همایش بزرگ ایران روتاتیو پیش از دروپا(روز اول)

ایران روتاتیو برگزارکننده بزرگ‌ترین همایش‌های پیش از دروپا 2016

با حضور مدیران ارشد کمپانی‌های پیشرو صنایع چاپ و بسته‌بندی در جهان

سمینار پیش از دروپا ایران روتاتیو – با رویکرد چاپ تجاری و بسته‌بندی‌های مقوایی(افست و دیجیتال)

 

شرکت ایران روتاتیو در پیشواز دروپا 2016 دو سمینار تخصصی جامع با دو رویکرد چاپ افست و دیجیتال و چاپ فلکسو و گراور در مرکز آموزشی و نمایشگاهی خود، PTEC برگزار نمود. این دو سمینار در دو روز مختلف و همراه با استقبال بی‌نظیر چاپخانه‌داران، صنعتگران و سرمایه‌گذاران برگزار گردید. موضوعات ارائه شده به طور فراگیر حوزه‌های گرایش‌های بازار، چشم‌انداز آینده صنایع چاپ و بسته‌بندی، تکنولوژی‌های نوین در ماشین‌آلات، آخرین دستاوردها در مواد مصرفی و ملزومات چاپ را پوشش داد. تمامی مباحث توسط مدیران ارشد کمپانی‌های پیشرو جهان و حاضر در دروپا 2016 همراه با ترجه تخصصی همزمان به مخاطبان ارائه شد. حضور مدیران ارشد کمپانی‌هایی همچون هایدلبرگ، گالوس، سوما، چروتی، پلار، گروه شنگ دینگ، جی‌اس، رادیور، هایدلبرگ سفیرا، ایپگسا، تزا، سندون، رادوبلا و تک اسلیو نشان از پایبندی ایران‌روتاتیو به اهداف خود در ارائه کارآمدترین مشاوره‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی برای صنعت رسانه چاپ ایران دارد.

iranpack-sanat-bastebandi-m-sfarjani

محمدشاپور اسفرجانی، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت ایران روتاتیو در هر دو سمینار با دعوت از مشتریان و میهمانان به بازدید از مهم‌ترین رویداد جهانی صنعت چاپ، به زیرساخت‌های صنعت چاپ ایران در رودررویی با تحولات بزرگ تکنولوژی و بازار رقابتی و اهمیت نقش آموزش اشاره کرد: «بی شک اگر بخواهیم به سمت موفقیت حرکت کنیم باید در مسیر علمی شدن قرار بگیریم و اکنون متاسفانه صنعت چاپ در آموزش آکادمیک و علمی فقیر است. در حال حاضر برخورداری از نیروی متخصص در بخش‌های مختلف این صنعت به معضلی بزرگ تبدیل شده است و نکته ناگوارتر اینکه فارغ‌التحصیلان این رشته نیز از تخصص فنی و کارآمد برای چاپ و تولید برخوردار نیستند و بیشتر به‌صورت تئوریک دانش کسب کرده‌اند.»

وی با تاسف بار خواندن وضعیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌های این رشته گفت: «متاسفانه طبق اطلاعاتی که در دست داریم مراکز دانشگاهی صنعت چاپ تعطیل یا نیمه تعطیل هستند. برای مثال واحدهای جامع علمی-کاربردی نیمه تعطیل و با مشکلات فراوانی نیز مواجه هستند. رشته چاپ دانشگاه هنر تهران پس از سرمایه‌گذاری‌های عمده در ماشین‌آلات هایدلبرگ و تجهیزات آزمایشگاهی از این دانشگاه حذف شده، دوره‌های برگزار شده در اتحادیه چاپخانه‌داران بوی سیاسی و جناحی به خود گرفته، دانشگاه امام رضا(ع) مشهد در برقراری دوره کارشناسی ارشد مدیریت چاپ و نشر ناموفق ماند و پژوهشکده رنگ به طور موقتی و تنها برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

آموزش سیاسی نیست و نباید هم بشود، آموزش نیاز مبرم این صنعت است که باید مداوم و جاری باشد. هفته گذشته با برخی از مدیران و صاحبنظران جلساتی داشتیم و تصمیم بر این شد که با کمک دوستان در بخش‌های مختلف یک کارگروه خوب برای آموزش صنعت چاپ تشکیل دهیم. فعالیتی با مشارکت تمام اهالی و دست‌اندرکاران صنعت چاپ. فعالیتی که سرانجام آن موفقیت در صنعت چاپ و چاپخانه‌داری باشد.» مدیرعامل ایران روتاتیو با دعوت از صنعتگران عرصه چاپ و بسته‌بندی ایران به هم‌افزایی در امر آموزش، اعلام کرد که ایران روتاتیو به زودی با برنامه‌های بلندمدت و اصولی در حوزه آموزش به فعالیت خواهد پرداخت.

 

امروز در گذار از دوره‌ای به سر می‌بریم که انقلاب صنعتی چهارم نامیده می‌شود. همراهی با این تحول برای ما همزمان با بهبود شرایط اقتصادی و تجارت بین‌الملل کشورمان است. تاثیر چنین جریانی بر صنایع چاپ و بسته‌بندی بی‌شک کمرنگ نخواهد بود. شاهین اسفرجانی، نایب رییس هیئت مدیره و مدیر فروش و بازاریابی به بررسی کلی گرایش‌های تکنولوژی و بازار در هر دو حوزه چاپ افست-دیجیتال و چاپ فلکسو و گراور در آستانه دروپا 2016 پرداخت: «دروپا 2016 برای ما ایرانی‌ها تنها تحول صنعت و فناوری نیست، بلکه تحولی عظیم در اقتصاد و تجارت کشور ما در حال رخ دادن است. همزمانی این تحول با دروپا می‌تواند سونامیی از تحرک، دگرگونی در بازار و سرمایه‌گذاری‌های آینده‌ساز را برای صنایع چاپ و بسته بندی ما در پی داشته باشد. امروز ما در ایران می‌توانیم رابطه متقابل صنعت و تکنولوژی را با موانع کمتر و دسترسی بهتر نسبت به سال‌های گذشته در فرآیندهای کسب و کار خود پیاده‌سازی کنیم. پیش از این صنعت ما به دلایل بسیار توان همراهی با تحولات تکنولوژی و خواسته‌های روزافزون بازار را نداشت. به همین دلیل آمار واردات کالاهای چاپی روزبه‌روز افزایش پیدا کرد تا جایی که صنعتگران ما به ویژه در حوزه بسته‌بندی و لیبل، میدان را به کشورهایی که در گذشته هم‌ردیف یا عقب‌تر از ما بودند، باختند. انقلاب صنعتی چهارم در صنایع چاپ و بسته‌بندی تحولی ایجاد کرده که طی آن شاهد هوشمندسازی تجهیزات، دیجیتالی شدن فرآیندها و یکپارچگی جریان‌های کاری هستیم.»

شاهین اسفرجانی با تاکید بر لزوم یکپارچه‌سازی فرآیندهای تولید گفت: «امروز یک چاپخانه سنتی بدون هوشمندسازی جریان تولید نه تنها نمی‌تواند نیازهای مشتریان خود را تامین کند، بلکه امکان توسعه را هم نخواهد داشت. سرمایه‌گذاری و مدیریت تولید بیش از هر زمان دیگری به امری تخصصی تبدیل شده؛ از طرفی نیازهای متغیر بازار و راهکارهای بسیار متنوع تکنولوژی نیز هر روز آن را پیچیده‌تر می‌سازد. استراتژی هایدلبرگ در جریان یکپارچه‌سازی خدمات به شبکه همکاری‌های استراتژیک هایدلبرگ منتج شده که امروز پاسخگوی نیازهای صنعتگران در عرصه‌ای به وسعت چاپ تجاری، بسته‌بندی‌های مقوایی، بسته‌بندی‌های منعطف، نشر چندرسانه‌ای و بازارهای نوظهوری همچون چاپ روی اشیاء، چاپ دیجیتالِ بسته‌بندی‌های مقوایی و حتی لیبل است – همگی آنها با بالاترین سطح کیفیت و بیشترین میزان بهره‌وری. راهکارهای مدیریت یکپارچه تولید هایدلبرگ(prinect)، تولید بی‌وقفه و بدون نقص را برای هر مجموعه‌ای از یک رویا به امری روزمره تبدیل کرده است. هر مجموعه‌ای با هر وسعتی می‌تواند با این راهکارهای هوشمند، آسودگی در تولید‌خود را با مشتریان خود سهیم شود.»

وی در ادامه به توضیح فعالیت‌های شرکت ایران روتاتیو پرداخت: «ما نیز در ایران روتاتیو همواره به دنبال توسعه راهکارها و تامین تمامی نیازهای مشتریان خود هستیم. ایران روتاتیو برای رسیدن به این مهم، شبکه‌ای گسترده از راهکارهای درجه یک از کمپانی‌های پیشتاز جهان ایجاد کرده تا خدماتی به وسعت تمامی عرصه‌های چاپ افست، دیجیتال، فلکسو و گراور برای صنعتگران چاپ و بسته‌بندی ایران به ارمغان آورد. خدمات ایران روتاتیو شامل خدمات مشاوره‌ای، خدمات آموزشی، خدمات مالی، خدمات فنی و پشتیبانی و خدمات ارتقای فرآیندها و تولید می‌شود. برخورداری از 28 نمایندگی از کمپانی‌های بنام صنایع چاپ و بسته‌بندی نشان‌دهنده قدرت و وسعت راهکارهای ماست. آغاز توسعه نمایندگی‌های ایران روتاتیو با ورود به عرصه چاپ فلکسو در چند سال اخیر به تحقق پیوست. این پیشرفت امسال با ورود به عرصه چاپ دیجیتال و روتوگراور به اوج خود نزدیک شده است.»

شاهین اسفرجانی به بازار رو به رشد چاپ دیجیتال و تکنولوژی‌های قدرتمند هایدلبرگ در این حوزه اشاره می‌کند: «همان‌طور که می‌دانید سهم بازار چاپ دیجیتال و ادغام آن در فرآیندهای متداول به طور روز افزون در حال رشد است. همراهی با این فناوری‌ها و کسب توانمندی در رقابت صنعتی نیازمند دریافت مشاوره دقیق و رسیدن به آگاهی و تخصص کافی است. ایران روتاتیو در کنار شراکت تجاری با کمپانی‌های بزرگ جهانی چاپ و بسته‌بندی بستر مناسبی را برای مشاوره و ارتقای چاپخانه‌های ایران به وجود آورده است.»

در نهایت خبر مهم به روز رسانی و تغییر رابط کاربر وبسایت شرکت ایران روتاتیو توسط شاهین اسفرجانی به اطلاع مخاطبان رسید: «امروز به اطلاع شما می‌رسانیم که وبسایت جامع و متفاوت ایران روتاتیو همزمان با دروپا 2016 بروزرسانی و آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان خواهد شد. ما با توسعه امکانات مشاوره‌ای خود بیش از هر زمانی به شما نزدیک شده‌ایم. وبسایت جدید ایران روتاتیو علاوه بر پویایی در ارائه اطلاعات، خدمات سفارش کلیه مواد مصرفی و همچنین گستره قطعات یدکی به صورت آنلاین را در دسترس شما قرار داده است. این خدمات در کنار امکانات پشتیانی آنلاین در بخش سرویس و پشتیبانی فنی شامل بهبود فرآیندهای تولید از طریق عضویت‌های اختصاصی نیز می‌شود.»

ایران‌روتاتیو با تیم بزرگ اعزامی خود متشکل از مدیران ارشد و مهندسین مشاور در حوزه‌های ماشین‌آلات، مواد مصرفی، سیستم‌های نرم‌افزاری و سفارشات در دروپا 2016 همراه بازدیدکنندگان ایرانی و مشتریان خواهد بود. بیش از بیست نمایندگی و شریک تجاری ایران روتاتیو در دروپا 2016 حضور خواهند داشت. هایدلبرگ طبق روال همیشگی، سالن اختصاصی شماره یک را در اختیار دارد و با شرکای تجاری خود آخرین دستاوردهای خود را عرضه خواهد کرد. البته این بار حضور هایدلبرگ در دروپا بسیار فراتر از یک سالن نمایشگاهی است. تور بازدید از کارخانه هایدلبرگ(شهر ویسلوخ) همزمان با تمامی روزهای برگزاری دروپا برای بازدیدکنندگان فراهم است.

