروپای غربی انجام می‌شود.
– بازار آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه از بیشترین رشد برخوردار است که ناشی از افزایش چشمگیر تقاضا در کشورهایی از جمله هندوستان، اندونزی، سریلانکا و ویتنام می‌باشد.
– پویاترین بازارها در سالهای اخیر با فاصله‌ زیادی از باقی کشورها متعلق به چین و هندوستان است که رشد ارزش آنها به ترتیب نزدیک به 12 و 22 درصد در سال بوده است.
– بازار بسته‌های منعطف اروپای غربی همچنان ضعیف است و رشد این بازار بیش از آنکه به افزایش مصرف بسته‌های منعطف مربوط باشد، عمدتا ناشی از بازیابی هزینه‌های همواره رو به رشد مواد خام توسط شرکتهای مبدل است.
– بازار برزیل همچنان قویترین بازار در بین بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی است و نزدیک به 50 درصد از کل تولید و مصرف را به خود اختصاص داده و از سال 2006 سالیانه نزدیک به 5 درصد رشد داشته است.
– عوامل اصلی موثر در رشد بازار بسته‌های منعطف در خاورمیانه و آفریقا عبارتند از سرمایه‌گذاری‌های عظیم صورت گرفته در زمینه‌ ظرفیت‌های جدید تبدیل، افزایش فراهم بودن زیرلایه‌های تولید شده به طور محلی و قیمت‌گذاری شده به طور رقابتی و توسعه‌ی بسته‌های ارزانتر/ یک‌بار ‌سِرو (single-portion).
– نزدیک به 80 درصد فروش منطقه‌ای بسته‌های منعطف در چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و اندونزی متمرکز است.
– طی 5 سال آینده سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش ظرفیت تبدیل در بسیاری از بازارها منجر به رشد 20 درصدی اندازه صنعت تبدیل بسته‌های منعطف خواهد شد و در آن زمان، مناطق آسیای مرکزی و شرقی و آمریکای شمالی نزدیک به نیمی از کل تقاضای جهانی بسته‌های منعطف را به خود اختصاص می‌دهند.
iranpack-sanat-bastebandi-BOPP2016Graph
گزارش‌هاي بازار فیلم پلی‌پروپیلن یا BOPP
اطلاعات مربوط به بازار فیلم پلی پروپیلن یا BOPP از سال 1994. شمار قابل توجهی از افراد دخیل در این صنعت مشتریان شرکت PCI هستند و بنابر این شرکت مذکور از موقعیت مطلوبی برای مطلع بودن از گرایش‌های این بازار برخوردار است. در این بخش از تحقیق، گزارش‌های جامعی در خصوص صنعت فیلم پلی‌پروپیلن (BOPP) شامل داده‌ها، اطلاعات آماری و تحلیل ارائه شده است. این گزارشه‌ا برای برنامه‌ریزی سازمانی، تنظیم استراتژی رقابتی و یا تنها مطلع بودن از مسائل و گرایش‌های این صنعت، راهنمای بسیار ارزشمندی هستند.
مطالعات اخیر عبارتند از:
– گرایش‌های بازار فیلم CPP اروپا تا سال 2017.
– تهدیدها و فرصتهای موجود در بازارهای فیلم BOPP از سال 2011 تا 2016.
– گرایش‌های جهانی بازار فیلم BOPP تا سال 2016.

