جشنواره ملی انگور و فرصتي براي بررسي بسته‌بندي آن

مهر: اواخر شهریورماه سال جاری هم‌زمان با برداشت انگور یکی از محصولات استراتژیک جشنواره ملی «انگور و اقتصاد» به میزبانی ارومیه باهدف معرفی و تبیین اهمیت اقتصادی این محصول برگزار می‌شود.

مهر: اواخر شهریورماه سال جاری هم‌زمان با برداشت انگور یکی از محصولات استراتژیک جشنواره ملی «انگور و اقتصاد» به میزبانی ارومیه باهدف معرفی و تبیین اهمیت اقتصادی این محصول برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره انگور اقتصاد و سلامتی در ارومیه خبر داد افزود: وجود پیشینه تاریخی به همراه رتبه برتر استان درزمینهٔ تولید این محصول مهم به همراه مراحل برداشت و استحصال فرآورده‌های متنوع از انگور موجب شد تا سومین جشنواره انگور با موضوع اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار گردد.  جلیل جباری همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را در اجرای هرچه بهتر این جشنواره ضروری دانست و افزود:
با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر شد تا در طول برگزاری جشنواره به‌منظور آشنایی هم‌وطنان با جاذبه‌های گردشگری ارومیه و استان تورهای دسته‌جمعی به همت انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تشکیل شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی یاد آور شد: برپایی غرفه‌های مختلف در ارتباط با فرآورده‌های انگور و صنایع‌دستی و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره است. جباری یاد آور شد: معرفی آداب و سنن دیرین مردم منطقه درزمینهٔ مراحل برداشت و استحصال فرآورده‌های انگور و معرفی توانمندی‌های استان در بخش گردشگری و جاذبه‌های طبیعی از اهداف این جشنواره ملی است. وی افزود: در محل برگزاری این جشنواره برپایی غرفه‌های فرآوری مشتقات انگور، استحصال شیره انگور، بسته‌بندی انگور، غرفه عکس، پوستر و تابلو از مراحل کاشت، داشت و برداشت انگور پیش‌بینی‌شده است.
انگور یکی از مهم‌ترین تولیدات آذربایجان غربی است و آذربایجان غربی ازنظر سطح، چهارمین استان و ازنظر تولید، بین شش استان اول تولیدکننده انگور کشور قرار دارد.
۰ درصد از کل انگور تولیدی آذربایجان غربی به‌صورت تازه خوری، ۲۵ درصد آن به کشمش تبدیل و ۴۵ درصد نیز به واحدهای صنایع تبدیلی برای تولید کشمش، کنسانتره و شیره انگور تحویل داده می‌شود. میزان ارزش اقتصادی انگور تولید شده در استان ۴۰۰ میلیارد تومان در سال است که تقریباً با میزان گندم تولیدی استان برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید . . .