بسته‌بندی پاستا در دو جهت

این ماشین، که توانایی سرعت‌های بالای 80 کیسه در دقیقه را دارد، می‌تواند کیسه‌های 8 اونسی با سرعت چهل بسته در دقیقه تولید کند، اگرچه معمولا در حدود بیست و چهار بسته در دقیقه کار می‌کند. کیسه‌ها به داخل یک انتقال‌دهنده‌ی زاویه‌دار تخلیه می‌شوند که آنها را از یک دیتکتور فلزی از جنس فولاد ضدزنگ و Telesonic عبور می‌دهد.

مدیرعامل شرکت، Peter Robertson، یک بسته حدود دو و نیم کیلویی با خدمات غذایی بهینه شده از پاستای یخ زده را در دست دارد که در سیستم vf/f/s بسته‌بندی شده است که بخشی از یک سیستم پردازش و بسته‌بندی منسجم و جدید در RP’s Pasta است. RP’s Pasta، با سیستم‌های بسته‌بندی افقی و عمودی f/f/s، ثابت می‌کند که شما مجبور نیستید برای راه‌اندازی و ساخت محصولات بسته‌بندی شده خلاقانه حتما شرکت بزرگی باشید.

رشد عمودی
دیدگاه Robertson به محصول و بسته‌بندی با سرمایه‌گذاری در خط تولید و فرآوری در سال 2014 تحقق یافت. فرآوری با یک اکسترودر اتوماتیک شروع می‌شود که پاستا را به داخل یک دستگاه انتقال‌دهنده می‌ریزد که از آن جا به داخل یک بلانچر/اجاق گردان منتقل می‌شود. از آن نقطه، پاستا از یک مخزن استوانه‌ای محتوی آب سرد عبور کرده و به داخل یک فریزر نیتروژن مایع تبریدی می‌رسد که محصول را در 30 ثانیه به شیوه‌ای منجمد می‌کند که به گفته Robertson “تمام انسجام زمان تازگی خود را قبل، در حین و بعد از بسته‌بندی حفظ می‌کند.”

یک سیستم f/f/s عمودی مدل VQF-430 شرکت Telesonic Packaging Corp. به موازات فریزر نصب شد. این یک تغییر جهت 90 درجه آن نسبت سیستم‌های f/f/s افقی است که Roberstson سالها استفاده می‌کرد و شامل یک سیستم قدیمی و Multivac پرکار در ناحیه اصلی کارخانه می‌شد که او خریده و استفاده کرده و دوبار بازسازی کرده بود. او این نکته را که خروجی ورژن عمودی بالاتر از سیستم‌های افقی او است، دوست دارد. به گفته Robertson هر کیسه از یک فیلم پلی‌پروپیلن/پلی‌اتیلن/پلی‌پروپیلن حدود 60 میکرون سه لایه تشکیل شده که با چاپ فلکسو در شش رنگ چاپ شده است. ساختار بسته اجازه سیل کردن لایه‌های داخل و خارج را داده و استحکام لازم برای کیسه ایستاده و محکم را ایجاد می‌کند. دستگاه پاکت پرکن بخش آخر روند تنظیم‌شده و سفارشی تولید جدید و کاملا اتوماتیک برای محصولات مخصوص رستوران بازار خدمات غذایی است.

این ماشین، که توانایی سرعت‌های بالای 80 کیسه در دقیقه را دارد، می‌تواند کیسه‌های 8 اونسی با سرعت چهل بسته در دقیقه تولید کند، اگرچه معمولا در حدود بیست و چهار بسته در دقیقه کار می‌کند. کیسه‌ها به داخل یک انتقال‌دهنده‌ی زاویه‌دار تخلیه می‌شوند که آنها را از یک دیتکتور فلزی از جنس فولاد ضدزنگ و Telesonic عبور می‌دهد.

Robertson می‌گوید، که 12 تا از کیسه‌‌های چهار سیله او “با چهار پنل واقعا زیبا” به راحتی در یک جعبه قرار میگیرند تا یک جعبه زیبا و یک‌شکل ایجاد کنند.

جهت افقی
مورد دوم از دو سیستم‌های جدید یک ترموفرمر سینی افقی مدل RS320 ساخت شرکت Packaging Systems Inc. است که حدود سه سال پیش نصب شده است. در طی بازدید ما، RP’s پاستای fusilli را تولید و بسته‌بندی کرده بود. ترموفرمر قادر به تولید 24 بسته در دقیقه است، اگرچه RP’s آن را در حدود 15 بار در دقیقه استفاده می‌کند. در نزدیکی خوراک ترموفرمر 5260 میلی‌متری خمیر با استفاده از یک اکسترودر دومرحله ساخته می‌شود

درحالی که یک قیف خمیر را مخلوط کرده و دومی آن را از داخل قالب‌های برنجی خارج کرده و به داخل یک وان می‌ریزد. اپراتور که ماشین بسته‌بندی را راه می‌اندازد، پاستا را در قسمت‌های 255 گرمی(9 اونس) به روش دستی وزن کرده و سپس به داخل سینی‌ها می‌ریزد. Robertson به دنبال این است که آن قسمت از عملیات را اتوماتیک کرده و ابتدای آن یک سیستم توزین پیشین قرار دهد. سینی‌های نیمه‌سخت با استفاده از rollstock با رنگدانه‌های سیاه PurePlast ترموفرم می‌شوند. مواد شکل‌دهی از 12میلی‌گرم کلرید پلی‌وینیل لمینیت شده با یک فیلم 50 میکرون مقاوم در برابر اکسیژن وینیل الکل اتیلن (EVOH) تشکیل می‌شود که اتمسفر مناسب برای بسته‌بندی را برای عمر قفسه‌ای بیشتر حفظ می‌کند.

سینی‌ها در ماشین از قسمت خوراک به داخل اتاق اتمسفر تعدیل‌شده منتقل می‌شوند که در آن جا به صورت 2در2 با استفاده از مخلوط گاز دی‌اکسید کربن و نیتروژن gas-flush شده و با یک فیلم محافظ EVOH شفاف سیل حرارتی می‌شوند. RP’s محصولات را برای یک عمر قفسه‌ای فریزری 10 تا 12 هفته‌ای علامت‌گذاری می‌کند.

سینی‌ها زیر مجموعه برش رفته و در آن جا برش داده شده و سینی‌ها از هم جدا می‌شوند. سینی‌ها به یک انتقال‌دهنده‌ی کوتاه می‌روند که آنها را از یک دیتکتور فلزی Loma Systems به روی یک میز pack-off می‌برد که در آن جا به صورت دستی به سیستم برچسب‌زنی منتقل می‌شوند که ظاهر T شکل را به آنها می‌دهد.

بیشتر بخوانید . . .