گرایش‌های بازار فیلم CPP اروپا تا سال 2017
بررسی بی‌سابقه راجع به بازار فیلم CPP اروپا بر اساس تحقیق میدانی انجام شده در سراسر اروپا تا آخر سال 2012 است. این گزارش بااهمیت در بردارنده‌ آنالیز مفصل آماری و تفسیرهای مربوط به این بازار بزرگ شامل موارد زیر است:
مرور کلی گرایش‌های تولید، تجارت و مصرف (گذشته، حال و آینده).
– عوامل پیشین موثر بر رشد بازار و گرایشها از سال 2007.
– پیش‌بینی‌های تخصصی منطقه‌ای و کشوری تا سال 2017.
iranpack-sanat-bastebandi-CPPChart
– معرفی تولیدکنندگان پیشروی فیلم CPP در اروپا.
– معرفی مصارف اصلی نهایی فیلم CPP.
این گزارش بر اساس مجموعه مصاحبات شخصی و تلفنی با تولیدکنندگان پیشروی فیلم CPP در سراسر اروپا و همچنین مصاحبات با شماری از شرکت‌های مبدل و مصرف‌کنندگان نهایی این فیلم تهیه شده و تحلیل و تفسیر مفصل آماری در خصوص بازار فیلم CPP اروپای غربی و شرقی ارائه می‌دهد.
تامین‌کنندگان مواد خام CPP، فروشندگان تجهیزات اکستروژن، تولیدکنندگان فیلمهای CPP و رقبای آنها، تولیدکنندگان فویل و کاغذهای آلومینیومی، مبدلهای فیلم، مصرف‌کنندگان نهایی اصلی و مالکین برند. همچنین این گزارش دربردارنده‌ اطلاعات مفیدی برای موسسات مالی است که در حال جستجو یا حفظ فرصتهای سرمایه‌گذاری در صنعت فیلم پلاستیک هستند.
تحقیق جدید میدانی که گرایش‌های گذشته را در بازارهای فیلم CPP در اروپا به طور کمی معرفی و تحلیل نموده و شامل پیش‌بینی‌هایی از بازار و گرایش‌های آینده است.
• تحلیل عوامل اصلی تقویت‌کننده‌ی رشد در بازار فیلم CPP برای هر کشور.
• جداول آماری رشد پیشین تا سال 2012 بر حسب حجم و پیش‌بینی‌ها تا سال 2017.
خواندن این گزارش برای هر فردی که به دنبال کسب اطلاعات مفصل از بازار فیلم CPP اروپا بوده و درصدد برنامه‌ریزی یک استراتژی رقابتی قابل دوام طی 5 سال آینده است ضروری است. قیمت این گزارش2500 یورو است و فهرست كلي محتواي آن به قرار زير مي‌باشد:
– بازار فیلم CPP اروپا (2007 تا 2017)
مرور کلی، ظرفیت، تولید و تجارت، 20 تولیدکننده‌ی برتر فیلم CPP در اروپا، تقاضای فیلم CPP در اروپا، دورنماهای آینده.
– بازار فیلم CPP اروپای غربی: مرور کلی بازار منطقه‌ای اروپای غربی، ظرفیت، تولید و تجارت، تقاضای فیلم CPP بر حسب نوع فیلم و مصرف نهایی آن، پروفایل‌های کشوری شامل بنلوکس (بلژیک، هلند و لوکزامبورگ)، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کشورهای شمالی، اسپانیا، ترکیه، انگلستان و ایرلند، اروپای غربی، خلاصه و پیش‌بینی بازار اروپای غربی.
– بازار فیلم CPP اروپای شرقی: جمهوری چک، لهستان، روسیه، سایر کشورهای اروپای شرقی (با محتويات بالا)
– خلاصه و نتایج: گرایشهای اصلی بازار فیلم CPP اروپا، پیش‌بینی‌های مهم از بازار فیلم CPP اروپا.
– پيوست‌هاي اين گزارش:
* بین سال‌های 2007 و 2012 تقاضای فیلم CPP در اروپا به طور متوسط سالانه 4/1 درصد رشد داشته و به مقدار برآورد شده‌ 512000 تن در سال 2012 رسید. عمده تقاضا همچنان مربوط به بازارهای اروپای غربی است. البته تقاضای اروپای شرقی نیز با نرخ متوسط 1/5 درصد طی 5 سال گذشته رشد داشته است.
* تولیدکنندگان فیلم CPP نسبت به رشد تقاضا پرکارتر بوده و حجم تولید آنها از سال 2007 نزدیک به 10 درصد رشد داشته است. هر چند که به علت بیشتر بودن رشد تولید از رشد تقاضا، تولیدکنندگان بیشتری در جستجوی مناطق خارجی برای تکمیل ظرفیت خود هستند.
* کشور آلمان با برخورداری از نزدیک به 35 درصد از کل تولید منطقه‌ای و 30 درصد از کل تقاضای منطقه‌ای در سال 2012، بزرگترین تولید و مصرف‌کننده‌ فیلمهای CPP در اروپاست.
* سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌ی ظرفیت تولید فیلم CPP در اروپای شرقی طی سالهای اخیر موجب افزایش رشد تولید با نرخ تقریبی 8 درصد از سال 2007 شده است. اما همچنان در اروپای شرقی تقاضا نسبت به تولید بیشتر است.
*‌کاربردهای فیلم CPP در بسته‌های منعطف اکنون 75 درصد از کل تقاضا در اروپا را شامل شده و افزایش چشمگیر استفاده از آن برای بسته‌بندی غذا دیده می‌شود. اما این رشد در نتیجه کاهش کاربردهای غیر از بسته‌بندی به ویژه لوازم‌التحریر تا حدی خنثی شده است.
* عمده تقاضای فیلم CPP در اروپا همچنان به فیلم‌های شفاف CPP تعلق دارد.

