برگزيدگان سازمان جهاني بسته‌بندي 2013

همه‌ساله سازمان جهاني بسته‌بندي از اعضاي خود مي‌خواهد برترين بسته‌هاي كشور خود را معرفي كنند تا از مجموع آثار رسيده برترين برترين‌ها را به عنوان برگزيدگان اين سازمان معرفي كند. در واقع آثار برگزيده در سال قبل در مسابقات كشوري و منطقه‌اي برگزيده شده و در ابتداي سال ميلادي بعد به صورت جهاني داوري شده و معرفي مي‌شوند. در ادامه با منتخبي از آثار معرفي شده سال 2013 آشنا مي‌شويد.

بخش مواد غذايي
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_220_Ampac_20868_Poli_Pate1-Hi-res_300dpi
23- نام محصول: Poli Pate
بسته Poli Pâté یک بسته سفارشی برای راحتی مشتری و اثرگذاری روی قفسه فروشگاه است. این بسته روی قفسه جذابیت داشته و به مصرف‌کننده اجازه داده که بسته را بدون فشار کنترل شده کاملا خالی کند. چالش‌های فنی بسته شامل ایجاد یک محافظ مهندسی شده بود که آن را برای مدت یک سال به محصول ثابت روی قفسه تبدیل کرد. كه با استفاده از یک فیلم PE ساخته شده (عمر قفسه‌ای 60 روز). Ampac یک فیلم PP و یک تیوب را با قابليت بستن و استفاده مجدد بازسازی کرد كه عمر قفسه‌ای را تا 12 ماه در 4درجه سانتی گراد بدون cool chain افزایش داد.


24- محصول: بسته بندی ممتاز برای میوه
بسته بندی عالی برای میوه از مقوای موج دار با کاغذ گلاسه و چاپ فلکسی 5 رنگ كه تا 5 کیلو میوه را می توان در آن قرار داد. مواد قفسه آن از EB و پوشش آن از E ساخته شده و ظاهر شیکی داشته و حمل محصول در آن بسیار بهینه و مقرون به صرفه است. این بسته جدید مناسب یک بسته خانوادگی در مقایسه با بسته های استاندارد، 0 درصد کاهش هزینه دارد. نيز بسته‌بندی ممتاز باعث می‌شود به ازای هر کیلوگرم میوه، 15درصد قیمت را بالاتر ببرید.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_375_The-Paper-Products-Ltd
25- محصول: قوطی Pure Magic
یک بسته خلاقانه به شکل استوانه است که از مقوا و گرافیکهای چاپ شده عالی با استفاده از تکنولوژی افست UV و ایجاد افکتهای ترکیبی جلا و مات ساخته شده است تا ظاهر جذابتری روی قفسه فروشگاه داشته باشد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_311_PRINTPACK-ENTERPRISES-LTD-_TRADING-AS-PRINTPACK__21866_Printpack_Reseal_It_on_VFFS_1
26- نام محصول: اولین کاربرد تکنولوژی “سیل مجدد” VFFS  شرکت Printpack در همکاری با برچسبهای Macfarlane
اولین بار است که این فرمت قابل بستن مجدد روی یک VFFS (سیل عمودی) به‌کار می‌رود. مصرف‌کننده به‌آساني بسته‌های tamper- evident را باز و مجددا مي‌بندد و طول عمر محصول بالا رفته و هویت نشان تجاری Walkers محافظت می‌شود. کیفیت چاپ و فرم بسته‌بندی عالی Printpack ظاهر و ویژگی‌های نمایش آن روی قفسه را تقویت می‌کند. بسته جای متمایز برای قراردادن برچسب قابل سیل مجدد دارد که می توان به سادگی آن را پیدا کرد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_387_Starlite-Printers-_Far-East_-Pte-Ltd_22631_SPFE-Dumpling12-2
27- محصول: جعبه Dumpling برنج 2012
این بسته برای جشن فستیوال Dragon Boat تولید شده است و طوری طراحی شده است که شبیه یک Dumpling برنج باشد، که غذایی است که مرتبط با فستیوال Dragon Boat است. جعبه ظاهرا سه قسمت دارد و همانند dumpling  یک قسمت از لفاف آن برای نشان دادن محتویات برداشته شده اسست. بسته یک قاعده مستطیل داشته و به خوبی روی سطح می ایستد، اما بالای آن تخت بوده و هنگامی که از کنار به بسته نگاه می شود، یک شکل مثلثی دارد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_133_Spice-Design_20279_richs_1
28- محصول: شکلاتهای Rich
این پروژه برای تقویت خدمات غذایی شرکت Rich’s ضروری بود که ارائه دهنده کیک و دسر است. خواست ما این بود که کیفیت و خدماتی را که Rich’s به قنادهای بزرگ ارائه می دهد از طریق بسته بندی قابل انتقال باشد، یعنی یک محصول ممتاز با عملکرد عالی جهت استفاده حرفه ای.
تصویر قنادها لذت کار گروهی را نشان داده و تصویر دسر اشتها را تحریک می‌کند.