 

یکپارچه‌سازی فرآیندها، شرط موفقیت چاپخانه‌‌ها

امروز گروه هایدلبرگ برای تامین تمامی نیازهای مشتریان خود نه تنها پا به عرصه چاپ بسته‌بندی،  دیجیتال و حتی فلکسو گذاشته بلکه استراتژی ایجاد شبکه‌ای هوشمندانه از کمپانی‌های پیشرو در زمینه‌های مذکور را نیز در پیش گرفته است. کمپانی‌های مشهوری همچون پلار، فوجی‌فیلم، ریکو، Masterwork (ماشین‌آلات عملیات تکمیلی بسته‌بندی افست) عضو این شبکه و کمپانی بزرگ و پیشروی گالوس نیز زیرمجموعه گروه هایدلبرگ می‌باشد. حضور مدیران ارشد کمپانی‌های هایدلبرگ، گالوس و پلار در سمینارهای پیش از دروپا ایران روتاتیو رویدادی استثنایی را برای بازار ایران رقم زد.

iranpack-sanat-bastebandi-bakher

آیا امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مجبور به انتخاب میان روش‌های متداول همچون افست و روش‌های نوین همچون دیجیتال هستیم؟ مایکل فالن باخر مدیر ارشد فروش منطقه‌ای کمپانی هایدلبرگ در اولین سخنرانی از گروه هایدلبرگ به پرسش‌هایی از این دست که مدت‌هاست ذهن صنعتگران باسابقه را مشغول ساخته پاسخ داد: «امروز مسیر موفقیت یک چاپخانه افست در قابلیت تولید کارهای کم‌تیراژ و به بهترین نحو متناسب با مشخصات کار و نیاز مشتری است. فرآیند چاپ دیجیتال با پیشرفت روز افزون تاحد زیادی به این هدف نزدیک شده اما آیا می‌بایست میان روش‌های متداول و دیجیتال یک مسیر را انتخاب کرد؟ پاسخ هوشمندانه هایدلبرگ به این پرسش تنها یک مسیر است: افست و دیجیتال، در یک فرآیند یکپارچه.»

 

 

iranpack-sanat-bastebandi-ali zarif

علی ظریف مدیر ارشد پروژه‌های فروش شرکت ایران روتاتیو، سخنرانی فالن باخر را همراهی کرده و اطلاعات را به زبانی گویا به مخاطبان ارائه می‌کرد: «هایدلبرگ همپای تحولات جهانی صنعت و تکنولوژی، متحول شده است. امروز هوشمندی و یکپارچگی جریان‌ها به نوعی شرط موفقیت در بازار رقابت است و هایدلبرگ پیشروی جهان در ارائه راهکارهای هوشمند و یکپارچه در چاپ افست و دیجیتال تجاری و بسته‌بندی است. چاپخانه‌داران با پیاده‌سازی راهکارهای مدیریت یکپارچه هایدلبرگ تحت نام Prinect می‌توانند از مزایای رقابتی در توسعه بازارهای خود برخوردار شوند.» راهکارهای مدیریت تولید پرینکت هایدلبرگ امکانات متعددی همچون تحلیل نقاط ضعف در جریان کار و تولید، آگاهی از وضعیت هر کار یا ماشین در هر فرآیند – در هر زمان، قابلیت واکنش به تغییرات در آخرین لحظه‌ها با تغییر برنامه تولید، امکان مقایسه بهره‌وری تولید با دیگر مراکز چاپی ارائه می‌دهند. فالن باخر در پایان سخن‌های خود بازدیدکنندگان دروپا را به حضور در رویداد استثنایی بازدید از کارخانه هایدلبرگ در شهر ویسلوخ و همزمان با تمامی روزهای دروپا دعوت کرد.

