ایراندار نامی نو، اما پرآوازه در صنایع بسته‌بندی کشور

استاندار قزوین، رئیس سازمان صنعت استان و دیگر مسئولین از شرکت موفق ایراندار بازدید کردند.
خبر قزوین: در تداوم بررسی و حل مشکلات صنایع استان این بار همتی استاندار قزوین، پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، امامی مدیر عامل شرکت شهر صنعتی البرز، رحمانی مدیریت کار و امور اجتماعی شهرستان البرز و دیگر هیات همراه مهمانان شرکت ایراندار بودند و از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کردند.
شاید کمتر از دو سال از عمر شرکت ایراندار می‌گذرد اما برنامه‌ریزی دقیق مدیران و موسسان این شرکت، آن قدر حساب شده بود که هم‌اکنون یکی از تولیدکنندگان اصلی سطوح پشت‌چسبدار در قالب رول و شیت شامل موارد زیر می‌باشد.
– سطوح کاغذی پشت‌چسبدار شامل کاغذ گلاسه، کاغذ نیم‌گلاسه، کاغذ مات، کاغذ متالایز، کاغذ ترمال
– انواع فیلم پشت‌چسبدار شامل فیلم PP، فیلم PE، فیلم BOPP، فیلم PET، فیلم PVC که  فیلم‌های فوق در قالب شفاف، فیلم شفاف مات، فیلم سفید، فیلم صدفی، فیلم متالایز و انواع فیلم‌های ترمال در کشور می‌باشد.
البته مدیران این شرکت اهداف اصلی خود را بر مبنای چشم‌انداز صادرات ترسیم کرده‌اند و با سرحوله قرار دادن کیفیت بالا مطابق با استانداردهای جهانی سعی در فتح قله‌های این صنعت در بازارهای بین‌المللی دارند.
دکتر همتی استاندار قزوین طی بازدید از این کارخانه ضمن تقدیر از مدیران و پرسنل زحمتکش این مجموعه ابراز کرد: از این که چنین شرکت باصلابت و پرآوازه‌ای با محصولات متنوع در زمینه چاپ و بسته‌بندی در استان قزوین قرار دارد و توانسته بیش از یکصد نفر از جوانان منطقه را جذب خود کند بسیار خرسندم.

وی افزود: مدیران این کارخانه را باید سربازان جبهه اقتصادی و صنعتی کشور دانست که در اوج تحریم‌ها کار مطالعاتی خود مبنی بر احداث چنین کارخانه با عظمتی آغاز کردند و هم‌اکنون که با آغاز برجام تعاملات صنعتی و اقتصادی بیشتری با کشورهای جهان دارد به افق روشن خود که همانا فتح بازارهای جهانی است می‌اندیشند.
مسئول ارشد دولت در استان قزوین با اشاره به استقبال خوب مشتریان داخلی و خارجی از تولیدات شرکت ایراندار بیان داشت: این امر جز با درایت و تلاش مجموعه و مهمتر کیفیت بالای محصولات به دست نمی‌آید و قطعا همان طور که مهندس جعفری مدیر عامل این شرکت گفت، یکی از مجهزترین و دقیق‌ترین آزمایشگاه‌های موجود کشور در این کارخانه وجود دارد که با کادر آموزشی دیده و با تجربه خود توانسته‌اند سهم خوبی از بازارهای داخلی و کشورهای همسایه را از آن خود نماید.
در ادامه مهندس علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در گفت و گو با خبر قزوین ضمن ابراز خرسندی از حضور در این شرکت ابراز کرد: شرکت ایراندار با مدیران باتجربه و مدبر خود توانسته‌اند در زمان کوتاهی به یکی از واحدهای تولیدی در زمینه چاپ و بسته‌بندی در کشور تبدیل شوند که البته این امر جز با درایت و برنامه‌ریزی و بازارسنجی دقیق به دست نیامده است.