شکل-تقاضای فیلم CPP اروپای غربی بر حسب مصارف نهایی در سال 2012

* ‌PCI پیش‌بینی می‌کند که رشد تقاضای فیلمهای CPP سالیانه با نرخ متوسط 3/1 درصد ادامه یافته و تا سال 2017 به 545000 تن برسد. انتظار می‌رود که رشد تقاضا در اروپای شرقی نقش نسبتا چشمگیری بر رشد کل این بازار در اروپا داشته باشد.

گرایشهای بازار فیلم BOPP در اروپا تا سال 2016
بازیگران صنعت فیلم BOPP طی دو سال گذشته شاهد وضعیت غیرمعمولی بوده‌اند و اکنون نیاز قطعی به شناخت موقعیت کنونی این صنعت در چرخه‌ کسب و کار وجود دارد. جدیدترین اطلاعات به روز رسانی شده به بررسی بازار فیلم‌های BOPP در گذشته، حال و آینده پرداخته و به سوالات زیر پاسخ می‌دهد:
• طی 5 سال آینده چه فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند؟
• فرصتهای رشد تقاضای فیلم BOPP مربوط به کدام مناطق است؟
• چه عواملی به این رشد شتاب می‌دهند؟ آیا تهدیدهایی برای این رشد وجود دارند؟
• چه کشورها/تولیدکنندگانی، صادرکنندگان اصلی فیلمهای BOPP هستند و استراتژی‌های آنها در آینده چه خواهد بود؟
• آینده‌ی فیلم‌های مصرفی BOPP چگونه است؟
• فروشندگان پیشروی فیلم‌های BOPP کدامند و دفاتر اصلی آنها کجاست؟
برای ارائه‌ به‌روزترین اطلاعات، تحقیقات ثانویه و میدانی در ماه‌های ژوئن تا جولای 2012 انجام شده و تحلیل این گزارش شامل ارائه داده‌های واقعی برای سال 2011 و بهترین برآوردها برای سال 2012 است. این تحقیق حاصل مجموعه مصاحبات شخصی و تلفنی مشاوران و كميته‌هاي تخصصي با تولیدکنندگان پیشروی فیلم BOPP در سراسر دنیا و همچنین شماری از شرکت‌های مبدل و مصرف‌کنندگان نهایی اصلی فیلم BOPP است.
فروشندگان مواد خام PP، فروشندگان تجهیزات اکستروژن، تولیدکنندگان فیلمهای BOPP و رقبای آنها، تولیدکنندگان فویل و کاغذ آلومینیومی، مبدل‌های فیلم، مصرف‌کنندگان نهایی اصلی و مالکین برند. همچنین این گزارش در بردارنده‌ اطلاعات مفیدی برای موسسات مالی است که در حال جستجو یا حفظ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فیلمهای پلاستیکی جهت‌دار هستند.
اطلاعات آماری و تحلیل مفصل برای بازه‌ زمانی 2006 تا 2011 (ضمن به روزرسانی داده‌های قبلی) و پیش‌بینی‌های تخصصی تا سال 2016 شامل:
– اطلاعات آماری از تقاضای بازار برای هر نوع فیلم، گذشته و پیشبینی.
– مرور مفصل ظرفیت، میزان تولید، جریانات تجاری و تقاضا توسط بازار مصرف اصلی.
– اطلاعات آماری پیرامون مصرف نهایی برای هر منطقه/کشور بزرگ.
– اطلاعات آماری درباره ظرفیت هر تولیدکننده .
– مرور پیشینه‌ توازن عرضه/تقاضا برای هر منطقه و پیشبینی تا سال 2016.
خواندن این گزارش برای هر فردی که به دنبال کسب اطلاعات مفصل از صنعت فیلم BOPP در جهان بوده و در جستجوی فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری طی 5 سال آینده است ضروری است. قیمت این گزارش 4750 یورو است.

