تازه‌های لیبل‌اکسپو آمریکا 2016

در این نمایشگاه که با مدیریت گروه Tarsus برگزار می‌شود، از ماشین‌های چاپ دیجیتال و معمولی، تجهیزات پیش‌چاپ و ساخت صفحه (platemaking) به همراه سیستم‌های پرداخت و تبدیل رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، معرفی دای (die)، جوهر و پوشش، RFID و سیستم‌های امنیتی علاوه بر نرم‌افزار و مواد پیشرفته نیز در دستور کار قرار دارد.

تازه‌های لیبل‌اکسپو آمریکا 2016

بخش اول

نمایشگاه Labelexpo Americas 2016 از 13 تا 15 سپتامبر 2016 در مرکز همایش‌های دونالد استِفِنز در دهکده‌ی روزمونت ایالت ایلینویِ آمریکا برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه که با مدیریت گروه Tarsus برگزار می‌شود، از ماشین‌های چاپ دیجیتال و معمولی، تجهیزات پیش‌چاپ و ساخت صفحه (platemaking) به همراه سیستم‌های پرداخت و تبدیل رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، معرفی دای (die)، جوهر و پوشش، RFID و سیستم‌های امنیتی علاوه بر نرم‌افزار و مواد پیشرفته نیز در دستور کار قرار دارد.
هفت برنامه (ارائه) ویژه در این نمایشگاه ترتیب داده شده است که عبارتند از:
• همایش با عنوان Linerless Trail (مسیر فاقد لاینِر)
• ارائه‌ای با عنوان تجربه پرداخت دیجیتال
• کارگاه شرینک‌اسلیو
• کلاس جامع آکادمی لیبل: طراحی و سازمان‌دهی
• کلاس جامع آکادمی لیبل: چاپ دیجیتال لیبل و چاپ بسته
• کلاس جامع آکادمی لیبل: فرآیندهای معمول چاپ لیبل
• سمینارهای CEMA: اصول پوشش‌دهی و خشک کردن رول و اصول اسلیتینگ/ریوایندِ رول
علاوه بر این شرکت‌های معتبری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که در ادامه به معرفی محصولات آنها می‌پردازیم.

iranpack-sanat-bastebandi-abg-digicon-iranpack-sanat-bastebandi-series-3-with-integrated-glueless-turret-rewinder

شرکت AB Graphic از جدیدترین سیستم دایکات نیمه‌دوار (semi-rotary) خود با نام Fast Track با سرعت 150متر بر دقیقه رونمایی می‌کند. همچنین از ماژول فویلینگ/برجسته‌سازی گرم 50 تنی Big Foot رونمایی می‌شود. علاوه بر این، مجموعه کامل ماژولهای اتوماسیون ABG شامل Auto die load/unload،  Autoslit و Iscore به همراه یک واحد ثانویه‌ فویل گرم و واحد چاپ سیلک تخت معرفی خواهد شد. سیستم اطلاعاتی مدیریتی JDF/JMF که اطلاعات کار را مستقیما از دستگاه به پیش‌چاپ انتقال داده و آنها را به سیستم اطلاعاتی مدیریتی مشتری برمی‌گرداند. این ماژول‌ها همگی در دستگاه Digicon Series 3 و یک واحد دایکات لیزری Digicon موجود هستند. علاوه بر این، سیستم جمع و جور پرداخت‌ سطحی دیجیتال Digicon Lite 3 نیز رونمایی می‌شود. سری Vectra از ریوایندِرهای تورِت با راه‌اندازی خودکار در مدلهای بدون چسب از جمله دیگر محصولات هستند. اسلیتر/ریوایندر بازرسی SRI سیستم دیگری است که از دوربین بازرسی اختصاصی برخوردار است. مشخصات مختلف سیستم بازرسی Fleyevision در سیستمهای Digicon Series 3 و SRIها نیز معرفی خواهد شد.
iranpack-sanat-bastebandi-actega-motion-coat-e1460383874550
شرکت ACTEGA از سیستم جوهر نسل آینده‌ی ACTExact رونمایی می‌کند. همچنین سیستم پرایمینگ درون‌خط جدید ACTDigi برای ماشین چاپ دیجیتال لیبل، سیستم پوشش‌دهی UV درون‌خط دومرحله‌ای/یکپاسه‌ی MotionCoat برای هر دو نوع چاپ آفست (sheetfed) و فلکسو با حداکثر تطبیق‌پذیری در فرآیندهای کاربردی معرفی خواهد شد.
iranpack-sanat-bastebandi-airmotion
شرکت Air Motion Systems از کاربرد فناوری LED UV سری Flexo XO برای ماشین‌های چاپ فلکسو رونمایی می‌کند. همچنین ماژول Label XD SeriesTM برای ماشین‌های چاپ لیبل فلکسو برخوردار از فرم‌فاکتور (form factor) جمع و جور معرفی خواهد شد. این سیستم‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه از مزایای کیفیت، سرعت، بازدهی و تاثیر زیستمحیطی برای عملیات چاپ برخوردارند.
iranpack-sanat-bastebandi-mits-aio2-mx-900
شرکت AirTrim از واحد پرتابل برش زواید (trim) به نام MITS-AIO/2-MX رونمایی می‌کند که زمینه و لبه‌های چسب حساس به فشار (PSA) را در ماشینهای چاپ لیبل برش داده و جمع‌آوری میکند. جدیدترین این مدل که با نام “Move It Trim System” عرضه می‌شود شامل بخشهای کنترل، کانال‌های زایده‌گیری، داکت، فن، سایلِنسر، کاترها و فیلتر گرد و خاک است که همگی در یک کابینت فولادی پوشش داده شده توسط پودر قرار دارند. علاوه بر این، جداکننده‌ی هوا/ماده، واحد دیگری است که بیشترین انعطاف‌پذیری با توجه به ملاحظات مکان و اندازه‌ را ممکن می‌سازد.

