iranpack-sanat-bastebandi-Third-Global-Trends-ENGLISH

خلاصه گزارش گرایش‌های صنعت چــا پ در نمـایشگاه جهانی دروپا ۲۰۱۶

– خوش‌بینی برای رشد در سال ۲۰۱۶
– خوش‌بینی ویژه برای آفریقا و خاورمیانه
– دیجیتالی شدن در حال رشد است اما فرآیندهای متعارف هنوز تسلط دارند
– وب‌سایت برای غرفه‌های چاپ
تنها چند هفته قبل از گشایش نمایشگاه دروپا ۲۰۱۶، سومین گزارش روندهای نمایشگاه جهانی دروپا منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد که اگرچه بازیابی و بهبود بحران مالی سال ۲۰۰۸ ناقص و نامتوازن بوده است، چاپگرها در همه جا بطور فزاینده‌ای درباره چشم‌اندازهای خود در طول سال ۲۰۱۶، علیرغم حاشیه‌های زیاد و کاهش قیمت‌ها خوش‌بین هستند. این امر بر روی طرح‌های آنها برای سرمایه‌گذاری در تجهیزات تولید تاثیرگذاشته است.
سه گزارش از هیئت جهانی در مورد ۷۵۰ تن از دست اندر کاران چاپ به منظور بررسی وضعیت صنعت چاپ و انتظارات از آنها در آینده در طی سه سال منتهی به نمایشگاه دروپا ۲۰۱۶ استخراج شده است.
Sabine Geldermann، مدیر نمایشگاه دروپای Messe Dusseldorf اظهار داشت:” نمایشگاه دروپای امسال محلی برای نمایش آخرین تحولات در صنعت چاپ جهانی است. با ارائه مجموعه‌ای از گزارشات روند جهانی نمایشگاه دروپا، ما قادر به قرار دادن کل تحولات جدید در متن توضیحات این صنعت می‌شویم. هرکسی که از نمایشگاه دروپای امسال بازدید کند می‌تواند گزارشی تهیه شده از سابقه تک‌تک شرکت‌کنندگان بیابد”.
پژوهش و نگارش گزارشات توسط Richard Gray و Neil Falconer از شرکت مشاوران تخصصی و تحقیق بازار آینده صنعت چاپ صورت پذیرفت. Richard Gray می‌گوید:” گزارش قبلی در سال ۲۰۱۵ به‌طورکلی در سطح جهانی خوش‌بینانه بود”. “در سال ۲۰۱۶ این تصویر با برخی از مناطق در حال پیشرفت مانند آمریکای شمالی، که برخی از جمله کشورهای در حال توسعه با آن در مبارزه هستند تکمیل شد. به‌همین‌ترتیب درحالی که بازار بسته‌بندی و بازارهای تابعی به‌خوبی در حال گذران امور هستند، آنهایی که در بازار تبلیغاتی و به‌ویژه در بازار چاپ هستند بیشتر به چالش کشیده می‌شوند”.
در هر گزارش واکنش چاپچی‌ها جمع‌آوری شده و میانگین آن به عنوان یک ابزار اندازه‌گیری قابل اعتماد اقتصادی محاسبه شده است. ۳۷ درصد از گروه جهانی چاپگرها، وضعیت کنونی خود را در سال ۲۰۱۵ خوب عنوان کردند، درحالی که ۱۲ درصد از گروه اصلی وضعیت خود را ضعیف توصیف کردند، و بالانس خالص مثبت را ۲۵ درصد بیان کردند. در آینده، چاپچی‌ها بطورکلی از طریق پیش‌بینی ۵۰ درصد شرایط اقتصادی‌شان به منظور بهبود اوضاع در سال ۲۰۱۶ مثبت‌تر هستند، در مقایسه تنها شش درصد از پیش‌بینی آنها به وقوع نمی‌پیوندد- بالانس مثبت ۴۴ درصد است.
همه مناطق در خصوص سال ۲۰۱۶ خوش‌بین‌تر هستند نسبت به سال ۲۰۱۵، اما بیشترین رشد حس مثبت در آفریقا، استرالیا/اقیانوسیه، خاورمیانه و آسیا وجود دارد. تحقیق انجام شده در بخش‌ها، میانگین همه پیش‌بینی‌های سال ۲۰۱۶ خوش‌بینانه‌تر هستند، با چاپ تبلیغاتی و کاربردی (که گاهی اوقات صنعتی نیز نامیده می‌شود) بیشترین رشد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ را می‌توان به نمایش گذاشت.

چشم‌اندازهای دیجیتال
نگاهی به برخی از چهارده فرآیند چاپ متداول می‌اندازیم، این گزارش دریافته همان طور که انتظار می‌رود، فناوری‌های دیجیتالی به‌سرعت در حال رشد هستند ( به‌طور میانگین ۲۸ درصد در هر سال)، اما در لیتوگرافی چاپ افست sheet fed به‌ویژه در انتشارات (رشد خالص مثبت هفت درصد) و بسته‌بندی (+۱۲ درصد) نیز رشد قابل توجهی ملاحظه شد.
فلکسوگرافی نیز بسیار خوب در بسته‌بندی عمل کرده (+۱۸ درصد)، و مشاهده گردید که گراور نیز به‌طور متوسط اما قطعی (+۳ درصد) در این بخش رشد نموده است. چاپ تابعی حوزه رشد برای چاپ صفحه (+۱۱درصد) است، ولی دیجیتال در این جا بسیار مهم است.
در حالی‌که بخش عمده‌ای از گردش مالی هنوز از چاپ معمولی به دست می‌آید، افزایش مداوم در حجم و ارزش چاپ دیجیتال، به استثنای بسته‌بندی درجایی تنها سیزده درصد گزارش شده است که نشان‌دهنده بیش از ۲۵ درصد گردش مالی در مقایسه با ۳۵ درصد گردش مالی برای چاپ تبلیغات، ۲۴ درصد برای انتشارات و ۵۹ درصد برای چاپ تابعی است. توانایی دیجیتال برای چاپ محتوای متغیر مهم است، با دارا بودن ۵۹ درصد چاپگرهای تابعی و ۳۵ درصد چاپگرهای تبلیغاتی گزارش شده است که گردش مالی دیجیتال بیش از ۲۵ درصد متغیر بوده است.
به نظر می‌رسد چاپ پیوسته تنها با یک درصد رشد از سال ۲۰۱۴ (۲۵ درصد چاپگرها آن را دارند) تا سال ۲۰۱۵ (۲۶ درصد) از رده خارج شده باشند. تنها آمریکای شمالی به‌عنوان یک بخش در چاپ کاربردی و محلی شاهد افزایش رشد قابل‌توجهی در حجم چاپ پیوسته بوده است.
محدودیت‌های رشد
هم چاپگرها و هم تامین‌کنندگان رقابت سخت را به‌عنوان بزرگترین محدودیت رشد عنوان نمودند، عدم فروش نیز تقریباً عامل بزرگ دیگر است. زمانیکه دلیل این امر پرسیده می‌شود، بزرگترین عامل ( ۵۸ درصد) یافتن مشتریان جدید، و یافتن کارکنان فروش خوب با ۳۵ درصد در درجه دوم است. حدود ۳۲ درصد فقدان تقاضا برای چاپ سنتی را مقصر می‌دانند، اما تنها ۱۰ درصد عین این جمله را برای چاپ دیجیتال می‌گویند.

 

 

بیشتر بخوانید . . .