معرفی قالب‌ریزی تزریقی در فاکوما توسط Netstal

همکاری نزدیک مابین کارخانه قالب‌ریزی Plastisud، ماشین‌های تخصصی ورق‌سازی اتوماتیک و کارخانه قالب‌ریزی سو‌ییسی Netstal، فرآیند قالب‌ریزی فشرده تزریقی و فناوری قالب‌ریزی توده‌ای را زیر یک سقف میسر ساخت. در نگاه اول به نظر می‌رسد: ماشین قالب‌ریزی از سری Netstal ELION Hybrid قالب کره مارگارین در اندازه و فرمت استاندارد پانزده اونس( 425گرم( با نشان IML در یک چرخه پنج ثانیه‌ای تولید می‌کرد.

همکاری نزدیک مابین کارخانه قالب‌ریزی Plastisud، ماشین‌های تخصصی ورق‌سازی اتوماتیک و کارخانه قالب‌ریزی سو‌ییسی Netstal، فرآیند قالب‌ریزی فشرده تزریقی و فناوری قالب‌ریزی توده‌ای را زیر یک سقف میسر ساخت. در نگاه اول به نظر می‌رسد: ماشین قالب‌ریزی از سری Netstal ELION Hybrid قالب کره مارگارین در اندازه و فرمت استاندارد پانزده اونس( 425گرم( با نشان IML در یک چرخه پنج ثانیه‌ای تولید می‌کرد. در بررسی دقیق‌تر، معلوم گردید که این فرآیند در قالب‌هایی با 4+4 حفره انجام شده است. Markus Dal Pian، معاون بخش فروش و بازاریابی Netstal توضیح می‌دهد که “این امر انقلابی واقعی در مورد کل فرآیندی است که از نظرها پنهان مانده است: بسته‌بندی پلی‌پروپلین ار نوع قالب‌ریزی تزریقی نیست اما طی فرآیند قالب‌ریزی فشرده تزریقی ایجاد می‌شود”. Dal Pian تاکید می‌نماید که “این ترکیب قالب فشرده تزریقی و قالب‌های توده‌ای ابداعی کامل در صنعت بسته‌بندی است “. حفره‌ها تنها در۱۰۰ میلی ثانیه با نتایج بسیار عالی پر می‌شوند و این روند در فشاری پایین انجام می‌شود تا از انبساط ماده مورد نظر جلوگیری کند. کیفیت بالا تقارن صفحات پلاتینی، 99/98 همزمانی بین قالب، ماشین‌آلات و سیستم کنترل را تضمین می‌کند.
iranpack-sanat-bastebandi-netstal-02_N_15-21_08-01_Fakuma_Muster
مشارکتی برای موفقیت
تنها در طول چند ماه، شرکت Plastisud  قالبی خاص که با فرآیند جدید تولید مطابقت داشت را تولید نمود. Laurent Buzzo، مدیر عامل شرکت Plastisud توضیح داد که تزریق فشرده‌سازی منحصر به فرد در فناوری قالب‌سازی تعادل بین اجزاء صفحات را با میزان اندکی پراکندگی تضمین می‌نماید. Thomas Iten، مهندس نرم افزار شرکت Netstal تایید می کند که “طراحی خاص قالب‌ها توسط شرکت Plastisud نقش اصلی در این برنامه ایفا می‌نماید”. متخصص کنترل صفحات ماشین‌آلات اطلاعات خاصی در زمینه چگونگی به کارگیری سیستم‌های قالب‌زنی برند IML دارد که این امر باعث اطمینان از عملکرد فرآیند کنترل و انطباق بین نوع دستگاه و قالب می‌شود”.
جهش اصلی در ابداع
Iten معتقد است که ترکیب فرآیند قالب‌سازی تزریقی فشرده با ریخته‌گری خاص جهشی بزرگ در این اختراع است زیرا این پیکر‌بندی با مزایای دو فناوری ترکیب شده است. ” مزایای اصلی قالب‌ریزی تزریقی فشرده شامل ضخامت باریک دیواره و تولید محصول سبک‌تر است که منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. علاوه براین، محصول نهایی(درب‌ها به ویژه) نشانه‌های کمتری از تغییر دارند و به دلیل انبساط کمتر مواد دارای ابعاد مناسب‌تری هستند. این خصوصیات سبب می‌شود که محصول نهایی برای بسته‌بند‌ها مانند بسته‌بند‌های مارگارین جذاب‌تر باشد. مزایای مالی نیز به همان اندازه برای تولید‌کنندگان بسته‌بندی مهم هستند: افزایش قابل توجه در بازدهی از طریق استفاده از قالب‌ها و کاهش شدید در هزینه‌های مواد مصرفی بیش از بیست درصد و همچنین انعطاف‌پذیری کامل از نظر شکل، ظاهر و دکوراسون بخش‌های ساخته شده دیده شده است.

بیشتر بخوانید . . .