شرکت Anderson & Vreeland پیش‌نمایش آخرین فناوری‌های فلکسو را ارائه خواهند داد. همچنین از نتایج همکاری در زمینه بسته‌بندی دیجیتال با شرکای این شرکت شامل شرکتهای Hybrid Software، GMG Color و Screen رونمایی می‌شود.
iranpack-sanat-bastebandi-avery-dennison-cleanflake-23
شرکت Avery Dennison در قالب چهار بخش حضور خواهد داشت. بخش بهره‌وری (Productivity Zone): در این بخش از محصولات جدید جوهرافشان، بر پایه آب و UV رونمایی می‌شود که سودمندی این فناوری را به سطح بالاتری ارتقا میدهند. در بخش جاذبه محصول روی قفسه (Shelf Appeal Zone) از یک فیلم کاملا سازگار برای انواع بسته‌بندی‌ها رونمایی می‌شود که بیشترین قابلیت کاری برای تبدیل و دیسپِنس را فراهم می‌آورد. همچنین در این بخش، از پورتفولیوی جدید ChemControl رونمایی می‌شود که به طور خاص برای کاربردهای رول باریک طراحی شده و جایگزین رزین Barex پرکاربرد برای بسته‌بندی مقاوم به مواد شیمیایی می‌شود.
در بخش راهکارهای هوشمندانه (Smart Solutions Zone) از پورتفولیوی Select Solutions Removables رونمایی می‌شود که محوریت آن، یک فناوری جدید چسب واکنشگر نسبت به نور (Photo-Reactive) است. این چسب می‌تواند موقع قرارگیری در معرض نور UV شدت بالا، از حالت “دایمی” به “قابل کنده شدن” تبدیل شود. در بخش پایداری و سازگاری (Sustainability and Compliance Zone) از فناوری چسب iCleanFlake برای کاغذ و فیلم رونمایی می‌شود که در واکنش به تقاضای رو به رشد برای لیبلهای کاملا سازگار با فرآیند بازیافت PET طراحی شده است.
این شرکت همچنین در حال توسعه‌ی پورتفولیوی Stickpak خود برای بسته‌های تکسِرو است تا شرکت‌های مبدل، آزادی عمل و تنوع انتخاب بیشتری در انواع کاربردها داشته باشند. لیبلهای TT Sensor Plus، نوآوری دیگری هستند که در غرفه این شرکت رونمایی می‌شوند و دما را حین سیر محصول در زنجیره تامین ثبت می‌کنند. در این لیبل‌ها از آخرین فناوری ذخیره داده دمایی استفاده شده تا امکان ثبت محدوده دمایی که مواد خوراکی حین حمل و نقل در معرض آن هستند فراهم شود. این لیبل‌ها به اندازه کارت اعتباری هستند و امکان چسبیدن آنها به بسته یا داخل آن وجود دارد.
iranpack-sanat-bastebandi-helios-turbo-hd
شرکت AVT از سیستم بازرسی Helios Turbo HD رونمایی می‌کند که بازرسی وضوح بالای رول را در بیشترین سرعت کار ماشین چاپ و ریوایندِر ممکن می‌سازد. همچنین سیستم بازرسی چاپ دیجیتال Helios D نمایش داده می‌شود که یک سیستم تمام‌اتوماتیک برای چاپ دیجیتال است و قادر به تشخیص خرابی‌هایی مثل نازل‌های غیرفعال، چکه کردن جوهر و تغییرات رنگ می‌باشد. سیستم Helios S Turbo که به ماشین چاپ دیجیتال HP Indigo 8000 اضافه شده، محصول دیگری است که قادر به بازرسی هر نوع ماده، سطح یا چاپ پشت و رو می‌باشد. این سیستم، کیفیت چاپ، صحت داده‌ها، بارکدها و ردیابی شماره‌ها به همراه سنجش رنگ توسط ماژول DeltaE را تضمین می‌کند. این شرکت از سیستم اندازه‌گیری طیفی SpectraLab II و پلتفرم بر پایه ابر (cloud-based)iCenter  نیز رونمایی خواهد کرد که با استانداردهای کیفی مختلف هماهنگ است.

شرکت Bar Graphic Machinery از اسلیتِر/ریوایندِر Multiflex Multiple Substrate رونمایی می‌کند که استفاده از تنها یک دستگاه برای انواع زیرلایهها و عملیات پرداخت را ممکن می‌کند و از سرعت حداکثر 300 متر در دقیقه برخوردار است.

iranpack-sanat-bastebandi-m6-inline-flexo-press_46112

شرکت BOBST از فرآیند فلکسوی دیجیتال بر روی ماشین چاپ فلکسوی یووی رول‌متوسط BOBST M6 رونمایی می‌کند. مزایای فلکسوی دیجیتال که بخشی از برنامه اتوماسیون دیجیتال بوبست است، شامل شتاب بخشیدن به چاپ، افزایش انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان عملیات چاپ است. با استفاده از جوهرهای جدید کم‌نفوذ قابل پخت توسط پرتو یووی و اتوماسیون فلکسوی دیجیتال، زمان راه‌اندازی به چاپ دیجیتال نزدیک شده است. این دستگاه به لطف عملیات تماما دیجیتالی قادر به کار بی‌وقفه است و امکان تغییر آنی وظیفه (job) آن وجود دارد که موجب می‌شود ماده ضایعاتی کمتر از 10متر باشد و تنها یک دقیقه زمان برای راهاندازی آن نیاز است.
iranpack-sanat-bastebandi-bst16-01
شرکت BST North America از Powerscope 5000  رونمایی می‌کند که یک سیستم بازرسی چشمی رول‌ باریک با دوربین وضوح بالای 16 مگاپیکسل است که امکان نظارت بر منطقه چاپ به ابعاد 100mmx75mm و بزرگنمایی علامتها و دیگر جرئیات ریز تا بزرگنمایی 35 برابر را دارد. این سیستم از قابلیت برنامه‌نویسی برخوردار است و به یک واحد دستور و رابط لمسی آپشنال مجهز است. علاوه بر این، سیستم بازرسی Tubescan EagleView با برخورداری از دو دوربین در یک محفظه به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از این دوربینها بازرسی 100درصد ماده و دیگری که بر روی یک بخش متحرک قرار دارد، به طور همزمان تصاویر بزرگنمایی شده‌ از هر منطقه یا جزئیات تکرار چاپ را نشان می‌دهد.

iranpack-sanat-bastebandi-gt363hsd-drupa2016-dsc_3427

شرکت CARTES از GEMINI 360 series، آخرین دستگاه مبدل خود برای بازار لیبل رونمایی می‌کند. این دستگاه امکان تلفیقِ بر حسب نیاز واحدهای فلکسو (نوع تمام‌دوار یا نیمه‌دوار)، واحد دایکات نیمه‌دوار و منبع لیزر Semi-sealed® CO2 بدون نیاز به بازپرکردن توسط کارخانه را برای کاربر فراهم می‌سازد. از جمله ویژگیهای این دستگاه، تغییر سریع نوع وظیفه (job)، تنظیمات آسان فشار دایکات، نرم‌افزار و رابط جدید لیزر است.

