iranpack-sanat-bastebandi-2013 WorldStarWinner

برگزیدگان سازمان جهانی بسته‌بندی ۲۰۱۳

همه‌ساله سازمان جهانی بسته‌بندی از اعضای خود می‌خواهد برترین بسته‌های کشور خود را معرفی کنند تا از مجموع آثار رسیده برترین برترین‌ها را به عنوان برگزیدگان این سازمان معرفی کند. در واقع آثار برگزیده در سال قبل در مسابقات کشوری و منطقه‌ای برگزیده شده و در ابتدای سال میلادی بعد به صورت جهانی داوری شده و معرفی می‌شوند. در ادامه با منتخبی از آثار معرفی شده سال ۲۰۱۳ آشنا می‌شوید.

همه‌ساله سازمان جهانی بسته‌بندی از اعضای خود می‌خواهد برترین بسته‌های کشور خود را معرفی کنند تا از مجموع آثار رسیده برترین برترین‌ها را به عنوان برگزیدگان این سازمان معرفی کند. در واقع آثار برگزیده در سال قبل در مسابقات کشوری و منطقه‌ای برگزیده شده و در ابتدای سال میلادی بعد به صورت جهانی داوری شده و معرفی می‌شوند. در ادامه با منتخبی از آثار معرفی شده سال ۲۰۱۳ آشنا می‌شوید.

بخش نوشیدنی
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_408_Cadbury-India-Limited_22826_Bournvita_New_Jar_Image
۱-محصول: Cadbury Bournvita
(بسته باربی)

این بسته در عین هماهنگی با دستورالعمل پایداری، کاهش پیچیدگی عملیات ساخت و توزیع، به ساخت یک محصول بهتر برای مصرف‌کننده کمک کرده است. جزئیات ویژگی‌های این بسته از این قرارند:

۱) صرفه‌جویی مالی(ارزش): ۱/۵۳ میلیون روپیه هندی (۰۲/۱میلیون دلار آمریکا)، درصد کاهش (ارزش): ۱۴/۹درصد. ۲) کل صرفه‌جویی‌(تن): ۵/۴۰۳، درصد کاهش (تن): ۱۸/۳درصد. اطلاعات محصول مورد انتخاب مصرف‌کنندگان به این شرح است ۱) رشد ارزش کلی بالای ۲۲ درصد. ۲)رشد سهم بازار به میزان ۲/۲ درصد. ۳) رشد ارزش بالای ۲/۲۹درصد در مقابل همین طول دوره در ۲۰۱۱٫ ۴) رشد ارزش کلی نشان تجاری به میزان بالا ۲۶درصد در مقابل رقبا با رشد بالای ۲۲درصد. ۵) مصرف کل بازار اولیه که از ۱۷۲/۳ میلیون به ۱۱۵/۴ میلیون خانوار رشد کرده است.

 

 

 

 

 


۲- محصول: Bebi  نوشیدنی مناسب برای نوزادان
محصول بسیار جدیدی که یک گروه نوظهور از نوشیدنی‌ها را به وجود آورده است. بدن نوزادان باید همیشه آب کافی داشته باشد، به ویژه هنگامی که خانواده ها در سفر هستند یا شرایط مناسبی برای تغذیه وجود ندارد. Bebi اولین گروه از نوشیدنی های مناسب نوزاد است که یک سرشیشه یکبار مصرف و استریل grade بیمارستانی دارد. این سری از محصولات Bebi شامل دو نوشیدنی میوه‌ای ارگانیک و آب مناسب نوزاد است که می توان به راحتی با غذای مخصوص کودک آن را مخلوط کرد.


۳- محصول: قوطی با قابلیت تغییر رنگ
(Tokyo Sky Tree illumination)
ما قوطی‌هایی با قابلیت تغییر رنگ تولید کرده‌ایم. تغییر از رنگی به رنگ دیگر در یک دمای از پیش‌تعیین شده امکانپذیر است. مشتریان نه تنها “لذت تغییر رنگها” را حس می‌کنند، بلکه همچنین دمای مناسب مصرف نوشیدنی و مقدار باقیمانده از مایع را متوجه می‌شوند.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_401_Outerspace-Design-Group-Pty-Ltd_22728_DJ_3_bottle_hi-res
۴- محصول: Daily Juice سری “on the go”
نشان تجاری شماره‌‌ یک نوشیدنی‌های خنک در استرالیا که فرمت آن دهه‌هاست تغییر نکرده است. در طراحی جدید کمر بطری را می‌توان به راحتی در دست گرفت و انحناهای ظریف دینامیک بصری بیشتری نسبت به ظاهر پلاکارد مانند طراحی قبلی دارد. نکته مشترک تمامی بطری‌ها گردن بطری است.در این سری به‌خاطر کمر بطری و قسمت بالای بطری که به نسبت طراحی قبلی بلندتر است، برچسب کوتاه‌تر شده، شیار موجدار و عقب‌رفته قدرت فشار دادن عمودی و افقی را تقویت کرده‌است. نتیجه ارائه محصولی است که جستجوی مصرف‌کننده را برا ی نوشیدنی مناسب کوتاه می‌کند.