 

آینده دیجیتالی صنعت رسانه چاپ و راهکارهای هوشمندانه هایدلبرگ

iranpack-sanat-bastebandi-hambersit

ولفگانگ هامبرشت مدیر فروش بخش دیجیتال کمپانی هایدلبرگ، در این بخش توضیحاتی درباره آخرین دستاوردهای هایدلبرگ در عرصه دیجیتال و خانواده جدید ماشین‌‌آلات دیجیتال هایدلبرگ تحت نام Fire ارائه کرد: « ماشین  چاپ تجاری Linoprint  ارتقاء یافته و Versafire وارد بازار شده است. بیش از 130 نصب و راه‌اندازی از این ماشین انجام شده است. Labelfire نیز ماشین دیجیتال و ارتقاء یافته ماشین Gallus DCS 340 است، این ماشین ترکیبی ایده‌آل از چاپ متداول(فلکسو) و دیجیتال است.» ماشین بعدی که هامبرشت به توضیح آن پرداخت Omnifire است که ماشین ارتقاء یافته و دیجیتالی ماشین Jetmaster Dimension. از ویژگی‌های این ماشین می‌توان به قابلیت چاپ روی هرگونه شیء و انواع سطوح،کیفیت بالای چاپ روی اشیاء و ایده‌آل برای چاپ اطلاعات متغیر در تیراژ انبوه اشاره کرد. آخرین ماشین و پرچم‌دار ماشین‌های چاپ دیجیتال چهار و نیم ورقی که توضیح داده شد، ماشین Primefire بود. این ماشین نسل جدید ماشین Digital B1 است. از ویژگی‌های این ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فن‌آوری پیشرو و پرچمدار در بازارهای نوظهور
  • نوآورانه و پیشتاز
  • ترکیبی ایده‌آل از چاپ دیجیتال و چاپ افست

 

راهکارهای تبدیلی در تولید جعبه‌های مقوایی

iranpack-sanat-bastebandi-kaiger

سخنرانی بعدی توسط توماس گایگر مدیر فروش حوزه بسته‌بندی‌های مقوایی کمپانی هایدلبرگ انجام شد. گایگر سخنرانی‌اش را با یک پرسش آغاز کرد: « آیا سیستم‌های ماشینی درخط پاسخی به تقاضای بسیار زیاد امروز برای تولیدات چاپی و تبدیلی هستند؟ صاحبان برند در حال حاضر از سه نیاز اصلی تاثیر می‌پذیرند: مهارت واقعی در صنعتگری، گفتمان میان برند و مشتریان آن، پایداری.»

گایگر در ادامه نکات بارز بسته‌بندی‌های خوب را معرفی کرد و پایداری را توضیح داد: «بسته‌بندی‌های خوب می‌توانند حافظ مواد غذایی و همچنین محیط زیست باشند. امروز، ما در حال مصرف منابعی به میزان 5/1 برابر کره زمین هستیم.»

در ادامه ماشین‌های تبدیلی چاپ رول کمپانی هایدلبرگ، Heidelberg ICS 670/850 و Heidelberg INTRO، معرفی و مزایای آنها توضیح داده شد.

 

 

افزایش بهره‌وری با سیستم‌های برش پلار

iranpack-sanat-bastebandi-saifret

مارتین سایفرت مسئول پشتیبانی فروش کمپانی پلار به معرفی این کمپانی پرداخت و توضیحاتی درباره ماشین‌ها و سیستم‌های برش پلار و محصولات جدید این کمپانی ارائه کرد: «محصولات جدید کمپانی پلار که در نمایشگاه دروپا 2016 ارائه می‌شود عبارتند از:

  • ماشین برش D115، ماشین فرمت بزرگ برای چاپخانه‌های کوچک
  • ماشین برش لیزری DIGICUT Pro برای کارهای با حجم بالا
  • سیستم تخلیه اتوماتیک Transomat TRE Unloader

 

 

 

MTM  همراه مورد اطمینان در عملیات پس از چاپ

iranpack-sanat-bastebandi-jac yan

جک یان مدیر فروش منطقه‌ای گروه شنگ دینگ، پس از معرفی این کمپانی به معرفی محصولات آن پرداخت:

  • ماشین اتوماتیک لمینیت Opp مدل MTM-E (60متر/ دقیقه)
  • ماشین اتوماتیک حرارتی لمینیت فیلم مدل MTM-A (70 متر/ دقیقه)
  • ماشین اتوماتیک لمینیت با سرعت بالا مدلMTM-D (80 متر/ دقیقه)
  • ماشین دایکات اتوماتیک همراه با واحد پوشالگیری
  • ماشین اتوماتیک فویل کوبی
  • ماشین اتوماتیک ورنی زنی UV
  • ماشین اتوماتیک جعبه چسبانی
  • ماشین نیمه اتوماتیک (A/B) دو قسمتی جعبه چسبانی
  • ماشین چندکاره نیمه اتوماتیک مونتاژ جعبه