iranpack-sanat-bastebandi-winertia_3oo-dpi
شرکت Componex از غلتک‌های هرزگرد WINertia به همراه تیوب ثبت اختراع شده‌ی WINertia، سیستم متوازن‌کنندهی Dynamic Center-WIN Balancing و یاطاقانهای خودتنظیم‌شوندهی WINertia برای غلتک‌های آزاد و اینرسی پایین رونمایی می‌کند. به این منظور، Componex دستگاهی را طراحی کرده که قرار است در غرفه نمایشگاه کار ‌کند. در این پیش‌نمایش، مقایسه هشت نوع غلتک و قابلیت آنها در تامین کشش (traction) برای رول انجام می‌شود. تمامی غلتک‌ها توسط رول حرکت داده می‌شوند و همگی زاویه پوشش (wrap) 90 درجه‌ای دارند. یک سنسور سرعت و یک صفحه ثبت دیجیتال بر روی هر هشت غلتک قرار دارد. یک رول پیوسته از دستگاه عبور می‌کند.
سرعت دستگاه از صفر تا 2000 فوت بر دقیقه قابل تغییر است. در زمان واقعی، ضمن افزایش سرعت رول، هر هشت غلتک تحت نظر قرار می‌گیرند. بنابراین بازدیدکنندگان شاهد از دست دادن کشش توسط غلتک خواهند بود که روی هشت مانیتور سرعت دیده می‌شود. این دستگاه در قسمت جلو از یک قاب جانبی پلی‌کربنات شفاف برخوردار است، به طوری که امکان مشاهده‌ی رول حین گردش آن در دستگاه وجود دارد. به این ترتیب، امکان مقایسه فناوری‌های مختلف غلتک به بهترین نحو فراهم می‌شود.

iranpack-sanat-bastebandi-flex1
شرکت Delta ModTech از فناوری Flex Edge Laser رونمایی می‌کند. این پلتفرم لیزر انعطاف‌پذیر به صورت درون‌خط (اینلاین) یا آفلاین با پیکربندی‌های مختلف قابل استفاده است و امکان تولید و R&D در حالت رول به رول و آفست (sheet-fed) را فراهم می‌کند. این دستگاه کاملا قابل حمل (پرتابل) است و می‌توان آن را مستقیما به یک دستگاه موجود Delta ModTech متصل کرد. همچنین امکان متصل کردن آن به یک خط تبدیل موجود با استفاده از بازوی تلسکوپی برای اتصال به یک ایستگاه باز و یا عملکرد آن به صورت یک واحد مستقل وجود دارد. این شرکت همچنین از یک مبدل جدید به نام Delta ModTech Crusader رونمایی می‌کند که برش دقیق و تلورانس بالا را انجام میدهد. یک محصول دیگر، SPECTRUM®، سیستم پرداخت‌کاری منحصر به فرد این شرکت است.

iranpack-sanat-bastebandi-n-series-dod-n610i-textured-wine-label

شرکت Domino از قابلیت Textures رونمایی می‌کند که یک قابلیت جدید در ماشین چاپ جوهرافشان یووی دیجیتال N610i این شرکت است و امکان ایجاد لیبل‌های با بافت چاپی سه‌بعدی قابل لمس و چشمگیر را فراهم می‌سازد.
قرار است از دو ماشین چاپ N610i رونمایی شود که یکی به سیستم پرداخت درون‌خط ABG مجهز است و دیگری چاپ رول به رول را انجام می‌دهد و هر دو از وضوح چاپ 600 در 600 dpi با مینیمم سرعت 164 فوت در دقیقه برخوردارند. همچنین از پرینتر جوهرافشان یووی K600i ساخت این شرکت رونمایی می‌شود که به یک سیستم پرداخت Delta ModTech اضافه می‌شود و کاربردهای خاصی خواهد داشت.

iranpack-sanat-bastebandi-dfe-narrow-web-tension-transducer
Dover Flexo Electronics از محصولات کشش رول شامل آپشن ارتباط از راه دور کنترلر کشش SteadyWeb رونمایی می‌کند که کشش تنظیم شده را در هر قسمت از رول به منظور بهبود هماهنگی فرآیند تبدیل و چاپ حفظ می‌کند. در نمایشگاه امسال، کنترلر مجهز به فناوری Quik-Cal یک سیگنال ورودی کشش را از یک ترانز دوسر کشش رول باریک دریافت می‌کند. همچنین آپشن سرور وب کنترلر، امکان ارتباط از طریق اِتِرنت (Ethernet) برای راه‌‌اندازی و کنترل از طریق PC یا از راه دور توسط یک وسیله هوشمند با قابلیت wi-fi را فراهم می‌کند.

