گزارشها

sanat-bastebandi-magazine-171-tuyap-ershad520 ۱

بازدید گروه اعزامی از دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از نمایشگاه چاپ و بسته بندی استانبول(تویاپ)

گروه اعزامی از دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از نمایشگاه چاپ و بسته بندی استانبول(تویاپ) دیدن کردند. این گروه تعدادی از کارشناسان امور چاپ وزارت ارشاد در تهران و سایر استانها تشکیل داده‌اند. اعضای...

Print ۰

تازه‌های لیبل‌اکسپو آمریکا ۲۰۱۶

در این نمایشگاه که با مدیریت گروه Tarsus برگزار می‌شود، از ماشین‌های چاپ دیجیتال و معمولی، تجهیزات پیش‌چاپ و ساخت صفحه (platemaking) به همراه سیستم‌های پرداخت و تبدیل رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، معرفی دای (die)، جوهر و پوشش، RFID و سیستم‌های امنیتی علاوه بر نرم‌افزار و مواد پیشرفته نیز در دستور کار قرار دارد.

iranpack-sanat-bastebandi-magazine-171-photo_2016-10-03_12-40-35 ۰

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره چاپ معرفی شدند

امسال ۲۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و ۳۶ نفر از اساتید و پیشکسوتان دعوت ما را برای داوری آثار پذیرفتند. از ۴۵ شاخه موضوعی جشنواره، ۱۴ اثر که حداقل ۸۰ امتیاز گرفتند، شایسته شناخته شدند و به ۱۳ نفر از آن ها تندیس جشنواره اهدا می شود. از کل آثار رسیده به دبیرخانه، ۴۳/۹ درصد مربوط به بسته بندی و تبلیغات، ۵/۴ درصد مربوط به محصولات امنیتی، ۲۱/۱۳ درصد مربوط به نشر و ۲۹/۵۸ درصد مربوط به حوزه تبلیغات بودند.

iranpack-sanat-bastebandi-self-heating-packaging

بسته‌‌هایی که خودشان گرم می‌شوند

در سال ۲۰۰۹، Coffey ،Turner و گروهشان شروع به ایجاد و توسعه یکسری از معیارهایی نمودند که محصولاتشان برای کامل شدن به آن نیاز داشتند.این معیارها عبارتند از امنیت، قابلیت بازیافت، مقرون‌به‌صرفه بودن و سهولت استفاده از محصول. Turner تاکید می‌کند که: “ویژگی امنیت برای یک محصول مصرفی در ارجحیت است. درحالی که شما خواستار یک هیتر کوچک، سریع و قوی هستید، نمی‌توانید اجازه دهید که خطری برای مصرف‌کننده ایجاد شود”.

iranpack-sanat-bastebandi-label-3D-print5

استفاده از چاپ سه‌بعدی برای لیبل‌های ظریف برجسته

برای چسباندن لیبل به محصول مشخص شده مانند بطری پلاستیکی، محصول مورد نظر می‌بایست دقیقاً هم‌تراز با محل لیبل‌زنی باشد. محصول باید بدون حرکت و یا لرزش باشد، اگر این اتفاق بیفتد، لیبل به‌صورت کج روی محصول قرار می‌گیرد- و نتیجه مطلوب به‌دست نمی‌اید.

Man Scanning Voucher Code In Supermarket With Mobile Phone

تصویری برای برقراری ارتباط بین محصولات و مشتریان

Krishna Sheombar Sing مدیر فروش و بازاریابی شرکت Filgrade می‌گوید:” از جوهرهای خاص یا نامرئی استفاده نشده است بنابراین راه‌حل ما آلایندگی جریان ضایعات یا تغییردهی فرآیند فعلی چاپ نیست”. او توضیح می‌دهد که این فرآیند بسیار ساده است: ” صاحب نام تجاری، فایل pdf آماده چاپ دیجیتال را به شرکت Filgrade ارسال می‌کند و شرکت Filgrade فایل تصویر مخفی را به صاحب نام تجاری باز می‌فرستد و از آن جا تجارت به‌طور عادی آغاز می‌گردد”.

iranpack-sanat-bastebandi-pphoto_2016-09-04_15-21-58

رشد پرشتاب سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعت لیبل ایران

به مناسبت برگزاری
دومین کنفرانس لیبل
در سال گذشته و پس از توا فق برجام و اخبار نویدبخش و امیدواری‌های شکل گرفته همراه با قابلیت‌های بی‌نظیر کشور برای صادرات مواد غذایی (که بیشترین مصرف لیبل را دارند) همچنین آمادگی و تسلط اغلب مدیران صنعت چاپ به شیوه و چگونگی واردات تجهیزات مورد نیاز در کنار بررسی‌هایی که منجر به تصمیماتی که تا پیش از این انجام داده بودند گردید همراه با همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات سبب پیدایش روندی شد که امروزه منجر به گشایش نسبی در فضای تجارت شده است بطوری که هم زمان با برپایی دومین همایش لیبل در صنعت بسته‌بندی؛ اخبار امیدوارکننده و در بسیاری موارد شگفت‌آور و قابل توجهی از این صنعت به گوش می‌رسد.

arme2 ۰

دومین همایش ملی توسعه صنایع چاپ و بسته بندی در تبریز برگزار شد

دومین همایش ملی توسعه صنعت چاپ و بسته بندی با کیفیتی بالاتر از سال قبل برگزار شد. شش ماه تلاش بی وقفه تیم برگزارکننده و در راس آن دکتر رامین اکبری آن چنان موثر بود که با وجود ناهماهنگی صاحب سالن برگزاری که باعث بیش از دو ساعت تاخیر در آغاز برنامه شد اما مهمانان همایش با اشتیاق در بیرون سالن ماندند تا در این سمینار حضور یابند.
دومین همایش چاپ و بسته بندی تبریز بار آموزشی و حرفه ای بالایی داشت و به نکاتی چون مدیریت در حوزه چاپ، چاپ دیجیتال، سرمایه گذاری در بخشهای مختلف چاپ و بسته بندی می پرداخت که همه از بحثهای روز جهان چاپ است.
در همایش امسال، در کنار مسئولان و دست اندرکاران چاپ استان و شهر تبریز، شرکت کنندگان از استانهای همجوار نیز حضور پررنگتری داشتند. در این راستا گپ و گفتگوهای حاشیه همایش نشان از نقش موثر این رویداد در همگرایی اهالی صنایع چاپ و بسته بندی دارد.
در یک جمله می توان گفت دومین همایش ملی توسعه صنعت چاپ و بسته بندی تبریز رویدادی امیدوارکننده در مسیر دانش افزایی این صنعت بود.
رضا نورائی
کارشناس چاپ و بسته بندی

iranpack-sanat-bastebandi-photo_2016-08-10_00-20-52

ایراندار نامی نو، اما پرآوازه در صنایع بسته‌بندی کشور

استاندار قزوین، رئیس سازمان صنعت استان و دیگر مسئولین از شرکت موفق ایراندار بازدید کردند. خبر قزوین: در تداوم بررسی و حل مشکلات صنایع استان این بار همتی استاندار قزوین، پرزحمت رئیس سازمان صنعت،...