 

راهکارهای جامع ایران روتاتیو در حوزه مواد مصرفی و ملزومات

در هر دو سمینار یک بخش کامل به ارائه جدیدترین محصولات حوزه مواد مصرفی ایران روتاتیو از کمپانی‌های پیشرو و حاضر در دروپا 2016 اختصاص داشت. هاله کاظمی مدیر فروش مواد مصرفی و قطعات یدکی شرکت ایران روتاتیو در ابتدای این بخش گستره خدمات ایران روتاتیو در تامین حداکثر نیازهای مشتریان با مرغوبترین مواد مصرفی را تشریح کرد: «ایران روتاتیو با رشد روزافزون در فروش و توسعه خدمات خود در حوزه مواد مصرفی و ملزومات چاپ در زمانی کوتاه از حجم محدود سفارشات به فروش چندین میلیارد تومانی رسیده است. هم‌اکنون هفته‌ای چندین تریلی مواد مصرفی در انبارهای شرکت تخلیه می‌شود و در همین راستاست که در بودجه‌بندی سال 95، ده‌ها میلیارد تومان به واردات انواع مواد مصرفی اختصاص یافته است. با پیشرفت تکنولوژی لازم بود تا ما نیز در ایران به سمت مواد مصرفی با کیفیت و درجه یک دنیا برویم. به همین منظور در حال حاضر نمایندگی فروش 20 کمپانی معتبر اروپایی را در زمینه مواد مصرفی داریم وی در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از کمپانی‌های فعال در زمینه مواد مصرفی که شرکت ایران روتاتیو نمایندگی آنها را دارد پرداخت و به این نکته اشاره کرد که شرکت ایران روتاتیو علاوه بر ارائه محصولات، پشتیبانی فنی، مشاوره و خدمات پس از فروش کالا نیز ارائه می‌کند تا تنها فروشنده کالا نباشد.»

 

تکنولوژی روز جی‌اس در تولید انواع مرکب

iranpack-sanat-bastebandi-holzel

فیلیپ هولزل مدیر ارشد بخش پشتیبانی و فروش کمپانی جی‌اس سخنران بعدی سمینار بود. او پس از شرح سابقه و فعالیت‌های اخیر کمپانی جی‌اس به ارائه گزارش‌های آماری درباره گستره بازار مرکب‌های جی‌اس و مزایای رقابتی آنها پرداخت: «کمپانی جی‌اس بیش از 1600 مشتری وفادار و ثابت در بیش از 100 کشور دنیا دارد. این شرکت خانوادگی با سابقه شش نسل مدیریتی برخوردار از بیش از 180 سال تخصص و تجربه در تولید مرکب‌های باکیفیت چاپ افست، یووی، فلکسو و گراور و همچنین مرکب‌های چاپ بسته‌بندی‌های غذایی(LMI) است.» گستره محصولات جی‌اس شامل مرکب یووی- افست خشک، سری مرکب‌های بهداشتی غذایی فلکسو، ورنی افکت بهداشتی غذایی، مرکب‌های علامت‌گذاری، چسب فویل‌کوبی سرد، مرکب‌های یووی دیودی، مرکب‌های یووی با واکنش‌پذیری بالا، مرکب‌های فلئورسنتی، ورنی دی-متالایزر می‌شوند. هولزل در ادامه به موارد فنی انواع مرکب اشاره و مزایای هریک از مرکب‌های تولید این کمپانی را برشمرد.

 

کاربردهای ویژه با مرکب‌های رادیور

iranpack-sanat-bastebandi-karim ezom

کریم ایزم مدیر فنی کمپانی رادیور  با مقدمه‌ای از کمپانی رادیور و حوزه تخصصی آن در تولید مرکب‌های متالیک با کیفیت به توضیح کاربردهای ویژه مرکب‌های رادیور پرداخت: «کمپانی رادیور فرانسه، یک سازنده فرانسوی متخصص در تولید مرکب‌های متالیک، فلئورسنت و خش‌پذیر برای کلیه فرآیندهای چاپی می‌باشد. کمپانی رادیور پیشرو در بازار فرانسه است؛ 50 درصد سهم بازار در زمینه افست ورقی و 70 درصد سهم بازار با درنظر گرفتن حوزه بسته‌بندی (افست ورقی و رول کم عرض) است. 65 درصد از فروش ما به 60 کشور در سرتاسر دنیا صادر می‌شود و هر ساله شرکای جدیدی به ما می‌پیوندند.»