۵- محصول: بسته ۱۰ تائی
Devassa Fridge Vendor
این اولین بسته هولوگرافیک مخصوص نوشیدنی در برزیل است. لمینت Fresnel یک اثر چندلایه به این مولتی‌پک مقوایی مخصوص آب‌جو می‌دهد. طراحی ساختاری بسته باعث استفاده مستقیم از آن در یخچال، تسهیل انبارکردن و نگهداری شده و همچنین دسترسی به قوطی را با سراندن آنها در داخل جعبه راحت می‌کند. این بسته برنده سه جایزه طلای مسابقات بسته‌بندی برزیل شده است که از طرف انجمن بسته‌بندی برزیل برگزار می‌شود. در مسابقه Fispal Technologia این بسته از بین ۲۵۰۰ شرکت‌کننده‌ی حرفه‌ای برنده‌ی جایزه انتخاب آزاد شد.

iranpack-sanat-bastebandi-Entry_191_Tasarim-Ussu-Ltd

۶- محصول: Efes Pilsen ویژه بهار
با این طراحی ما در پی این بودیم که مشتریان ترک که برای اولین بار Spring Beer را می‌بینند، حس کنند که این آب جو سبک و تازه بوده و رایحه بیشتری دارد. زمینه بسیار سفید و تصاویر قوی استفاده شده، یک بسته‌بندی خلاقانه و مثبت تولید کرد. بطری آب جوی Special for Spring با یک اسلیو پوشانده شده است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_163_DS-Smith-Polska-SA_20495_lech01poziom
۷- محصول: آیس‌پک
منحصربه‌فرد، کاربردی (مولتی‌پک+ سازگار با یخ)، که به خوبی با DNA نشان تجاری (Lech beer) هماهنگ است و شراکت( مولتی‌پک) و شرایط مناسب برای مصرف محصول را فراهم می‌کند، یعنی محصول به لطف توانایی ذخیره یخ سرد سرو می‌شود. در کنار رویکرد خلاقانه به مولتی‌پک موجدار با فراهم کردن کاربری بیشتر “جعبه یخ”، این نوع بسته ارزش بازاریابی مهمی دارد و توانایی نشان تجاری برای بسته‌بندی کاربردی (و کمی غیرقابل‌پیش‌بینی) را گسترش می‌دهد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_303_Nampak-Plastics-Europe_21683_Infini_4_bottles
۸- محصول: بطری Infini
Infini، بطری شیر جدید و تک لایه HDPE (پلی‌اتیلن سنگین) شرکت Nampak نسبت به بطری‌های استاندارد این صنعت ۲۵ درصد سبکتر (بسته به اندازه) بوده و تمامی ویژگی‌های عملکردی موجود را برآورده می‌سازد. نیز طراحی مدرن و پیشرفته و کاربری ارتقاءیافته‌ای دارد. که با داشتن ۱۵درصد محتوای بازیافتی جمع‌آوری شده از مصرف‌کنندگان، ۱۰۰درصد قابل بازیافت است. درطراحی جدید بطری از ۱۶،۰۰۰تن ماده کمتری استفاده شده و ۳۴۰۰۰تن کربن pa ذخیره شده است. تا پایان سال ۱۰۰میلیون از این بطری که در سال ۲۰۱۲ به بازار معرفی شد، ساخته شده و فروخته خواهند شد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_229_China-National-Export-Commodities-Packaging-Research-Institute_20967_________
۹- محصول: چای Mengjing Brand Pu’er
این بسته‌بندی از شکل یک سکه چینی قدیمی گرفته شده تا در بالایی بسته شبیه به یک پنجره چوبی قدیمی چینی به‌نظر برسد. از کاغذ کاردستی برای ساخت بسته استفاده شده(ساده، سازگار با محیط‌زیست، کم‌هزینه).


۱۰- محصول: بسته PROMO DAMM INEDIT
بسته آب‌جوی Inedit شکلی ذوزنقه داشته که در کادر آن دو شیشه و دو لیوان به طور اریب قرار گرفته‌اند.

مجموعه اینها یک تصویر شیک، قابل‌قبول و شفاف از محصول ارائه کرده و چهار هدف اصلی ما را برآورده می‌سازند: قابلیت روی هم انباشتن، سیار بودن، ایمنی و کارآمدی فضا. هدف طراحی این بسته بهینه‌سازی کارآیی محصول بوده است: قالب دایکات در یک صفحه منحصربه‌فرد ۷۰ در ۱۰۰سانتی‌متر طراحی شده است. می‌توانید بسته را به طور تاشده حمل کنید. بسته در یک ماشین اتوماتیک چسبانده شده و پرکردن آن راحت است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_65_PT-INDUSTRI-PEMBUNGKUS-INTERNASIONAL_19882_Pohon_Pinang_Syrup_Box
۱۱- محصول: جعبه شربت Pohon Pinang
این جعبه به عنوان جعبه حمل با کاربردهای مختلف دسته‌بندی شده است. اول از همه یک محفظه برای محافظت موثر از ۶ بطری شربت در حین شرایط دشوار توزیع محلی وجود دارد. یک دسته “حمل آسان” هم برای آن تعبیه شده است که برای روی هم انباشتن می‌توان آن را تا کرد. این جعبه طراحی های هنری جذابی دارد که طعم Marquisa را در کنار این نشان تجاری بسیار معروف، Pohon Pinang، انعکاس می‌دهد. برای دوام بیشتر، ابعاد جعبه با استفاده از ۳۵۰gsm مقوای آیوری، ۱۵۰gsm  B/F یک رویه متوسط و ۱۵۰gsm تست لاینر بهینه‌سازی شده است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_253_Anadolu-Cam-Sanayii-A._
۱۲- محصول: بطری آب Sirma
بطری آب Sirma شکوه یک قطره آب،  راحتی نگه داشتن در دست و شمایلی از یک کوه را در انتهای بطری دارد که به نظر می‌آی منبع طبیعی آب می‌آید. در دست گرفتن گردن بلند بطری ساده است. هدف بطری تنها ارائه آب در یک بسته سالم نیست، بلکه آوردن شکوه به سر میز است. این شکل بطری برای آب معدنی اما بدون کوه استفاده شده است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_414_Oberland-MV-GmbH_22874_VA_G_02442
۱۳- محصول: ِStrtebeker Schatzkiste
شرکت Strtebeker Schatzkiste برای صندوق آب‌جوی جدیدشان به دنبال یک ظاهر اصلی و حس چوب واقعی بودند. بنابراین برای تولید صندوق پلاستیکی آب‌جویStrtebeker، لازم بود برچسب‌زنی باکیفیت in-mould با ساختارهای پیچیده برجسته‌سازی سطح تلفیق شوند که در تکنولوژی قالب‌زنی پلاستیک بی‌سابقه بود. صندوقی که ساخته شد در بازار بی-همتا است. این صندوق با چرخه حیات ۱۵ ساله، چندبار کاربری در سال، و موادی که می‌توان تقریبا کل آنها را در صندوق‌های جدید استفاده کرد و هیچ فلز سنگینی در آنها وجود ندارد، سنت بسته‌بندی پایدار در محیط زیست را در صندوقهای آب‌جو دنبال می‌کند.

iranpack-sanat-bastebandi-Entry_225_LG-Household--Health-Care_20949_sunkistfamily
۱۴- محصول: خانواده Sunkist
بطری‌های شیک شیشه‌ای رنگهای فانتزی هر طعم آب‌میوه را به نمایش می‌گذارند. طراحی ساده برچسب و تضاد بین زمینه مشکی و تصاویر میوه‌ها بر انحصاری بودن این محصول تاکید دارد. همچنین می‌توان تصاویر میوه‌ها را برای نشان دادن طعمهای مختلف جایگزین کرد. یکی‌سازی سیل در بطری (فیلم شرینک) و برچسب، فرآیند ساخت را تسهیل می‌کند.


۱۵- محصول: جعبه قوطی چای
این جعبه از MDF ساخته شده و یک لایه مخملی بین دو محفظه چای فاصله انداخته و نام تجاری روی در آن ذکر شده است. برای نمایش خواستگاه محصول، تصاویری از حیوانات سریلانکا روی در نشان داده شده‌اند. می‌توان بعد از مصرف چای، از جعبه برای نگهداری خردوریز استفاده کرد. تمامی مواد به کار رفته در جعبه زیست‌-تجزیه‌پذیر هستند. این بسته برنده جایزه‌ی طلای Lanka Star و Asia Star شده است.