29- محصول: SM Kids
خط بسته بندی ساندویچ دو جنبه توسعه ای مهم داشت: ساختاری و طراحی گرافیکی. این پروژه در حال ارتقای سیستم تولید گرافیکی بسته است تا با استفاده بهتر از مواد و ساده کردن مرحله سرهم سازی هزینه ها را برای شرکت کاهش دهد. طراحی گرافیکی بسته با استفاده از عناصر سرگرم کننده و رنگهای شاد دنیای جادویی کودکانه را نشان می دهد تا موجب ارتباط کارآمد و مستقیم با مصرف کننده هدف شود.

iranpack-sanat-bastebandi-Entry_206_Greiner-Packaging-Kft
30-  محصول: خانواده نودل SOBA با در ویژه
خانواده نودل ژاپنی در ظرفهای مشکی با طرح و شکل جدید و منحصربه فرد که با تکنولوژی IML و درهای رنگی ساخته شده بودند، پا به بازارهای اروپایی گذاشت. درها عملکرد فیلترینگ فعالی حین آماده سازی غذا دارند و رنگهای مختلف آنها نشان دهنده طعم نودلهاست. Nissin، اولین تولیدکننده سوپ نودل در جهان این غذاهای ویژه را با این شکل بسته بندی به اروپا معرفی کرده است.


31- محصول: Stairway
Stairway یک سینی عمودی اتوماتیک با پلکان عمودی اتوماتیک است. محصول اکنون 2 قسمت دارد که در مقایسه با قبل که دارای سه قسمت بود، 32درصد در مواد صرفه جویی شده و فرآیند بسته بندی تسهیل شده است. Stairway یک اختراع کاملا امتحان شده است که هماهنگی خوبی با زنجیره تقاضا و ظاهر قفسه ای دارد. هر طبقه آن می تواند تا 4 محصول اولیه را نشان دهد.