iranpack-sanat-bastebandi-photo_2016-08-10_00-20-37

وی افزود: مهندس جعفری و همکارانش ثابت کرده‌اند می توان با تولید محصولات با کیفیت جای خود را در بازارهای داخلی و خارجی به دست آورد و همیشه تجار به دنبال اجناس با کیفیت و مطلوب هستند. مسئول صنعت استان همچنین با بیان این که از واحدهای موفقی چون ایراندار حمایت‌های همه جانبه‌ای خواهیم کرد، گفت: نگرانی‌های مدیران این شرکت در کمبود نقدینگی، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، تعرفه‌های نامتعارف مواد اولیه و …   دغدغه ما نیز هست و امیدواریم با توجه ویژه‌ای که دولت محترم یازدهم و پیگیری‌های مجدانه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت کشور صورت داده‌اند و همچنین اشتغال‌زایی بیشتر در این شرکت در آینده نزدیک باشیم.
در ادامه مهندس مرتضی جعفری مدیر عامل شرکت ایراندار در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه خبر قزوین ضمن ابراز خشنودی از حضور استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و هیات همراه در بازدید ازکارخانه این شرکت گفت:حضور مسئولین و مدیران در واحدهای صنعتی موجب تزریق امید و شور شعف می‌شود. زیرا که در این راستا قطعا گوشه‌ای از مشکلات اساسی آنها مرتفع خواهد شد و این نیز باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود. وی در ادامه ضمن بیان تاریخچه این شرکت گفت: کار مطالعاتی شرکت ایراندار از سال 90 آغاز شد و پس از یک سال و نیم تحقیقات و رصد بازارهای داخلی و خارجی این شرکت در اواخر سال 92 با توکل بر خدا فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد و پس از چند ماه به صورت رسمی وارد بازار شد.

مهندس جعفری در گفت و گو با خبرنگار روزنامه گسترش صمت گفت:صادرات را زمانی می‌توان رونق داد که بتوانیم با رقبای خارجی رقابت کنیم که در حال حاضر درصد بالای تسهیلات بانکی این اجازه را به واحدهای صنعتی فعال نمی‌دهد. معمولا صادرات شرکت ایراندار به کشورهای ترکیه، بلغارستان، مراکش، الجزایر و ….. می‌باشد. حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تولید محصولات و مواد اولیه چون کاغذهای پشت‌چسبدار
بی‌شک کمکی شایان به توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی

کشور خواهد کرد و نکته بسیار حایز اهمیت این که هنوز بسیاری از بخش‌های چاپ و بسته‌بندی کشور بکر است و نیاز به معرفی به سرمایه‌گذاران دارد، اتفاقی که اگر رخ دهد یکی از بزرگترین مسیرهای خروج ارز از کشور مسدود خواهد شد و ایران با پتانسیل بیشتری آماده حضور در بازارهای منطقه و جهان می‌شود. با توجه به این که شرکت پاکشو 70درصد سهام این شرکت را داراست شرکت ایراندار نیز تحت نظر بورس می‌باشد.
مدیرعامل شرکت ایراندار افزود: در حال حاضر با یکصد تن پرسنل و با استفاده از متخصصان و کارشناسان زبده ایرانی و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و بروز آزمایشگاهی و تولیدی در این صنعت به دلیل کیفیت محصولات مصمم بودیم با حمایت لازم بتوانیم هم نیاز داخل را تامین کنیم و هم واحد را سرپا نگهداریم اما با واردات کالای مشابه خارجی مشکلات جدی برای این واحد ایجاد کرده‌اند. وی گفت: قیمت مواد اولیه برای ما بسیار گران است لذا محصول ما گرانتر از مشابه چینی تمام می شود و واردات بی رویه نیز مزید بر علت شده و موانع متعدی در مسیر تولید داخلی وجود دارد که صنعتگران کشور را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.
تولیدکننده نمونه استان قزوین افزود: خوشبختانه در استان قزوین مسئولان تلاش کردند که این واحد دچار بحران نشود و با حمایت استاندار و مسئولان سازمان صنعت برخی مشکلات را برطرف کردیم و اعضاء کمیسیون صنایع هم  پس از بازدید از واحد و اشراف به توانمندی این شرکت برای تامین سرمایه درگردش برای تامین مواد اولیه قول مساعدت دادند اما سیستم بوروکراسی عذاب‌آور است و گرفتن تضمین‌ها از موانع بعدی است که امیدواریم برای رفع آن اقدام شود و مسئولان و تصمیم‌گیران با عزم جدی برای حمایت از تولید وارد کار شوند.
جعفری افزود: تولیدکننده داخلی واقعا توان تولید کالای مرغوب را دارد اما انتظار داریم آن چه شعار داده می شود عملی شود و در این میان تدبیر با دولت و امید از صنعتگر است که می‌تواند خروج از رکود اقتصادی را محقق کند و تولید داخلی را رونق بخشد.
جعفری همچنین رهکارهایی را برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین ارائه داد:اختصاص تسهیلات با نرخ سود پایین و مدت بازپرداخت بالا جهت واحدهای صنعتی، رفع مشکلات ارائه وثیقه‌های واحدهای صنعتی با در نظر گرفتن شرایط خاص، اعمال قوانین گمرکی مناسب جهت تسهیل در ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه واحدهای صنعتی که خود این موضوع به تنهایی جای تامل و رسیدگی فراوان دارد، اعمال قیمت‌های ترجیحی حامل‌های انرژی برای واحدهای صنعتی و افزایش سهیمه‌های سوخت موجود حداقل به میزان سهمیه‌های سال گذشته، اعمال شرایط بانکی خاص جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار و واحدهای جدید  فاقد گردش حساب از جمله راهکارهایی است که نه تنها ما بلکه تمامی صنعتگران در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی این استان مناسب می‌دانند.
کارخانجات علاوه بر این که می‌توانند محل تحقق برنامه‌های فعالان اقتصادی در جامعه باشند، عده قابل توجهی را به خدمت گرفته‌اند که موجب رشد فعالیت‌های اجتماعی می‌شود و باید از سوی مسئولان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند. در حال حاضر سیاست شرکت ایراندار کاهش ضایعات است بنا بر این استفاده از مواد اولیه مرغوب که قابلیت بازیافت بهتر و کاهش میزان مصرف را به دنبال داشته باشد جزئی از برنامه ما است. همچنین شرکت ایراندار کاهش سطح مواد آلاینده محیط زیست شامل انواع چسب و مواد سیلیکون و مواد پلیمری را هم در دستور کار خود دارد. مدیرعامل ایراندار تاکید کرد: هرچند که مسیر تولید در کشور متاسفانه همواره سخت و طاقت‌فرسا است، اما صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران امیدوار است تا سرمایه‌گذاران با تکیه بر توان داخلی، دانش روز و عرق ملی همراه و همگام پای در مسیر توسعه صادرات غیر نفتی بگذارند.