بخش الکترونیک


۱۷- محصول: بسته بندی مقوایی برای
تجهیزات نورافکن LED
بسته ضربه‌گیر ساخته شده از یک کارتن مقوایی و طراحی تای بادبزنی آن باعث می‌شود بتوان بسته را به راحتی عمود بر زمین نگه داشت. لایه‌های مقوایی داخلی محصول را به خوبی نگه داشته و محافظت می‌کنند. در مقایسه با ساختار بسته‌های موجود، ما با استفاده از قسمتی که امروزه به عنوان ضایعات دور ریخته می‌شود، مواد به کار رفته را بهینه کردیم. در نتیجه موفق شدیم همان عملکرد ضربه‌گیری را با استفاده از مواد سازنده بسیار کمتر حفظ کنیم.

۱۸- محصول: بسته بندی بادبزنی ساده
برای استفاده مجدد
ژاپن تابستان‌های داغی دارد و معمولا پنکه‌های برقی تابستان‌ها بیرون آورده‌شده و در پائیز دوباره برداشته می‌شوند. اگرچه، جابجا کردن جعبه پنکه کار سختی است.
ما طوری این جعبه را ارتقا داده‌ایم که به راحتی بتوان آن را به عنوان یک جعبه انبارش استفاده کرد و با ساخت بر اساس اصول جهانی طراحی و توانایی استفاده چندباره از جعبه می شود گفت که یک محصول دوست دار محیط زیست است. در بزرگ آن باعث می شود خارج کردن و دوباره قراردادن محصول راحت باشد. اشکال روی بسته بسته بندی دستورالعمل‌های ساده ای را به صورت تصویری نشان می‌دهند.
iranpack-sanat-bastebandi-Folding spool-0295-E
۱۹- محصول: قرقره تاشو
قرقره تاشوی ساخته‌شده از کارتن جایگزین مواد سنتی، یعنی چوب، پلاستیک، و coiled cartons شده است. قرقره کارتنی به خوبی از لحاظ استحکام با مواد قبلی برابر بوده و همزمان مزایای بیشتری هم دارد. اول از همه ارزانتر است و به خاطر استفاده از مواد بازیافتی، برای محیط زیست هم مناسب است. به لطف شکل خاص لوله ای آن، می توان آن را تانخورده جابجا کرد. این قرقره هزینه تولید، حمل و نقل و انبارش را به طور اساسی کاهش می‌دهد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_194_Chuoh-Pack-Industry-Co
۲۰- محصول: سیستم هیبرید آب داغ و
حرارت ‘ECO ONE’
این بسته‌ای که از کارتن ساخته شده، بازیافت آن ساده و بدون استفاده از پالت چوبی یا فوم اورتان است، برای یک محصول بلند و سنگین (۶۰ کیلوگرم) است. ساختار ساده‌ای داشته و جداسازی و سرهم کردن آن راحت است اما به خوبی از وسیله محافظت می‌کند. با افزایش ستون‌های حمایتی این بسته، می‌توان گفت که به اندازه پالت چوبی با فوم اورتان مستحکم است. می‌توان آن را برای سیستم‌های آب داغ ۵۰ لیتری و ۱۰۰ لیتری استفاده‌کرد و در مقایسه با بسته‌های معمول هزینه‌های آن ۲۰درصد کمتر است.
iranpack-sanat-bastebandi-PACKAGING OF SOLAR LANTERN-0289-E
۲۱- محصول: بسته بندی برای
فانوس خورشیدی
فانوس خورشیدی محصولی برای ارتقای خط مشی زیست محیطی بوده و بسته‌ی  طراحی شده برای آن با این خط مشی همگام است.

طراحی منحصربه فرد و خلاقانه بسته به‌خوبی از اجزای الکترونیک محافظت می‌کند. جعبه با چاپ هنرمندانه روی مقوا و نمایش دستورالعمل استفاده ، ظاهر ممتازی دارد.  طراحی خاص لایه بالایی جعبه، بازکردن آن را تسهیل کرده و و لایه پائینی، محصول را محکم نگه می‌دارد. دسته پلاستیکی روی کارتن حمل آن را تسهیل می‌کند. این بسته با کاغذ بازیافتی ساخته شده و طراحی عالی باعث کاهش ۳۶درصدی در مواد سازنده شده‌است.


