تولید لیوان‌های بزرگ IML

سیستم‌های مورد استفاده برای بخش بسته‌بندی جدار نازک را به معرض نمایش می‌گذارد. مدیر ارشد بخش فروش و بازاریابی این شرکت، مارک دال پیان می‌گوید:”تجربه و دانش نسبت به IML ما را قادر ساخته تا این پروژه را به مشتریان آمریکایی خود ارائه دهیم.

NETSTAL تولید لیوان‌های 44 اونسی (حدود 1250 گرم) معروف به Stadium Cup با لیبل‌گذاری درون‌قالب (IML) را توسط یک دستگاه ترکیبی ELION 3200 در نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک (NPE، 23 تا 27 مارس 2015 اورلاندو، ایالات متحده آمریکا) به معرض نمایش خواهد گذاشت.

پیشتازی در بخش بسته‌بندی
Netstal با تولید لیوان‌های 44 اونسی خود توسط روبات‌های IML در دستگاه ELION 3200-2900، سطح بالای تخصص خود در سیستم‌های مورد استفاده برای بخش بسته‌بندی جدار نازک را به معرض نمایش می‌گذارد. مدیر ارشد بخش فروش و بازاریابی این شرکت، مارک دال پیان می‌گوید:”تجربه و دانش نسبت به IML ما را قادر ساخته تا این پروژه را به مشتریان آمریکایی خود ارائه دهیم.”

نیژاز هوشیدیچ رئیس واحد بازاریابی بسته‌بندی این شرکت اضافه می‌کند:” نقطه قوت ما سیستم‌های تولیدی است که حداکثر قابلیت دسترسی، کوتاه‌ترین زمان سیکل و بهترین کیفیت محصول را ارائه می‌دهند.”

روش تائید شده‌‌ی مرکزیابی جدارنازک
از نظر فنی، تولید ظروف نوشیدنی بسیار پیچیده است. در تولید بسته‌های جدار نازک، نسبت مسیر جریان به ضخامت جداره (F/W)، مشخص‌کننده سطح دشواری است که با افزایش این نسبت بیشتر می‌شود.

برای لیوان 44 اونسی، این نسبت 300 به 1 است. بنابر این دستگاهی لازم است که برای پر کردن سریع ظرف، عملکرد مناسبی در تزریق داشته باشد.

iranpack-158-Bild_1_ELION3200
علاوه بر این، هر گونه تغییر اندک مرکزی، یعنی هم‌مرکز نبودن قالب (کانتور بیرونی لیوان) و قسمت غیرسطحی (کانتور درونی)، تاثیر مستقیم بر کیفیت محصول دارد.

اِسوِن هالوئِر مدیر پروژه واحد بازاریابی بسته‌بندی این شرکت می‌گوید:” Netstal به این منظور یک روش ایده‌آل با نام مرکزیابی جدار نازک thin-wall centering را ابداع کرده که به وسیله مسیرهای جریان رئولوژیکی و تغییر سطح فشار مذاب، مرکز قسمت غیرسطحی را پیدا می‌کند.‌”

تکمیل سریع پروژه
کل پروژه از سفارش تا شروع تولید در کانزاس‌سیتی، تنها ظرف شش ماه تکمیل شده است. واحد تولید به طور کامل توسط مشتری در دفتر مرکزی Netstal مونتاژ، سفارش و پذیرفته شد. این واحد تولید حاصل یک همکاری تمام سوئیسی است: دستگاه محصول Netstal است، قالب توسط Glaroform با فاصله‌ی چندکیلومتری از نستال ساخته شده و محل شرکت Beck Automation، سازنده روبات‌های IML نزدیک زوریخ است.

بیشتر بخوانید . . .