فناوری جدید قالبگیری دمشی برای تولید دو محصول با مواد و رنگهای مختلف در یک ماشین

کوچکترین ماشین تمام اتوماتیک، پنوماتیک و دوایستگاهه قالبگیری دمشی تک‌فاز (سری DSBM-01) پس از تحقیقات پیوسته شرکت Dave Technical طراحی شد. این ماشین قالبگیری دمشی که به عنوان اختراع هم به ثبت رسیده، با توجه به نیاز مشتریان به مصرف کم برق و کمترین میزان اشغال فضای کارخانه ضمن تامین بازدهی، سهولت و بهره‌وری بالا با قابلیت سودآوری طراحی شده است.

کوچکترین ماشین تمام اتوماتیک، پنوماتیک و دوایستگاهه قالبگیری دمشی تک‌فاز (سری DSBM-01) پس از تحقیقات پیوسته شرکت Dave Technical طراحی شد. این ماشین قالبگیری دمشی که به عنوان اختراع هم به ثبت رسیده، با توجه به نیاز مشتریان به مصرف کم برق و کمترین میزان اشغال فضای کارخانه ضمن تامین بازدهی، سهولت و بهره‌وری بالا با قابلیت سودآوری طراحی شده است.
این دستگاه برای اولین بار در جهان از دو واحد تیوب مانند توخالی (parison) برخوردار است که در صورت لزوم، تطبیق‌پذیری منحصر به فردی برای تولید همزمان دو محصول مختلف از دو پلیمر متفاوت که شکل، اندازه و ضخامت مختلفی دارند فراهم می‌کنند. همچنین در صورت لزوم، حتی دو محصول با رنگ‌های مختلف به طور همزمان با استفاده از آن قابل تولیدند. این دستگاه تمام اتوماتیک و پنوماتیک بدون موتور است و عملکرد آن با فشار هوای حاصل از کمپرسور منجر به صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف برق می‌شود.
این ماشین قادر به کار در هر دو حالت توان تکفاز یا سه ‌فاز است که نصب آن حتی در نواحی روستایی را ممکن می‌کند. همچنین مجهز به صفحه تنظیم (platen) همه‌کاره برای تطابق با قالب‌های حجمی با شکل بحرانی، تطبیق‌پذیری تولید با انواع مختلف محصولات، سیستم تنظیم وزن متغیر و آپشن کنترل‌های مبتنی بر PLC (میکروپردازنده) است. آن طور که ادعا شده کار کردن با ماشین قالبگیری دمشی Dave بسیار ساده است و نیاز به اپراتورهای ماهر و ملزومات نیروی انسانی را از بین می‌برد.
این ماشین برای تولید سریع محصولات کوچک و محصولاتی که تولید آنها با ماشین‌های پیچیده بزرگ اقتصادی نیست ایده‌آل است. تقریبا کوچکترین اجزا از لحاظ وزن یا حجم، یعنی محصولاتی با حداقل حجم 2/0 میلی‌لیتر و حداقل ضخامت 2/0 میلی‌متر با این دستگاه قابل تولیدند. همچنین شرکت سازنده قصد تامین پروژه بادوام کاری برای کارآفرینان از طریق این ماشین را دارد تا به این وسیله خوداشتغالی، اشتغال‌زایی و توسعه صنعت تقویت شود. شرکت مذکور راهکارهای کاملی برای توسعه محصولِ ساخته شده به طور سفارشی از ایده، نقشه‌ها یا نمونه‌های مد نظر مشتری، از ساخت قالب تا محصول نهایی ارائه می‌دهد و امکان تجهیز سراسر کارخانه و ماشین‌آلات در محل مشتری به همراه آموزش عملیات ماشین و طرز کار اقتصادی برای کارکنان را دارد. نوع دیگر این ماشین از یک ایستگاه و آپشن دو هد روی یک یا هر دو ایستگاه برای افزایش نرخ تولید برخوردار است.
همچنین این دستگاه امکان همزمانی کامل شکل‌دهی محصولات پلاستیکی با پر کردن توسط مایع و آب‌بندی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، قادر به تولید گستره متنوعی از محصولات برای تامین نیازهای مختلف صنعت با تنها تغییر قالب‌ها و در صورت لزوم بر روی همان ست‌آپ است. پلیمرهای پلاستیکی از قبیل LDPE ،LLDPE ،HDPE ،PS ،HIPS EVA ،TPE، پلی‌پروپیلن و برخی دیگر با این ماشین قابل فرآوري هستند. این ماشین برای تولید محصولاتی از قبیل بطری‌ها و ظروف، دمنده‌های پلاستیکی، اسباب‌بازی‌ها، نی‌ها، تیوب‌ها، توپی‌ها، قوطی‌ها، قطره‌چکان‌ها، پی‌پِت‌ها، دسته ابزارآلات، بسته‌های تک‌دوز برای مایعات، نیمه‌جامدات و بسیاری محصولات دیگر قابل استفاده است. کاربردهای این ماشین برای بسته‌بندی در صنایع مختلف از جمله داروسازی، لوازم آرایشی، درمانی، مراقبت دهانی، مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی، محصولات دامپزشکی و … می‌باشد. Dave Technical Services گروهی از سازندگان دستگاه‌های قالبگیری دمشی پلاستیک و قالبگیری تزریقی هستند که از سال 1982 فعالیت داشته و دفتر اصلی آنها در شهر بمبئی هند واقع است. مینی‌ماشین قالبگیری دمشی پنوماتیک ساخت این شرکت که برنده جایزه معتبر PLASTICON از موسسه Plastindia برای توسعه نوآوری شده، از موسسه ماشین‌آلات بسته‌بندی هند (IPMMI) نیز در زمینه ماشین‌آلات برای بسته‌بندی، تائیدیه برتری کیفیت را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید . . .