IML بودار و حساس به دما

رایحه محصول چه شکلاتی، لیمویی یا چیز دیگر باشد، مصرف‌کننده می‌تواند آن را از بسته حس کند. به گفته‌ی Jokey، برچسب رایحه به ویژه برای شیرینی‌جات و محصولات خانگی و بهداشتی مناسب است

Jokey برچسب‌زنی درون‌قالب (IML) را ارائه می‌کند. در نمایشگاه اينترپک اين شرکت بُعد دیگری از IMLها را ارائه کرد که رایحه و جنس جذابی داشته و با افکت‌های چاپی خاص خود جلب توجه می‌کنند. به گفته شرکت، این افکت‌ها با ابزارهای موبایل ارتباط برقرار کرده، به تفاوت‌های دما عکس‌العمل نشان می‌دهند و عملکردهای امنیتی هم دارند.

مثلا IML‌هایی که واترمارک دیجیتالی در آنها تعبیه شده است، گزینه‌هایی برای دریافت اطلاعات اضافی هم دارند: مثل نظرات کاربران، دستور مصرف، دستورالعمل به کارگیری و رسانه‌های اجتماعی را می‌توان با استفاده از ابزارهای موبایل و اپلیکیشن‌های مربوطه مشاهده کرد. واترمارک به طور نامرئی در سراسر بسته پخش شده است. در PoS(نقطه فروش)، این واترمارک جای خود را به بارکد می‌دهد.

رایحه محصول چه شکلاتی، لیمویی یا چیز دیگر باشد، مصرف‌کننده می‌تواند آن را از بسته حس کند. به گفته‌ی Jokey، برچسب رایحه به ویژه برای شیرینی‌جات و محصولات خانگی و بهداشتی مناسب است. عطر خوشایند این محصول با فشاردادن به طور کامل تراوش شده یا آزاد می‌شود.

همچنین شرکت افکت‌های سطحی لمسی جدیدی معرفی کرده است که از طریق آنها مصرف‌کننده می‌تواند محصول را (مثلا نرم، لطیف یا ساختار طبیعی پوست پرتقال) لمس کند. ساختار برجسته پوشش لمسی می‌تواند یک اثر سه بعدی ایجاد کند.

Thermo Chase ترموکروماتیک هنگامی که دما به درجه خاصی می‌رسد، تغییر رنگ می‌دهد. در حالی که با نور سیاه، نوشته‌ها، نشانه‌ها و اشکال رنگ متفاوتی پیدا می‌کنند. این اثر را می‌توان برای افزایش ایمنی محصول یا یک ویژگی جذاب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید . . .