گزارشها

صنایع بسته بندی شیرزاد ۰

تصویرهایی از بیست و سومین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران

عکسهایی از بیست و سومین نمایشگاه چاپ و بسته بندی ۵ تا ۸ دی ماه ۱۳۹۵ تهران عکسها از رضا مسلمپور نکته: کسانی که علاقمند به داشتن فایل تصاویر در رزولوشن اصلی (۳۶۴۸*۲۷۳۶) هستند...

iranpack sanat bastebandi 172 digital mashd IMG_1595 ۰

سمینارهای استانی چاپ دیجیتال

گفتنی است استقبال از سمینارها تحت تاثیر مدیریت‌های استانی بود و در سمینار تبریز با وجود مجاورت و همزمانی آن با نمایشگاه کتاب اما بیشتر علاقمندان از برگزاری این رویداد بی‌خبر بوده و این سمینار تخصصی را از دست دادند.

sanat-bastebandi-magazine-171-tuyap-ershad520 ۱

بازدید گروه اعزامی از دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از نمایشگاه چاپ و بسته بندی استانبول(تویاپ)

گروه اعزامی از دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از نمایشگاه چاپ و بسته بندی استانبول(تویاپ) دیدن کردند. این گروه تعدادی از کارشناسان امور چاپ وزارت ارشاد در تهران و سایر استانها تشکیل داده‌اند. اعضای...

Print ۰

تازه‌های لیبل‌اکسپو آمریکا ۲۰۱۶

در این نمایشگاه که با مدیریت گروه Tarsus برگزار می‌شود، از ماشین‌های چاپ دیجیتال و معمولی، تجهیزات پیش‌چاپ و ساخت صفحه (platemaking) به همراه سیستم‌های پرداخت و تبدیل رونمایی خواهد شد. علاوه بر این، معرفی دای (die)، جوهر و پوشش، RFID و سیستم‌های امنیتی علاوه بر نرم‌افزار و مواد پیشرفته نیز در دستور کار قرار دارد.

iranpack-sanat-bastebandi-magazine-171-photo_2016-10-03_12-40-35 ۰

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره چاپ معرفی شدند

امسال ۲۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و ۳۶ نفر از اساتید و پیشکسوتان دعوت ما را برای داوری آثار پذیرفتند. از ۴۵ شاخه موضوعی جشنواره، ۱۴ اثر که حداقل ۸۰ امتیاز گرفتند، شایسته شناخته شدند و به ۱۳ نفر از آن ها تندیس جشنواره اهدا می شود. از کل آثار رسیده به دبیرخانه، ۴۳/۹ درصد مربوط به بسته بندی و تبلیغات، ۵/۴ درصد مربوط به محصولات امنیتی، ۲۱/۱۳ درصد مربوط به نشر و ۲۹/۵۸ درصد مربوط به حوزه تبلیغات بودند.

iranpack-sanat-bastebandi-self-heating-packaging

بسته‌‌هایی که خودشان گرم می‌شوند

در سال ۲۰۰۹، Coffey ،Turner و گروهشان شروع به ایجاد و توسعه یکسری از معیارهایی نمودند که محصولاتشان برای کامل شدن به آن نیاز داشتند.این معیارها عبارتند از امنیت، قابلیت بازیافت، مقرون‌به‌صرفه بودن و سهولت استفاده از محصول. Turner تاکید می‌کند که: “ویژگی امنیت برای یک محصول مصرفی در ارجحیت است. درحالی که شما خواستار یک هیتر کوچک، سریع و قوی هستید، نمی‌توانید اجازه دهید که خطری برای مصرف‌کننده ایجاد شود”.

iranpack-sanat-bastebandi-label-3D-print5

استفاده از چاپ سه‌بعدی برای لیبل‌های ظریف برجسته

برای چسباندن لیبل به محصول مشخص شده مانند بطری پلاستیکی، محصول مورد نظر می‌بایست دقیقاً هم‌تراز با محل لیبل‌زنی باشد. محصول باید بدون حرکت و یا لرزش باشد، اگر این اتفاق بیفتد، لیبل به‌صورت کج روی محصول قرار می‌گیرد- و نتیجه مطلوب به‌دست نمی‌اید.

Man Scanning Voucher Code In Supermarket With Mobile Phone

تصویری برای برقراری ارتباط بین محصولات و مشتریان

Krishna Sheombar Sing مدیر فروش و بازاریابی شرکت Filgrade می‌گوید:” از جوهرهای خاص یا نامرئی استفاده نشده است بنابراین راه‌حل ما آلایندگی جریان ضایعات یا تغییردهی فرآیند فعلی چاپ نیست”. او توضیح می‌دهد که این فرآیند بسیار ساده است: ” صاحب نام تجاری، فایل pdf آماده چاپ دیجیتال را به شرکت Filgrade ارسال می‌کند و شرکت Filgrade فایل تصویر مخفی را به صاحب نام تجاری باز می‌فرستد و از آن جا تجارت به‌طور عادی آغاز می‌گردد”.