Worldstar Form

Worldstar Form

32- محصول: Stapack
Stapack یک نوآوری انقلابی در بسته‌بندی فست فود به ویژه برای حمل غذا است که ناشی از نوع کاغذ به کار رفته برای حفظ فضا هنگام انبارش بوده و به راحتی تا مي‌شود. هنگام استفاده از Stapack تنها کافی است باله را به داخل تای جعبه وارد كرد تا محکم شود، برای بلندکردن هر توده Stapack تنها یک دسته لازم است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_265_Tempix-AB_21208_tempix_indicator_lowres2
33- محصول: نمایشگر دمای Tempix
نمایشگر دما- ساعت Tempix کل زنجیره سرد از تولیدکننده تا صندوق فروشگاه را ایمن می کند. این نمایشگر کارکردی عالی داشته، فهم آن ساده بوده، ارزان قیمت است و با تکنولوژی  اثبات شده امروزی ساخت آن آسان است. نمایشگر را می توان در یک محدوده‌ی دمایی گسترده با دقت بسیار بالا تنظیم کرد. با این وسیله، شفافیت افزایش یافته و مرزهای مسئولیت تولید، انبار، حمل ونقل واضح‌تر می‌شوند.
iranpack-sanat-bastebandi-e Picture1
34  – محصول: بسته مقوایی برای شکلات
این بسته شکلات به جای فلز از مقوا ساخته شده است. بسته معمول برای شکلات از جنس فلز است. فلز گرم می شود اما مقوا اینطور نیست. بنابراین گرما آسیب کمتری به شکلات ها می زند. شکل و زیرلایه با گرافیک به کار رفته ظاهری شیک به بسته داده و شبیه فلز به نظر می رسند. مزایای هزینه ای این جایگزینی از این قرارند که بسته فلزی 16 دلار آمریکا و بسته مقوای 3/1 دلار تمام می شود. مزیت هزینه ای برای هر بسته 6/13 دلار است.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_283_Gourmet-Trading-Company_21433_5K_Display_Standard_Pack_wtags_worldstar
35 – محصول: جعبه حمل دوتکه مارچوبه
جعبه حمل دوتکه مارچوبه شرکت Gourmet Trading Company همان کارایی بسته قبلی را دارد درحالیکه تازگی محصول، نمایش نشان تجاری، جذابیت قفسه‌ای، قابلیت انبارش و کارآمدی جابجایی در آن افزایش یافته است.
شرکت Gourmet Trading Company بیش از 138/861/1 جعبه به Wal-Mart فروخته است و این فروشگاه جعبه ها را برای مارچوبه به کار گرفته است.


36- محصول: جوانه های نخودفرنگی VHB برای سری”taste the difference”  J Sainsbury
در و سینی مقوایی (با جداره PET) 5 بسته “جوانه نخودفرنگی” را در خود جای می‌دهند که در یک کیسه پلاستیکی که مانع از ورود آب به مقوای موجدار می شود رشد می کنند. سینی با جداره PET کیسه های پلاستیکی (دارای سوراخهایی برای تخلیه) را نگه داشته و باعث می شود فرآیند رشد حین بسته بندی و انتقال ادامه یابد. بسته موجدار جدید باید انعطاف پذیر می بود تا با تغییر از سینی پلی استایرن شکل داده شده با گرما به یک ماده کاغذی سازگاری پیداکرده و در عین حال برای انبار و توده کردن به اندازه کافی قوی باشد.


37- محصول: “جعبه تخم مرغ” Zurück zum Ursprung
جعبه تخم مرغ سازگار با محیط زیست ابتدائا از مقوای موجدار ساخته شده است; قسمت داخلی آن کارتنی است. تقریبا کل قسمت داخلی و خارجی جعبه با فیبرهای بازیافت شده ساخته شده است. ماده FSC استفاده شده شامل حداقل  85درصد ضایعات جمع شده از مصرف کنندگان است. انرژی پروسه ساخت از برق حاصل از منابع تجدیدپذیر تامین می شود (که با معیارهای Greenpeace هماهنگ است). جوهر فاقد روغن معدنی برای چاپ استفاده شدده و اطلاعات مصرف کننده را می-توان به شکلی موثر روی بسته قرار داد.
iranpack-sanat-bastebandi-Entry_192_Ampac_20863_Tesco_Finest_Soup-coconut-300dpi
38- محصول: بسته بهترین سوپ های Tesco
بسته Tesco نسبت به  بسته‌های استاندارد داراي تفاوت محسوسی است، چون برای تبلیغات روی آن از فیلم چاپ شده فلکسوگرافی استفاده شده است، که دستاوردی است با کیفیت چاپ روتاگراور قابل مقایسه و رقابت است. نتیجه این تکنولوژی جذابیت عالی روی قفسه، گرافیک استثنائی و چاپ فلکس یکدست است. استفاده از جوهر فلکسوگرافی برای روتاگراور، دامنه گزینه‌های بسته بندی retort را گسترش می‌دهد. بسته Tesco چاپ شده به طریق فلکسوگرافی یک دستاورد فنی و گرافیکی است که یک موفقیت هزینه‌ای در چاپ فلکس به حساب می آید

بیشتر بخوانید . . .