ماشین چاپ ديجيتال ورق كارتن، محصول همکاری HP و KBA

HP خبر از عرضه ماشین چاپ جدید خود، مدل T1100S داده که نتیجه همکاری با شرکت KBA است. گفته شده که این ماشین چاپ، صنعت چاپ جعبه‌های کارتنی را برای کاربردهای چاپ مستقیم دیجیتال حجم بالا متحول خواهد کرد.

HP خبر از عرضه ماشین چاپ جدید خود، مدل T1100S داده که نتیجه همکاری با شرکت KBA است. گفته شده که این ماشین چاپ، صنعت چاپ جعبه‌های کارتنی را برای کاربردهای چاپ مستقیم دیجیتال حجم بالا متحول خواهد کرد.
اِریک ویِزنِر، مدیر کل واحد چاپ pagewide شرکت HP می‌گوید: “تبدیل‌کننده‌های کارتن و برندها به خلق بسته‌بندی‌های هدفمند و موثر توام با کاستن از هزینه‌ها تمایل دارند.
هدف HP و KBA از همکاری با یکدیگر، ارائه بیشترین بهره‌وری توسط یک دستگاه چاپ، ایجاد ارزش بیشتر برای شرکتهای تبدیل‌کننده ورق کارتن به همراه تامین کارکرد پیش‌چاپ (چاپ مستقیم روی ورق کارتن) و دیجیتال در یک دستگاه چاپ بوده است.”
DS SMITH PACKAGING اولین مشتری این مدل دستگاه چاپ به عرض 8/2 متر است که گفته شده می‌تواند بهره‌وری بسیار بالاتر و تطبیق‌پذیری تولید مطلوبتر نسبت به فناوری آنالوگ سنتی را فراهم کند.
استفانو روسی، مدیرعامل اجرایی شرکت DS SMITH PACKAGING می‌گوید:”همکاری ما با شرکت HP منجر به تولید اولین دستگاه دیجیتال قادر به چاپ در سرعت و عرض بالای لازم برای تولید انبوه ورق کارتن چاپدار شده است.
این دستگاه، تطبیق‌پذیری استثنایی و ثبات کیفیت مطلوب برای سفارشات کم‌حجم را ارائه می‌دهد.”
به لطف معماری چاپ چندخطه‌ (MLPA)، این دستگاه، رول را در مجموعه‌ای از خطوط چاپ توزیع می‌کند به طوری که سفارشات چاپ با اندازه باکس و مدت کار مختلف در خطوط تکی قابل انجام خواهد بود.
سفارشات با مدت کار خیلی کوتاه یا کوتاه ضمن اجرای یک سفارش با مدت طولانی در خط دیگر، به همراه یکدیگر قابل صف‌بندی و چاپ هستند، به طوری که آماده‌سازی سیستم بین اجرای سفارشات لازم نخواهد بود.
ویژگی MLPA به همراه مزایای چاپ دیجیتال، امکان سفارشی‌سازی مقرون به صرفه و شخصی‌سازی بسته‌های کارتنی را فراهم می‌کند و تقاضا برای سفارشات چاپ با مدت کوتاهتر بدون نیاز به ایجاد محل ذخیره‌سازی را تامین می‌کند.
این دستگاه چاپ با سرعت 183 متر طول در دقیقه و یا 30600 متر مربع در ساعت کار می‌کند. با ارائه آپشن‌های پیشرفته آماده‌سازی سطح (priming) از جمله ترکیبی از عامل چسبنده HP، عامل پرایمینگ HP و جوهرهای CMYK رنگدانه‌ای پایه آب تمام‌رنگ HP A50، مشتریان قادر به چاپ کیفیت آفست روی لاینِرهای استاندارد فاقد پوشش (تحریر یا کرافت) و پوشش‌دار (گلاسه) در محدوده 80 تا 400 گرم بر متر مربع خواهند بود.
به این ترتیب صرفه‌جویی بیشتر، چندمنظوره بودن، بهره‌وری و کیفیت بالاتر به همراه اشباع رنگ بالا، دانسیته نوری سیاه تیره و وضوح مطلوب متن محقق می‌شود.
همچنین گفته شده که راهکارهای پوشش‌دهی‌ درون‌خط (In-line) و نزدیک‌خط (near-line) برای عامل پرایمینگ HP و جلای اُورپرینت پایه آب، کیفیت چاپ عالی برای تطابق با بالاترین استانداردها را فراهم می‌کنند. ویژگی‌های اختیاری پیکربندی این دستگاه شامل ریوایندِ خودکار هولدر/اتصال، راهکارهای پوشش اولیه و جلای اُوِرپرینت به همراه “سیستم لجستیکی خودکار کاغذ” KBA PATRAS است.

بیشتر بخوانید . . .