نوشیدنی در قوطی‌ها، تشویق به مصرف مکرر و بیشتر

دوست دارید نوشیدنی بیشتری بفروشید؟
شاید باید بسته‌بندی آن‌ها در قوطی‌های آلومینیومی را در نظر داشته باشید. تحقیقات جدید نشان دادند که برخی مصرف‌کنندگان در مقایسه با بطری‌ها زمانی که نوشیدنی داخل قوطی باشد، تمایل به استفاده بیشتر دارند.

این مطالعه توسط FoodMinds، شرکت مشاوره غذایی و تغذیه‌ای در شیکاگو، بر روی نیمی از موسسات تولیدی قوطی‌ها Can Manufacturers Institute (CMI) انجام شده است. نتایج برگرفته از این تحقیقات مصرف‌کننده گسترده در کنار دیگر پژوهش‌های در خصوص خرده‌فروشان و صاحبان برند به جدیدترین کمپین ترفیعی شرکت به شرکت CMI در رابطه با نوشیدنی‌ها تحت عنوان کمپین Open Up to Cans کمک میکند که این کمپین متمرکز بر 4 ویژگی اصلی نوشیدنی‌هاست که می‌تواند سبب بهبود عملکرد شود که عبارتند از: طعم و سلامت محصول، نوآوری، عملکرد و پایداری. روبرت بادوی، مشاور CMI، توضیح می‌دهد که: «Open Up to Cans سودهایی که مرتبط با مصرف‌کنندگان وصاحبان برند است را به طور یکسان ترقی میبخشد. کمپین به عنوان سکوهای آموزشی برای برندهای نوشیدنی و بسته‌بندی شرکت‌ها خدمت می‌کند، برای دستیابی به نقطه اثبات برای نشان دادن اینکه چرا قوطی‌های آلومینیومی در کنار طبقات چندگانه نوشیدنی‌ها، بسته‌بندی منتخب است.»
پژوهش که شامل داده‌های کمی و کیفی می‌باشد، درباره نقشی که بسته‌بندی در انتخاب نوشیدنی ایفا می‌کند پرسش می‌کند.
53 درصد افراد بزرگسال عنوان داشتند که بسیار مهم است. زمانی که نتایج را به تعدادی مکرر از مصرف‌کنندگان نوشیدنی و مصرف‌کنندگان مکرر قوطی‌های آلومینیومی محدود می‌کنیم این دو نتیجه به 74 درصد نیز می‌رسد.  وقتی به این حوزه مصرف متناوب می‌رسیم، مطالعه نشان می‌دهد که در طبقه‌بندی جایی که قوطی آلومینیومی برتری خود را نشان می‌دهد (که این جایی است که قوطی‌ها بسته اولیه این طبقه‌بندی می‌باشند)، تمایل به مصرف این قوطی‌ها به مراتب بیشتر توسط مصرف-کنندگان مکرر تکرار می‌شود. که این منطقی به نظر می‌رسد.
اما نتایج همچنین نشان می‌دهد که، حتی در هر دسته‌بندی زمانی که قوطی‌های آلومینیومی بسته اصلی نمی‌باشند- مانند ماء‌الشعیر صنعتی، چای آماده، و نوشیدنی‌های مالت‌دار- قوطی‌ها همچنان مورد ترجیح مردم‌اند کسانی که عنوان می‌دارند مکررا از این محصولات استفاده می‌کنند. گرانت پرنتایس، مدیر بینش استراتژیک، فودمایندز، توضیح می‌دهد: «وقتی به افرادی که می‌گویند این قالبی است که من به طور معمول استفاده می‌کنم» نظر کنید بیشتر چنین است که قالب مدنظر برای آن طبقات محصولی خاص قوطی است تا اینکه بطری باشد.
چرا هر ظرف با دیگری متفاوت است؟
پرنتایس عنوان می‌دارد دلایل بیشماری وجود دارد. « اجزایی وجود دارد که تجارب حسی ما را در نوشیدن از قوطی‌های آلومینومی بسیار لذت‌بخش می‌سازد. همچنین بسته‌بندی متقاعدکننده‌ای دارد. و برای بسته‌بندی کردن بسیار آسان است؛ سریع خنک می‌شود.» «برخی جنبه‌های مصرفی دیگر دارد که قابلیت مصرف مکرر آن را تسهیل می‌بخشد. و در مورد هزینه نیز چنین است. احتمالا بحث قیمت نیز در این خصوص نقش ایجاد می‌کند»
در میان نتایج تحقیقات کمی این موارد ذکر شده است:
• کمی بیشتر از دو سوم پاسخ‌دهندگان (69 درصد) موافق بیانیه «نسبت به بطری‌های پلاستیکی، قوطی آلومینومی نوشیدنی مورد علاقه من، به نظر سردتر و تازه‌تر می‌آید.»
• زمانی که بحث محافظت محصول مطرح می‌شود، 85 درصد پاسخ‌دهندگان مطالعه با این بیان موافقند که: «قوطی‌ها به طور کارایی آثار مخرب نور را مسدود کرده و کمک به حفظ طعم و ترکیب نوشیدنی می‌کنند»
پرنتیس به تفصیل شرح می‌دهد که، «آنچه ما از تولیدکنندگان می‌شنویم، به طور اخص در بخش ماءالشعیر صنعتی، آن‌ها به قوطی آلومینیومی به عنوان راهی برای حفاظت و نگهداری شهد کهربا که آن‌ها با آن آمیخته‌اند می‌نگرند…. از لحاظ حفظ ترکیبات و طعم، و برای کم کردن نور، که عوامل موثر و تاثیرگذار بر ماءالشعیر می‌باشند. که آن چیزی است که مصرف‌کنندگان به خوبی درک می‌کنند»
• بعلاوه، 67 درصد قوطی‌ها را ترجیح می‌دهند زیرا که آن‌ها به سختی نسبت به سایر بسته‌بندی‌ها آسیب می‌بینند و راحت‌تر حمل می‌شوند.
• داده متقاعدکننده برای آمریکایی‌های پرمشغله این است که، 68 درصد آن‌ها قوطی آلومینیومی را ترجیح می‌دهند به خاطر اینکه حمل‌ونقل و بیرون بردن آن‌ها راحت‌تر است.
نکته چیست؟ پرینتس می‌گوید «حتی اگر شما یک تولیدکننده نوشیدنی هستید که احساس می‌کنید شیشه اهمیت دارد یا بسته‌بندی ضدعفونی یا هر شکل دیگری که برای محصول شما از اهمیت برخوردار است باز هم قوطی‌ها را در گزینه‌های انتخابتان باید داشته باشید».
توصیه او چنین ادامه می‌یابد که «از منظر کانال توزیع به این بحث نگاه کنید شما بسته‌بندی‌هایی دارید که کانال‌های متفاوتی را طی می‌کند در آن کانال‌هایی که مصرف‌کننده پرمصرفتان خرید و فروش می‌کنند باید گزینه قوطی را داشته باشید چرا که مشتریان شما در هرحال در شیوه مصرف خود به این سو گرایش پیدا می‌کنند. هرچند این تحقیق تنها نظر به بسته‌بندی اولیه دارد اما بست و سهولت حمل و توزیع بسته‌بندی‌های ثانویه- مانند کارتن‌های توزیع که به آنها فریج پک Fridge Packs  نیز گفته می‌شود و به ویژه برای ماءالشعیر و نوشیدنی‌های کم الکل استفاده می‌شوند- می‌تواند بخشی از دلیل ارجحیت قوطی‌ها باشد.

iranpack-sanat-bastebandi-Open Up to iranpack-sanat-bastebandi-Open Up to Cans importance2

بیشتر بخوانید . . .