شرکت Dow Corning از پورتفولیوی جدید چسب‌ها و پوشش‌های حساس به فشار برای فیلم‌های محافظ مورد استفاده در ساخت و حمل و نقل وسایل الکترونیکی و برای چاپ سیلک رونمایی می‌کند. این چسب‌های حساس به فشار سیلیکونی کم‌نفوذ به همراه یک پوشش سخت سیلیکونی با کارایی بالا برای فیلم‌های PET، تجربه تازه‌ای از کار با صفحات لمسی را برای مصرف‌کنندگان ممکن می‌سازند. همچنین حجم ضایعات حین ساخت را کاهش داده و از وسایل جدید مانند صفحات لبه‌گرد محافظت می‌کند.

iranpack-sanat-bastebandi-cyrel-2000-td-2x1
شرکت معتبر DuPont از کلیشه‌های Cyrel EASY و مدل جدید فرآوری‌کننده‌ی حرارتی کلیشه (thermal plate processor) با نام Cyrel FAST 2000 TD رونمایی می‌کند که از طریق انباشت نقاط دیجیتال دارای قله صاف مستقیما روی کلیشه، به ارتقای بهره‌وری، هماهنگی و کیفیت چاپ می‌انجامد و برای رول باریک (25×30اینچ) تا رول عریض (42×60اینچ) قابل استفاده است. کلیشه‌ها از قابلیت بی‌نظیر تمیزسازی و یکنواختی عمق چاپ برجسته برخوردارند و تثبیت عالی خطوط ریز و نقاط را ممکن می‌سازند. کلیشه‌های Cyrel EASY بر پایه یک پلیمر جدید هستند که انتقال جوهر بیشتر و رزولوشن بالاتر به همراه دانسیته جوهر یکدست بالاتر را بدون افت کیفیت های‌لایت‌ها تضمین می‌کنند.

iranpack-sanat-bastebandi-durst-tau-330-e

شرکت Durst از قابلیت‌های جدید ماشین چاپ جوهرافشان لیبل به نام Tau 330 UV رونمایی می‌کند که عرض چاپ 330 میلی‌متر تا هفت رنگ و سرعت چاپ حداکثر 48 متر خطی بر دقیقه با رزولوشن چاپ 1260dpi را پوشش می‌دهد. همچنین از یک ماشین چاپ تک‌پاسه و اقتصادی جوهرافشان لیبل با نام Tau 330 E UV رونمایی می‌شود که از جوهرهای یووی پُررنگ برای کاهش مصرف جوهر استفاده می‌کند.
این ماشین چاپ که برای شرکت‌های مبدل لیبل کوچک و اندازه متوسط طراحی شده، از عرض چاپ 200 تا 330میلیمتر برخوردار است و از چهار یا پنج رنگ، سرعت چاپ حداکثر 48متر خطی بر دقیقه و رزولوشن چاپ 1260dpi پشتیبانی می‌کند.
همچنین این شرکت از نرم‌افزار Workflow-Label رونمایی خواهد کرد که نرم‌افزار ماژولار جریان تولید است و به طور خاص برای تامین‌کنندگان چاپ لیبل طراحی شده است.

iranpack-sanat-bastebandi-enercon

Enercon Industries Corp. از یک فرآوری کننده (treater) کُرونا به نام CoronaFlex رونمایی می‌کند که به طور خاص برای کاربردهای رول باریک شامل فلکسو، دیجیتال و تبدیل طراحی شده است.

iranpack-sanat-bastebandi-epson-surepress-l-6034vw-1500x1000

Epson از خط کامل محصولات تجاری چاپ لیبل رونمایی می‌کند که شامل چاپگرهای لیبل تمام‌رنگی ColorWorks و ماشین چاپ لیبل  SurePress برای سفارشات تیراژ پایین (short-run) است. SurePress L-6034VW اولین ماشین چاپ صنعتی تک‌پاسه این شرکت و اولین ماشین چاپی است که از فناوری جدید جوهر UV LED با فناوری ورنی (varnish) دیجیتال درون‌خط استفاده می‌کند. L-6034VW چاپ سرعت بالا را ممکن می‌سازد که برای سفارش‌های تیراژ پایین تا متوسط ایده‌آل است و لیبل‌هایی با مقاومت عالی در برابر خراش و فرسایش تولید می‌کند. چاپگر ColorWorks C7500G برای کارگاههای چاپ ایده‌آل است و از قابلیت چاپ پیوسته و نرم‌افزار Wasatch RIP برخوردار است که امکان کنترل دقیق رنگ با کیفیت بالای تصویر برای تامین چالش‌برانگیزترین نیازهای کاربر را فراهم می‌کند.

iranpack-sanat-bastebandi-gew

GEW از سیستم‌های پخت توسط یووی شامل قوس جیوه و سیستم‌های هیبریدی و همچنین منبع تغذیه الکترونیکی هیبریدی RHINO ArcLED رونمایی می‌کند. همچنین این شرکت از سیستم پخت LED UV به نام lamphead LA1 رونمایی می‌کند که تماما خنک شونده توسط هوا (air-cooled) است و با سیستم‌های موجود AecLED بدون نیاز به چیلرهای بیرونی، لوله‌ها یا سردکننده سازگار است. مانیتور جدید یووی درون‌خط چندنقطه‌ای از سنسورهای کالیبره مستقر در راستای طول لامپ برخوردار است که به طور پیوسته شدت یووی در یک سیستم پخت را اندازه‌گیری می‌کنند تا از پخت محصول اطمینان حاصل شود.
iranpack-sanat-bastebandi-fujifilm-tech-summit-labels

Fujifilm از Graphium، یک ماشین چاپ جوهرافشان هیبریدی دیجیتال یووی برای لیبل‌ها، بسته‌بندی و چاپ ویژه و همچنین کلیشه‌های فلکسوی قابل شستشو توسط آب به نام Flenex FW رونمایی می‌کند.
iranpack-sanat-bastebandi-fundamentals-box-shot-hi-res

Global Graphics از Fundamentals رونمایی می‌کند که یک سرویس نرم‌افزاری و مهندسی برای ماشینهای چاپ لیبل و بسته‌بندی است. این سرویس، دانش مهندسی لازم برای ساخت یک واسط (front end) دیجیتال به منظور کنترل ماشین چاپ برای سازندگان چاپگرهای جوهرافشان را تامین می‌کند و اجزای اصلی نرم‌افزاری را در قالب یک منبع تنها ارائه می‌دهد. هدف از طراحی این سرویس، کمک به کاهش زمان دسترسی به بازار و همچنین کاهش هزینه‌های مهندسی با حذف موانع معمول راهیابی به موقع به بازار است. همچنین می‌توان برای رفع مشکلات کیفی معمول از جمله بارکدهای بی‌کیفیت، یا عیوب ایجاد شده در اثر نقاط رنگی و زنجیره‌ای، این محصول را در ماشین‌های چاپ موجود هم به کار برد.

iranpack-sanat-bastebandi-slide_fa_2-1020x300

Grafotronic Inc. از Wasberger FA2000، مغزی‌بُر (core cutter) تمام‌اتوماتیک طراحی شده برای چاپگرهای لیبل رونمایی می‌کند. ظرفیت این دستگاه 60 تا هفتاد مغزی بر دقیقه یا حدود 3000 بر ساعت است و نیازهای اکثر شرکت‌های چاپ لیبل متوسط را پوشش می‌دهد.
قطر مغزی می‌تواند از 1 تا 6 اینچ باشد و همچنین این دستگاه از کامپیوتر صفحه لمسی چندزبانه و تمیز‌کننده خلا برای عملکرد بدون گرد و خاک برخوردار است. علاوه بر این از Easy Fold رونمایی می‌شود که نسل جدید دستگاه تاکُننده برای تا کردن لیبل‌ها و بلیت‌ها بدون ایجاد سوراخ (sprocket holes) است.
علاوه بر این، اسلیتر/ریوایندِر بازرسی کننده‌ی HI2 با برخورداری از آخرین فناوری مجددا طراحی و به روزرسانی شده است. کنترل‌پنل و طراحی باز این دستگاه، حداکثر راحتی و بیشترین سرعت کار را به همراه خواهد داشت.

iranpack-sanat-bastebandi-colorsat_switch_from_gse_dispensing_connects_to_buckets_on_waterfall_frames_or_high_volume_
GSE Dispensing از راهکارهای لجستیک جوهر رونمایی می‌کند که کاهش هزینه‌های فرآیند و ایجاد رنگ‌های قابل تکرار و بنابرتقاضا (on-demand)، صرفنظر از مجموعه جوهر مورد استفاده برای چاپگرهای لیبل و بسته‌بندی را ممکن می‌سازد. این محصولات که برای کاربردهای فلکسو، گراور و سیلک طراحی شده، شامل سیستم‌های دیسپنس برای جوهرهای بر پایه حلال و آب، شستشوکننده‌های محفظه جوهر (مرکب) و نرم‌افزار مدیریت جوهر است.

iranpack-sanat-bastebandi-hp-indigo

HP Indigo از HP Indigo 8000 رونمایی می‌کند که یک ماشین چاپ دیجیتال رول باریک با سرعت حداکثر 262 فوت در دقیقه است. همچنین این شرکت از فناوری چاپ تلفیقی دیجیتال رونمایی خواهد کرد که نتیجه همکاری با JetFX است و تولید تک‌پاسه‌ی ورنی (varnish) دیجیتال لمس‌پذیر و فویل‌های دیجیتال را ممکن می‌سازد. ماشین چاپ دیجیتال 30 اینچی HP Indigo 20000 برای چاپ روی مواد انعطاف‌پذیر، لیبل‌ها و شرینک‌اسلیوها قادر به کار با زیرلایه‌های جدید شامل PE و دیگر مواد قابل کشش و تیوب لمینیت است. همچنین از ماشین چاپ ElectroInk Premium White رونمایی می‌شود که سطح کِدِری (opacity) تا حد چاپ سیلک را در یک فرآیند چاپ ارائه می‌دهد
iranpack-sanat-bastebandi-dc220-render-iso

Impression Technology Europe از دستگاه Eclipse DC ST (نوع شاتل) رونمایی می‌کند که یک دستگاه پرداخت و دایکات لیبل است. این دستگاه از سیستم کشش رول، هدایت رول، یک سیستم برش، سروُکنترل پیشرفته به علاوه قطعات رول برگردان لیبل دوبار برگشت‌پذیر (dual reversible) رونمایی می‌کند. عرض چاپ این دستگاه 220میلیمتر و سرعت برش آن تا حداکثر 25متر خطی بر دقیقه است. همچنین این دستگاه فضای کمی اشغال می‌کند. در حال حاضر این شرکت از سراسر دنیا نماینده توزیع می‌پذیرد.
iranpack-sanat-bastebandi-inx-nw210_lexpo

INX از یک دیسپنسِر جوهر خودکار با نام HMJ-250 رونمایی می‌کند که از قابلیت تمیز شدن تمام اتوماتیک دریچه (valve) و دیسپنس تک‌نقطه‌ای درون هر نوع محفظه‌ای برخوردار است. همچنین ماشین چاپ دیجیتال UV جوهرافشان NW210 رونمایی می‌شود که عملکرد تکپاسه روی هر نوع لیبل را با سرعت حداکثر 80 فوت در دقیقه ارائه می‌دهد و با تلفیق فرآیند چاپ و تبدیل، لیبل‌های بی‌نظیر رنگی با ماکزیمم عرض چاپ 210 میلی‌متر تولید می‌کند. این ماشین چاپ از ایستگاه دایکات لیزری Spartanics و فناوری ثبت اختراع شده‌ی Xaar با چند اندازه قطره و کانال‌های جوهر رنگی برخوردار است. همچنین قرار است از فرمولاسیونهای جوهر آب‌پایه‌ی ION برای چاپ فلکسو رونمایی شود که گفته شده مزایای متعدد و پایداری چاپ عالی را در سرعت‌های متنوع به همراه دارند.

iranpack-sanat-bastebandi-kpg-pentalabel-clearfloat-hi-res-for-print

Klöckner Pentaplast از فناوری جدید فیلم مانع نور رونمایی می‌کند که در پاسخ به نیاز به فیلم‌های مقرون به صرفه برای بهبود خواص بازدارندگی در برابر نور طراحی شده است. همچنین از انواع جدید فیلم‌های Pentalabel ClearFloat رونمایی می‌شود که با “راهنماهای طراحی برای بازیافت” که توسط انجمن بازیافت ‌کنندگان پسامصرفی پلاستیک‌ها تدوین شده‌اند سازگار است. فیلم‌های مذکور با هدف دستیابی به درصد بالای شرینک به منظور آزادی بیشتر در طراحی و همچنین تاثیر بصری ویژه بر روی محصول (به علت شفافیت) ساخته شده‌اند. علاوه بر این از فیلم دریافت‌کننده جوهر (receptive) برای چاپ دیجیتال به همراه پورتفولیوی فیلم‌های شرینک‌لیبل نیز رونمایی می‌شود.

