خاتم‌پلیمر پوشش خوراکی آجیل و خشکبار را عرضه کرد

عملکرد این پوشش جدید گفت: “یکی از معضلات صنعت غذا، حفظ تازگی و بالا بردن زمان ماندگاری محصولاتشان می‌باشد، از موارد قابل بررسی در این زمینه تولید پوشش خوراکی با کمک مواد طبیعی و بی‌ضرر برای سلامت انسان است. خاتم پلیمر با داشتن دانش فنى تولید پوشش‌های خوراکی یکی از پیشگامان این طرح ملی و بومی بوده و توانسته پوشش‌هایی تولید کند که علاوه بر ضدمیکروبی بودن، زمان ماندگاری محصولات غذایی را به طور چشمگیری افزایش دهد

شرکت خاتم‌پلیمر پوشش خوراکی ضدمیکروبی خود برای بسته‌بندی آجیل و خشکبار را عرضه کرد. دکتر عبدالرسول ارومیه‌ای مدیر و موسس شرکت خاتم‌پلیمر با حضور در غرفه ماهنامه صنعت بسته‌بندی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران با اعلام این خبر گفت: “این ماده پیش از این تولید شده اما مشغول گذراندن آزمون‌های خود بوده است. اکنون ما آماده عرضه این ماده هستیم.”
وی در توضیح عملکرد این پوشش جدید گفت: “یکی از معضلات صنعت غذا، حفظ تازگی و بالا بردن زمان ماندگاری محصولاتشان می‌باشد، از موارد قابل بررسی در این زمینه تولید پوشش خوراکی با کمک مواد طبیعی و بی‌ضرر برای سلامت انسان است. خاتم پلیمر با داشتن دانش فنى تولید پوشش‌های خوراکی یکی از پیشگامان این طرح ملی و بومی بوده و توانسته پوشش‌هایی تولید کند که علاوه بر ضدمیکروبی بودن، زمان ماندگاری محصولات غذایی را به طور چشمگیری افزایش دهد.”
وی افزود: تیم تحقیقاتی خاتم پلیمر این پوشش گیاهی را از لعاب دانه‌های گیاهی تولید کرده است. پوشش یاد شده دارای ذرات نانو می‌باشد که در آزمون مربوطه با دوازده نوع میکروارگانیسم شایع در مواد غذایی مجاور شده و در دمای اتاق در مدت سه ماه هیچ رشدی از میکروارگانیسم‌ها دیده نشده است.”
دکتر ارومیه‌ای درباره تاییدیه مربوط به این اختراع گفت: “این نانوپوشش خوراکی مورد تایید ستاد نانو و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران قرار گرفته است. همچنین این محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو و کد 6 از وزارت صنعت و معدن وتجارت است.”
www.khatampolymer.com

بیشتر بخوانید . . .