سمينار بين‌المللي چاپ روتوگراور

8 خرداد سمينار بين‌المللي چاپ گراور در تهران برگزار شد كه 114 نفر از متخصصان و دست‌اندركاران چاپ گراور در آن شركت كردند.
اين سمينار توسط گروه بازرگاني ترنج به مديريت جلال زكايي و با همكاري انجمن روتوگراور اروپا در محل هتل المپيك تهران برگزار شد.
مديريت پنل سمينار با محمدحسن فكري رييس مركز آموزش علمي‌كاربردي شماره پنج (مركز آموزش چاپ) بود و سخنرانان به ترتيب زير بودند.
* رضا نورائي سردبير ماهنامه صنعت بسته‌بندي با موضوع نگاهي اجمالي به بازار بسته‌بندي در ايران
* جيمز سيور رييس انجمن روتوگراور اروپا با موضوع گراور و بازار آن در جهان
* لارس ليب از شركت دت‌وايلر با موضوع تيغه دكتربليد، ابزاري مهم در كيفيت چاپ
* اولريش هارت از شركت ويندمولر هولشر با موضوع نوآوري در فرايند چاپ روتوگراور
* آندرياس شلنباك از شركت سيگ‌ورك با موضوع سيستم‌هاي نوين مركب براي چاپ روتوگراور
* كريستسن كارگ از شركت دت‌وايلر با موضوع توليد موفقيت‌آميز سيلندر روتوگراور
* يورگن سيتز از شركت جي‌ام‌جي با موضوع اهميت نمونه‌گيري در فرايند چاپ
* رودي ويس شيف از شركت جانوشكا با موضوع نيازهاي بازار در پس از چاپ
* ظفر آكنديس از شركت جانوشكا با موضوع تكنولوژي و نوآوري در توليد سيلندر
بسياري از شركت‌كنندگان در اين سمينار ضمن استقبال از برگزاري آن، خواستار طرح مباحث تخصصي‌تر و كاربردي‌تر بودند. در واقع مسئوليت بيشتر سخنرانان در بخش فروش شركت‌هاي متبوع، جنبه‌هاي تجاري سمينار را در ذهن مخاطبان ايراني تقويت مي‌كرد. با اين حال بسياري از شركت‌كنندگان خواهان نسخه ديجيتالي سخنراني‌ها و تصاوير ارائه شده در آنها شدند.
اما خارج از موضوع كيفيت سخنراني‌ها، جمع شدن اهالي متخصص و نقش‌هاي اصلي در چاپ گراور كشور آن قدر جالب و در نوع خود مهم بود كه به عنوان يك كار ارزشي باعث شد عده‌اي از شركت‌كنندگان از برگزاركننده تشكر كنند.
گفتني است در اين سمينار، مسئولان و متخصصاني از شرکت‌هاي مرکب ایران، ایحاگستر شمال، پلات، ایران‌زمین، زیبانقش، تبریزپک، نصرگستر اراک، ایران‌سپهر، آستان قدس رضوی، سلطان چاپ، فام‌تجارت امین، چاپ طلای ارومیه، چاپ پاستور، آلومینیوم پارس، آپادانا، پلاستیک‌ماشین الوان، شیرازنایلون، ایران‌روتاتیو، نگارحک، شیان‌آویزه، به همراه روسای اتحادیه‌ها و جمعی از دانشجویان چاپ شركت داشتند. همچنين جمع قابل توجهي از مهمانان خارجي مرتبط نيز در سمينار شركت داشتند كه فضاي سمينار را حرفه‌اي‌تر كرده بود.

بیشتر بخوانید . . .