۲۲- محصول: بسته سبز قابل استفاده مجدد
برای یخچال
بسته سبز قابل استفاده مجدد برای یخچال یک متد بسته بندی کاملا جدید و اولین تکنولوژی بسته‌بندی برای لوازم خانگی بزرگ است. این بسته از پلی‌پروپیلن منبسط شده غیرسمیEPP ساخته شده است. این تکنولوژی برای کاهش یک ماده سمی طراحی شده است- اثر آن بر کاشت درختان برابر بوده است با ۱۳۰،۰۰۰درخت در سال-کاهش CO2 (7000تن در سال)

۲۳-  محصول: بسته شیک برای یک پرینتر کوچک
در این بسته با کاهش مواد بسته بندی، و استفاده از یک کیسه دسته‌دار، خارج کردن محصول خیلی ساده است. تقویت چارچوب محصول، بهینه سازی شکل ضربه‌گیرها و فرم بالشتک دور پرینتر، که همگی در شبیه‌سازی CAE به دست آمدند، یک بسته فشرده به وجود آورده است. اگرچه بسته بندی تمام‌کاغذی نیاز به قطر ضربه‌گیر ۵۰میلی‌متری یا بیشتر دارد، ما توانستیم به یک بسته‌بندی تمام کاغذی با ضربه‌گیر ۳۰میلی‌متری دست یابیم که می‌تواند تست سقوط آزاد از ارتفاع یک متری را با موفقیت بگذراند.
iranpack-sanat-bastebandi-Sprout Brand-0399-E
۲۴- محصول: بسته‌بندی لوازم موبایل
“مد” و “غیر مد” Sprout
طراحی بسته‌بندی برای لوازم کاربرگرا به اهداف مختلفی دست یافته‌است: دوستدار محیط زیست، مقرون به صرفه، منحصر به فرد، ظاهر جذاب و تاثیرگذاری روی قفسه، محصول را به خوبی نگه‌داشته و محافظت می‌کند، فضای گسترده‌ای برای تبلیغ نشان تجاری دارد، دسترس پذیری خوبی برای کاربر دارد و می‌توان بدون آسیب زدن به بسته محصول داخل آن را بیرون آورده و دوباره در آن گذاشت.
بسته لوازم مد روز، محصول را هم به خوبی نشان می‌دهد. هر بسته یک فرمت غیر معمول با سه بخش قابل بازیافت است که شامل یک سینی خارجی از جنس خمیر شکل گرفته، با یک سینی داخلی با شکل مناسب لوازم داخل بسته می‌باشند.
iranpack-sanat-bastebandi-Audi Q5 Headlight-0293-E
۲۵- محصول: بسته حمل برای
چراغ جلوی Audi Q5
بسته حمل چراغ جلو طوری طراحی شده‌است که به طور مناسب روی پالت اروپایی EUR طبقه بندی می شود. بسته طوری ساخته شده‌است که برای هر دو چراغ راست و چپ مناسب باشد.
نحوه کنار هم گذاری خلاقانه این بسته جلوی حرکت چراغ را گرفته و فضای خالی کافی هم وجود دارد. کارآیی بسته با آزمون ضربه‌ای سنجیده شده و سازمان‌های تضمین کیفیت آن را تائید کرده اند. این سازه جایگزین مدل قبلی شده است که در آن سه قسمت مختلف به یکدیگر متصل می‌شدند.
iranpack-sanat-bastebandi-Active Motorized Wheelchair- 0193-e-
۲۶- محصول: بسته با طراحی جهانی
برای “ویلچر موتوردار”
این بسته با طراحی جهانی برای ویلچر باعث می‌شود بسته‌بندی و بازکردن جعبه از قبل بسیار ساده‌تر و ایمن‌تر باشد. برای انجام بسته‌بندی، تمام کاری که باید انجام دهید این است که ویلچر را به داخل سینی حرکت دهید و هنگامی که آن را بیرون می‌آورید نیازی به بلندکردن ندارد. این بسته برای دو نوع ویلچر مختلف، چرخی و هدایت شونده، یا ۸ نوع ویلچر مختلف مناسب است. همچنین دو نوع باتری مختلف را در خود نگه می‌دارد.
۵ درصد از زمان بسته‌بندی، ۲۰درصد از هزینه، ۲۴درصد از کرایه حمل، و ۱۰ درصد از وزن را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید . . .