مقالات

iranpack sanat bastebandi 179 savefood

ظرفیت‌های ایران برای اجرای برنامه Save Food

آن چه در این جا می‌خوانید متن سخنرانی سردبیر ماهنامه صنعت بسته‌بندی است که بیست و دوم مهر سال جاری در همایش SaveFood در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی شهر آفتاب ارائه شد.   دغدغه...

175-1 3 ۱

بازار مصرف کنندگان سالمند- چالشی برای صنعت بسته بندی

در پایان سال‌ ۲۰۱۶ تتراپک گزارش دقیق و جامعی از نسل‌های مصرف‌کننده “سالمندان” ارائه‌دادند، که مصرف‌کنندگان را از نظر سن، نیازها و عادات مصرفی مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار داد. این گزارش گرایشات مصرف‌کنندگان سالمند را در بازار موادغذایی و نوشیدنی بررسی نمود و فرصت‌های تولیدی را برای تولیدکنندگان مشخص نمود برای من لذت‌بخش بود که برای همراهی در میزگرد برگزارشده در دفتر منطقه‌ای و مرکزی تتراپک در دنتون، تگزاس آمریکا، برای گفتگو با با یک گروه بین‌المللی در مورد موضوعات تاثیرگذار و روزنامه‌نگاران مانند رفتار و گرایشات مصرف‌کننده برای سالمندان (شامل طراحی و گرایشات بسته‌بندی) دعوت‌شدم. نیازی به گفتن نیست، که آن یک بحث جالب با دیدگاه‌های تخصصی در سراسر جهان بود.

پژوهش در مورد مصرف‌کننده و محدودیت‌های آن

پژوهش در مورد مصرف‌کننده و محدودیت‌های آن

بسیاری از طراحان گرافیکی و ساختاری، بین شناسایی(exploration) و اعتبارسنجی تمایز قایل هستند. اگر چه ممکن است که این متخصصان در تحقیقات خود، در زمینه کشف و شناسایی هم کارهایی انجام داده باشند اما عمدتا بیشتر مایل هستند که در مورد اعتبارسنجی اثربخشی ایده‌های جدید طراحی به کامل‌ترین شکل تحقیق کنند.
اغلب برای استفاده مؤثر از تحقیقات، شناخت محدودیت‌های محققین سودمند است. در اینجا بهترین شیوه‌های راه‌اندازی کمپین پژوهشی مصرف‌کننده ارائه شده است.

NM_powermet_25_36_en_it_es_cn

تولید پوشش‌های وکیوم و بهره‌وری انرژی: تجربه طراحی و صنعت جدید ارائه شده توسط فابیانو ریمدیوتی از شرکت Nordmeccanica- بخش وکیوم- پیاچنزای ایتالیا(۱)

این مقاله نتیجه ارتباط و پیوند کاربر نهایی و سازنده تجهیزاتی را نشان می‌دهد که در تلاش جهت ایجاد پوشش‌های وکیوم بسیار کارآمدی هستند که مورد نیاز بازار فیلم متالیزه بسیار رقابتی برای بسته‌بندی انعطاف پذیر می‌باشند.
انگیزه این پروژه، علاقه به ماندن در کسب و کاری است که با نرخی متوسط اما ثابت در حال رشد است (تقریبا چهار درصد در بررسی بازار AWA 2015).

unnamed

گرایشاتی در رابطه با انعطاف‌پذیری بسته‌بندی و ویژگی‌های آن

معمولا تمایلات و گرایشات پیش از آنکه متوجه شوید بوجود می‌آیند. به نظر می‌رسد که گرایش به بسته بندی انعطاف‌پذیر، عمری طولانی دارد که نشان‌دهنده ماندگاری آن است. در این جا برخی روندها و گرایشاتی که اخیرا توسعه یافته‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

AR-150429943

drinktec2017 گرایش‌‌های فن‌آوری برچسب‌‌گذاری و تجهیزات را نشان می‌دهد: چاپ مستقیم در آستانه دستیابی به موفقیت؟

فن‌آوری برچسب‌گذاری و تجهیزات، موضوعی تنش‌زا در بین کارشناسان بازاریابی، طراحان، تولیدکنندگان کاغذ و فویل و همچنین تکنسین‌های بطری‌های گیاهی است. حتی اگر نتیجه مطلوبی بدست بیاید، لزوما این نتیجه مورد تقاضای همه آنها نیست و همیشه با یکدیگر هماهنگ نیستند. بدون یکی از آنها نیز، دیگران نمی‌توانند موفق شوند و بالعکس. دلیل این امر این است که یک برچسب، “معرف نام تجاری” در نقطه فروش است. تمام کسانی که در فرآیند ایجاد طراحی ظرف قرار دارند، غرفه‌داران و همچنین بازدیدکنندگان، همگی در نمایشگاه drinktec 2017، که در صنعت نوشیدنی و مواد غذایی مایع در جهان پیشرو است از یازدهم تا پانزدهم سپتامبر در مونیخ گرد هم می‌آیند. روندهایی که در آنجا ایجاد می‌شوند، در سال‌های بعد روی بازار تاثیرگذار هستند.

Editorial

ماهنامه صنعت بسته‌بندی در آستانه ۲۰ سالگی

آن روزها که با تمام توان و بودجه خود مشغول تعریف و تثبیت واقعیتی به نام بسته‌بندی در ادبیات صنعت و تجارت کشور بودیم فکر نمی‌کردیم که روزهای سخت‌تری هم می‌تواند وجود داشته باشد که چالش‌های ابتدای کار در مقابل آن مانند خاطرات شیرین خواهد بود.

Editorial

حق انتخاب

این نخستین بار است که اهالی چاپ و بسته‌بندی در موضوع نمایشگاه حرفه‌ای خود با حق انتخاب روبرو شده‌اند. هرچند که نیمی از این حق انتخاب (شهر آفتاب) به دلیل نداشتن سابقه برگزاری، مبهم و ناشناخته است اما اشتیاق تعدادی از غرفه‌داران برای هوای تازه در مدیریت نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و استفاده از فرصت بیان خواسته‌ها و مطالبات خود که در آغاز کار نمایشگاه جدید پیش آمده باعث جدی گرفتن این گزینه نمایشگاهی شده است.

iranpack sanat bastebandi stone paper

“کاغذ سنگی”، “طرفدار محیط زیست”! توهم یا واقعیت

نویسنده: مهرداد نبات‌چیان نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و مدیر شرکت چاپ و بسته بندی آسان قزوین خلاصه : نیاز روز افزون به کاغذ و اهمیت استراتژیک این محصول در کشور،آن را به...