بازار جهانی فیلم BOPP: 2006 تا 2016، ظرفیت تولید و میزان تولید جهانی فیلم BOPP، تجارت جهانی فیلم BOPP، تقاضای جهانی فیلم BOPP.
بازار فیلم BOPP اروپای غربی: عرضه و تقاضای اروپای غربی، بررسی منطقه‌ای، ظرفیت و میزان تولید، پروفایل‌های تولیدکنندگان، تجارت فیلم‌های BOPP، تقاضا برای هر کشور، تقاضای اروپای غربی برای هر نوع فیلم، تقاضای اروپای غربی بر حسب مصرف نهایی، خلاصه و پیش‌بینی‌ها برای اروپای غربی.
بازار فیلم BOPP اروپای شرقی (مطابق جزئيات بالا)
بازار فیلم BOPP آمریکای شمالی (مطابق جزئيات بالا)
بازار فیلم BOPP آمریکای مرکزی و جنوبی (مطابق جزئيات بالا)
بازار فیلم BOPP آسیای مرکزی و شرقی (مطابق جزئيات بالا)
بازار فیلم BOPP آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه (مطابق جزئيات بالا)
بازار فیلم BOPP خاورمیانه و آفریقا (مطابق جزئيات بالا)
20 تولیدکننده برتر فیلم BOPP
خلاصه گزارش، نتایج جهانی به همراه پيوست‌ها:
– بین سال‌های 2006 و 2011 رشد تقاضای جهانی فیلم BOPP سالیانه به طور متوسط 1/6 درصد بوده و برای سال 2011 معادل 06/6 میلیون تن برآورد شده است.
– تولیدکنندگان فیلم BOPP نسبت به رشد تقاضا پرکارتر بوده و ظرفیت تولید را از سال 2006 به میزان 40 درصد افزایش داده‌اند. پس از یک سال بسیار پررونق برای فروش خطوط اکستروژن (سال2010)، تصمیمات براي سرمایه‌گذاری‌های جدید در این بخش به علت وضعیت خاص بازار به تعویق افتاده است.
– منطقه‌ی آسیای مرکزی و شرقی (چین، ژاپن، کره جنوبی و تایوان) با اختصاص بیش از نیمی از تقاضا و ظرفیت جهانی در سال 2011، بزرگترین تولید و مصرف‌کننده فیلمهای BOPP در جهان است.
– متوسط بهره‌برداری از ظرفیت اسمی تولید فیلم BOPP در طول سال 2011 نزدیک به 70 درصد بوده است. در این سال تولیدکنندگان چینی برای رسیدن به سودآوری با مشکل مواجه بوده و بسیاری از خطوط جدید نصب شده در چین طی سالهای اخیر، در سال 2011 کند یا حتی تعطیل شده‌اند.
– کاربردهای فیلم BOPP در بسته‌های منعطف اکنون 80 درصد از کل تقاضای جهانی را شامل می‌شود.
– پیش‌بینی‌های محافظه‌کارانه‌ PCI حاکی از آن است که رشد تقاضای جهانی برای فیلمهای BOPP با نرخ متوسط سالانه 6/6 درصد ادامه یافته و به 3/8 میلیون تن در سال 2016 می‌رسد. انتظار می‌رود که عمده رشد پیش‌بینی شده‌ جهانی برای 5 سال آینده به واسطه رشد تقاضا در آسیا محقق شود.
– افزایش ظرفیت تولید اعلام شده و مورد انتظار، موجب توسعه صنعت جهانی فیلم BOPP به میزان یک سوم اندازه صنعت در سال 2011 شده و کشور چین باز هم از لحاظ سرمایه‌گذاری در جایگاه نخست قرار می‌گیرد.

شکل- عرضه و تقاضای جهانی فیلم BOPP، سال‌های 2000 تا 2016

بیشتر بخوانید . . .