گزارشی از عملکرد سایت اطلاع‌رسانی صنایع سلولزی ایران در سال 1393-1392

سایت كاغذ و چوب به آدرس اینترنتی Paperandwood.com در سال 1385 راه‌اندازی شد. اين پايگاه اينترنتي در زمینه اخبار و اطلاعات صنایع کاغذ، کارتن و مقوا فعالیت می‌كند.
از کارهای انجام شده در سال گذشته در اين سايت می‌توان به ابتکار مصاحبه‌های ویدئویی این سایت اشاره كرد.
در سال گذشته این سایت کلیه مصاحبه‌هاي خود را از قالب نوشتاری به مصاحبه ویدئویی تبدیل كردد و با بزرگان و صاحبان ایده و سبک در صنایع سلولزی به صورت ویدئویی مصاحبه نمود و آنها را در سایت خود قرارداد. مدیر سایت معتقد است اثرگذاری مصاحبه‌هاي ویدئویی بمراتب از مصاحبه‌های نوشتاری و یا صوتی بیشتر بوده و بینندگان علاوه بر آشنا شدن با دیدگاه‌های فرد مصاحبه شونده با خود او نیز آشنا می‌شوند.
از دیگر خدمات اضافه شده به این سایت در سال گذشته بخش نیازمندی‌های خرید و فروش ماشین‌آلات صنایع سلولزی بوده است.
نشاني اينترنتي اين بخش Niaz.paperandwood.com می‌باشد. در این بخش کلیه شرکت‌ها و افراد می‌توانند ماشین‌آلات دست دوم و نو خود را براي فروش آگهی كنند.
توضیح این نکته ضروری است که کلیه خدمات این بخش رایگان است و از سال جدید (1393) به غیر از ماشین‌آلات، متقاضیان می‌توانند کالا و خدمات خود را در این بخش به رایگان آگهی كنند. هدف از راه‌اندازی این بخش دسترسی راحت و رایگان متقاضیان به مواد اولیه، کالای ساخته شده، خدمات و ماشین‌آلات صنایع سلولزی می‌باشد.
خدمات جدیدی که در سال 1393 راه‌اندازی شد اعلام آمار واردات به صورت ماهیانه بوده است قبل از این آمار واردات به صورت سالیانه اعلام می‌گردید اما با توجه به حساسیت واردات کاغذ و مقوا و  برنامه‌ریزی مدیران، این سایت از ابتدای سال جاری آمار را به صورت ماهیانه در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد.
با توجه به این که طبق آمار رسمی در حال حاضر تعداد 121 میلیون گوشی موبایل روشن در ایران وجود دارد و هر ساله تعداد 15 میلیون عدد به آن اضافه می‌شود. paperandwood.com به منظور راحتی مشترکین خود اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن گرین بوک (Green Book) بر روی موبایل های سیستم عامل اندروید و IOS نموده است.
از این پس کلیه متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق گوشی‌های موبایل خود دریافت كنند. براي دریافت اپلیکیشن فوق متقاضیان می‌توانند به google play  و apple store مراجعه كنند.
از دیگر خدماتی که در سال جاری راه‌اندازی شده است بخش مشاوران سایت می‌باشد. این بخش با توجه به نیاز مشترکین راه‌اندازی شده است و در حال حاضر بخش مالی و مالیاتی، مشاوره صنعتی، ترخیص، برندسازی و تبلیغات فعال می‌باشد.
با توجه به فقر اطلاعاتی در صنعت کارتن‌سازی در سال گذشته این سایت اقدام به برگزاری دوره‌های آنلاین کارتن‌سازی كرد. دوره‌هاي آنلاين براي افرادی است که نمی‌توانند به علت مسافت طولانی در کلاس‌های حضوری شرکت كنند. هم چنین این سایت براي کارخانجاتي كه به آموزش نياز دارند دوره‌های حضوری در محل کارخانه برگزار می‌كند.

بیشتر بخوانید . . .