وی در ادامه توضیحاتی در باره مرکب‌های مناسب برای یووی با مصرف انرژی پایین (UV low energy)،  مرکب‌های با بوی کم و ماگریشن پایین، مرکب‌های فلئورسنت افست UV، مرکب‌های خاص افست ورقی ارائه کرد.

 

هایدلبرگ سفیرا ارائه دهنده محصولات شیمیایی چاپ

iranpack-sanat-bastebandi-montiro

نونو مونتیرو مدیر توسعه بازرگانی کمپانی بلوپرینت به عنوان عضو گروه هایدلبرگ به شرح مشخصه‌های کیفی محصولات شیمیایی هایدلبرگ سفیرا و مزایای رقابتی در استفاده از این مواد مصرفی پرداخت: «محصولات کمپانی ما شامل محلول‌های رطوبت‌دهی(داروی آب)، محلول‌های شوینده، مواد شیمیایی کمکی به منظور تعمیر و نگهداری، محلول‌های امولسیونی سیلیکون‌(برای چاپ هیت ست) و محصولات شیمیایی بخش پیش از چاپ هستند که در دو سایت اصلی تولید محصولات پایه‌آب و پایه حلال تولید می‌شوند.» سخنرانی مونتیرو با توضیح نکات فنی محصولات ادامه یافت.

 

 

 

کیفیت و بهره‌وری در تولید با پلیت‌های ایپگسا

آخرین سخنرانی بخش مواد مصرفی سمینار افست و دیجیتال، به مرتضی قاضی‌مرادی متخصص بخش پیش از چاپ و دیجیتال شرکت ایران روتاتیو با موضوع کیفیت و بهره‌وری در تولید با پلیت‌های ایپگسا تعلق داشت. او به نیابت از آلیس دانتی مدیر فروش منطقه آسیا و خاورمیانه ایپگسا ارائه این بخش را برعهده گرفت: «کمپانی ایپگسا در سال 1986 تاسیس شد. دفتر مرکزی این کمپانی در اسپانیا قرار دارد. مساحت آن 18,000 مترمربع است و 10,000 مترمربع زیربنا دارد و همچنین 170 نفر پرسنل در این کمپانی مشغول به کار هستند. این کارخانه از دو خط تولید کاملا اتوماتیک و دو آزمایشگاه مجهز به R&D برخوردار است. لازم به توضیح است که کمپانی ایپگسا خط تولید دیگری در جیاسینگ چین دارد. ظرفیت تولید ایپگسا 18 میلیون مترمربع در سال است که در بیش از 70 کشور در سرتاسر دنیا به فروش می‌رسد. 13 درصد تولیدات این کمپانی در اسپانیا و پرتغال به مصرف می‌رسد و 87 درصد آن به سایر کشورها صادر می‌شود.» وی در ادامه انواع تولیدات این کمپانی را معرفی کرد و مشخصات فنی هریک را برشمرد.

 

مروری بر انواع استراتژی‌های رقابتی در بازار کسب و کار

iranpack-sanat-bastebandi-dr sadeghi

در انتهای هر دو سمینار، خدایار صادقی دکترای مهندسی صنایع و استاد دانشگاه به بررسی انواع استراتژی‌های رقابتی برای صنعتگران چاپ و بسته‌بندی و آنالیز عوامل موفقیت آنها در کسب و کار پرداخت. در سخنرانی وی موضوعاتی همچون عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار چاپ، موانع موفقیت در کسب و کار، راه غلبه بر موانع داخلی و خارجی، استراتژی رقابتی و منشأ آن، محاسن داشتن استراتژی رقابتی، کسب و کار چاپ در مقابل صنعت چاپ، انواع استراتژی‌های رقابتی، رهبری هزینه (Cost Leadership)، ایجاد تمایز (Differentiation)، تمرکز (Focus)، هم‌افزایی (Synergy)، حرکت پیشدستانه (Preemptive move) مورد بررسی قرار گرفت.

 

سمینار روز دوم

بیشتر بخوانید . . .