شرکت ایراندار از بدو ورود تغییرات عمده‌ای در صنعت چاپ کشور ایجاد کرد. هرچند مسیر تولید و رسیدن به کیفیت مورد نیاز بازار چاپ و بسته‌بندی کشور دشوار بود، اما در نهایت شرکت ایراندار پا به عرصه تولید سطوح پشت‌چسبدار ایرانی گذاشت و اکنون به موفقیت‌های بزرگی نیز دست یافته است. این شرکت با تحقیقات گسترده در زمینه تولید کاغذ و فیلم پشت‌چسبدار پا به میدان بازارهای چاپ و بسته‌بندی گذاشت. شركت ایراندار با مدیریت عامل مرتضی جعفری در سال ۱۳۹۱ با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا و با تکیه بر استانداردهای جهانی، تولید انواع مواد اولیه پشت‌چسبدار را در دستور کار خود داد.
این شرکت نمونه صنعتی طی دو سال تلاش بی وقفه توانست به جمع شرکت‌های برتر صنعت بسته‌بندی و تولید انواع  فیلم و کاغذ پشت‌چسب‌دار در ایران و در کشورهای همجوار و همچنین به جمع تولیدکنندگان برتر مواد اولیه لیبل در سطح جهان وارد شود. چندی پیش نیز طبق اعلام سایت سازمان مدیریت شرکت ایراندار به عنوان یکی از پانصد شرکت برتر ایران شناخته شد. تحقیقات گسترده بازار مصرفی و افزایش نسبی کیفیت تولیدات این شرکت خبر از رنسانسی در بخش فیلم و کاغذ پشت‌چسبدار در صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور دارد.
شرکت ایراندار با تامین سطوح پشت‌چسبدار برای صنایع بسته‌بندی و چاپ، محصولات و خدمات با کیفیت و متمایزی را به شرکت‌های فعال در ایران و کشورهای منطقه ارائه می‌کند. این شرکت با تکیه برسرمایه انسانی جوان و با انگیزه خود از فن‌آوری‌های روز دنیا بهره می‌گیرد. شرکت ایراندار به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه صنعتی گلرنگ ارزش‌های محوری خود را پایبندی به اخلاق، شفافیت اطلاعات، کار تیمی، مشتری‌مداری، پاسخگویی در قبال مسئولیت‌های اجتماعی و رعایت الزامات زیست‌محیطی می‌داند.
این شرکت همچنین پس از دریافت لوح تقدیر نمونه صنعتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از سوی کارگذار شرکت اصلی خود موفق به دریافت گواهینامه ایمنی بهداشت 9001 محیط زیست 18001 و مدیریت کیفی 14001 شد.لازم به ذکر است که ایراندار جزء پنج شرکت در ایران است که موفق به دریافت ویرایش 2015 استاندارد ایزو شده است. شرکت‌های مشابه سطح اول در صنعت پشت‌چسبدار جهان نیز این استاندارد را از شرکت توف نورد آلمان دریافت کردند.

iranpack-sanat-bastebandi-426216365_1126 iranpack-sanat-bastebandi-426136724_8852 iranpack-sanat-bastebandi-426218404_9037 iranpack-sanat-bastebandi-photo_2016-08-10_00-20-37 iranpack-sanat-bastebandi-photo_2016-08-10_00-20-52

بیشتر بخوانید . . .