iranpack-sanat-bastebandi-kodak-imager_sm

Kodak از سیستم KODAK FLEXCEL NX System ‘16، آخرین نمونه‌ تمام‌یکپارچه از کلیشه‌ساز (platemaker) فلکسوی دیجیتال رونمایی می‌کند. همچنین کلیشه‌های KODAK MIRACLON Letterpress و پلتفرم بسته‌بندی KODAK PRINERGY معرفی خواهند شد. علاوه بر این، نقش فناوری جوهرافشان آب‌پایه‌ی KODAK PROSPER برای فیلم‌های انعطاف‌پذیر در لیبل‌های نوشیدنی بازارهای بزرگ توسط ماشین‌های چاپ دیجیتال و چاپ هیبریدی معرفی می‌شود.
iranpack-sanat-bastebandi-c71cf_2

Konica Minolta از ماشین چاپ دیجیتال bizhub PRESS C71cf رونمایی می‌کند که به طور خاص برای کاربردهای رول باریک طراحی شده است. از رده خارج شدن چاپ لیبل آنالوگ به دیجیتال برای شخصی‌سازی محصول، مدیریت بهتر سفارشات تیراژ پایین و SK‌های متعدد، کاهش زمان فرآیند تولید، بهبود سازگاری و کاهش زمان آماده‌سازی و ضایعات از جمله اهداف ساخت این ماشین چاپ بوده است. این ماشین چاپ نیازی به پیش‌پوشش‌دهی زیرلایه‌ها ندارد و قادر به چاپ در گستره کامل مدل رنگ CMYK و کیفیت 1200x1200dpi/8bit با حداکثر عرض کاغذ 320 میلی‌متر است.

Mactac از آخرین فناوری چسب خود به همراه راهکارهای لیبل‌گذاری بنابر تقاضا (on-demand) رونمایی می‌کند. همچنین از چسب فوری Chill AT رونمایی می‌شود که برای محیطهای سرد و مرطوب قابل استفاده است.
iranpack-sanat-bastebandi-ma_digitalone_rendering_lxreveal

Mark Andy گزارش داده که قصد دارد رقابتی را برای بازدیدکنندگان ترتیب دهد که در آن شرکت‌کنندگان با استفاده از هدست واقعیت مجازی، در یک مسیر هزارتو (maze) به رقابت می‌پردازند و در نهایت به برنده، هدست حرفه‌ای واقعیت مجازی Oculus Rift اهدا خواهد شد. همچنین معرفی پورتفولیوی کامل برند Mark Andy، Rotoflex و محصولات چاپ Mark Andy، به همراه ماشین چاپ Digital One سری Performance و اسلیتر/ریوایندر Rotoflex HSI در دستور کار قرار دارد.

Digital One ماشین چاپ و تبدیل دیجیتال لیبل است که سفارشات چاپ تیراژ پایین لیبلهای ممتاز با تبدیل درون‌خط و هزینه سرمایه‌ای پایین را انجام می‌دهد. این ماشین چاپ قادر به اجرای فرآیند دیجیتال چهاررنگ CMYK با وضوح 1200×1200 dpi بر پایه مدل غیرانباشته‌گذاری (pay-as-you-go) به همراه یک ایستگاه فلکسو برای تبدیل و تزئین درون‌خط است. در مدل استاندارد، عرض رول 13اینچ با سرعت حداکثر 63 فوت در دقیقه در زیرلایه‌های مختلف شامل کاغذ و فیلم حساس به فشار، کاغذ بدون اتکا و برچسب است. ایستگاه فلکسوی سروُدرایو، از امکان رنگ نقطه‌ای، ورنی، لمینیت و فویل سرد با پرداخت درون‌خط و امکان دایکات، لایه‌برداری (stripping) و اسلیت برخوردار است.

پایان بخش اول…..ادامه دارد….

بیشتر بخوانید . . .