سرمقالات

Editorial ۰

ماشین‌سازی بدون دانش روز یعنی درجا زدن…..

ما در ایران عادت داریم به نخبگان و خبرگان خود افتخار کنیم و این موضوع در صنعت اغلب در مقابل سواد و تخصص قرار می‌گیرد و باعث دوری از مطالعه و تفکر عمیق می‌شود. گاهی احساس می‌شود حل معادلات مکانیکی و الکترومکانیکی در بازطراحی یک مدل خارجی برای ماشین‌ساز ما هیجان‌انگیزتر و توجیه‌پذیرتر از گذاشتن وقت و سرمایه روی دانش‌افزایی است. این بوی بازرگانی می‌دهد

Editorial ۰

مجازی شدیم

در حال حاضر، هم جمعی از خوانندگان این مجله خواستار الکترونیکی شدن آن هستند هم از سوی دیگر واقعیتی را پیش رو می‌بینیم که بیشتر اوقات مطالعه و تحقیق اهل مطالعه در فضای مجازی سپری می‌شود. در واقع ما هم سعی داریم در منظر دید مخاطبان خود قرار بگیریم و در حال حاضر بخش مهمی از جامعه مخاطبان ما این طور می‌خواهند. باضافه این که صاحبان تبلیغات در مجله انتظار دارند که آگهی‌هایشان دیده شود. از این رو دغدغه دارند که نشریه در چه فضایی و برای چه کسانی منتشر می‌شود. بخصوص امروز که فضای اقتصادی کشور دقت و نکته‌سنجی در صرف هزینه‌ها را به مهم‌ترین تاکتیک مدیریتی تبدیل کرده است.

Editorial

چالش‌های امروز‌ طراحان

آب آشامیدنی هست. بسته‌بندی کافی و مناسب و زیبا هم دارد. اما رقابت بین تولیدکنندگان آب آشامیدنی هم هست. حالا شما باید به چیزی فراتر از حل کردن مشکلات یا پاسخگویی به نیازهای مشتری فکر کنی. باید به بیشتر دیده شدن فکر کنی و این که باید به بازار نشان بدهی که ما نکته‌سنج‌تر از دیگران هستیم.

iranpack sanat bastebandi 179 savefood

ظرفیت‌های ایران برای اجرای برنامه Save Food

آن چه در این جا می‌خوانید متن سخنرانی سردبیر ماهنامه صنعت بسته‌بندی است که بیست و دوم مهر سال جاری در همایش SaveFood در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی شهر آفتاب ارائه شد.   دغدغه...

Editorial

ماهنامه صنعت بسته‌بندی در آستانه ۲۰ سالگی

آن روزها که با تمام توان و بودجه خود مشغول تعریف و تثبیت واقعیتی به نام بسته‌بندی در ادبیات صنعت و تجارت کشور بودیم فکر نمی‌کردیم که روزهای سخت‌تری هم می‌تواند وجود داشته باشد که چالش‌های ابتدای کار در مقابل آن مانند خاطرات شیرین خواهد بود.

Editorial

حق انتخاب

این نخستین بار است که اهالی چاپ و بسته‌بندی در موضوع نمایشگاه حرفه‌ای خود با حق انتخاب روبرو شده‌اند. هرچند که نیمی از این حق انتخاب (شهر آفتاب) به دلیل نداشتن سابقه برگزاری، مبهم و ناشناخته است اما اشتیاق تعدادی از غرفه‌داران برای هوای تازه در مدیریت نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و استفاده از فرصت بیان خواسته‌ها و مطالبات خود که در آغاز کار نمایشگاه جدید پیش آمده باعث جدی گرفتن این گزینه نمایشگاهی شده است.

Editorial ۰

تغییر رفتار تاریخی ما در روابط کسب و کار

اکنون بازار کسب و کار مملو از افرادی است که نمایشی از درستکاری و روشنفکری و فرهنگ ارائه می‌دهند در حالی که از پاسخ دادن به تماسهای تلفنی بستانکاران صنفی خود طفره رفته و براحتی از سعه صدر و تحمل دیگران سوء استفاده می کنند. بعضی از این آقایان تا جایی پیش رفته‌اند که مثلا بعد از گذشت یک سال از دریافت خدمات یا کالاها و عدم تسویه حساب آن تازه صحبت از بررسی قیمت می‌کنند که حالا ببینیم اصلا چرا این قیمت فاکتور شده؟!

Editorial ۰

ایده‌بازار را جدی بگیریم

حقیقت این است که بزرگترین نام‌های تجاری دنیا در واقع بزرگترین خریداران ایده هستند. گاهی امتیاز یک ایده را می‌خرند. گاهی ایده و ایده‌پرداز را به استخدام خود در می‌آورند و گاهی سازمان خود را جوری بنا گذاشته و پیش می‌برند که ایده‌ها را در درون خود شکوفا کند. آنها مدیران و کارمندانی را استخدام می‌کنند که قدرت ایده‌پردازی داشته باشند. یعنی ایده قبل از تولید آن خریده می‌شود. ما هم نیاز به چنین سازمان‌ها و چنین مدیرانی داریم.