پریفورم‌‌ساز جدید نستال در بازار آمریکا

با معرفی ماشین‌‌های جدید PET-LINE 5000 در نمایشگاه NPE، نِستال خبر از عرضه آنها به بازار آمریکا داده است. این ماشین که می‌‌تواند به سرآمدِ تولید پرِیفورم تبدیل شود، برای قالب‌‌های دارای 96 تا 144 کَویته (cavity) و به طور خاص برای بازارهای با خروجی فوق‌‌العاده بالا طراحی شده است.

با معرفی ماشین‌‌های جدید PET-LINE 5000 در نمایشگاه NPE، نِستال خبر از عرضه آنها به بازار آمریکا داده است. این ماشین که می‌‌تواند به سرآمدِ تولید پرِیفورم تبدیل شود، برای قالب‌‌های دارای 96 تا 144 کَویته (cavity) و به طور خاص برای بازارهای با خروجی فوق‌‌العاده بالا طراحی شده است. از ویژگی‌‌های بارز PET-LINE 5000:

– عملکرد خروجی بیش از 100000 پرِفورم در ساعت

– مصرف انرژی 20 درصد کمتر نسبت به نمونه‌‌های رقیب

– کاهش زمان “قفل-به-قفل” (lock-to-lock) قبلی تا 500 میلی‌‌ثانیه

بیشینه خروجی
رِتو بارنِرت، مدیر فروش واحد کسب و کار PET نستال می‌‌گوید که بازارهای هدف این دستگاه عموما خارج از اروپا و به ویژه آمریکا و آسیاست: “خروجی بالا به طور خاص در بازارهای بزرگ نوشیدنی آمریکا و آسیا مورد نیاز است. در این دو قاره مشتریان ما عموما کارخانه‌‌های بزرگ بطری‌‌پرکن هستند که به تعداد قابل شمارش انواع بطری نیاز دارند؛ اما در حجمی که استفاده از قالب پریفورم 144 کویته‌‌ای را توجیه کند. این جاست که سیستم‌‌های ما به طور افقی با فرآیند تولید یکپارچه می‌‌شوند. برای مثال از محصول ما مستقیما در کنار یک دستگاه قالبگیری دمشی استفاده می‌‌شود.»
بازدهی انرژی بیشینه

درست مانند مدل‌‌های مشابه، PET-LINE جدید از مزایای منحصر به فردی به لحاظ مصرف انرژی و فناوری کنترل دستگاه، از جمله واحد درایو انطباقی با بازدهی انرژی بالا برخوردار است. دیگر خبری از کار با فشار پمپ ثابت نیست بلکه دستگاه متناسب با کاربرد خاص و شرایط سیکل مربوطه تطبیق می‌‌یابد. علاوه بر این، تمامی موتورهای درایو الکتریکی دستگاه از طریق یک مدار میانی به هم متصل هستند که امکان استفاده از انرژی ترمز تولیدی حین کار برای دیگر مصارف را فراهم می‌‌کند. روی هم رفته نیاز به برق حدود 10 درصد نسبت به مدل قبلی کاهش یافته و این رقم نسبت به رقبای اصلی تا 20 درصد است.

بهبود خروجی روزانه با بیشترین سرعت
زمان قفل-به-قفل PET-LINE 5000 جدید، یعنی زمان باز شدن قالب برای خارج شدن پیش‌‌شکل و قفل شدن مجدد، تا نیم ثانیه کاهش یافته است. برای کاربردهای استاندارد با زمان سیکل کمتر از 10 ثانیه، این زمان معادل با عملکرد خروجی ده‌‌ها هزار واحد در روز است! استفاده صِرف از کنترلرهای دیجیتال با آخرین فناوری شیر (valve) توام شده است.

زمان واکنش کوتاه‌‌تر و افزایش جابجایی روغن موجب سرعت بخشیدن به حرکت قالب شده، در حالی که سیکل خشک دستگاه کوتاه است. همچنین فاکتور سرعت توسط روبات طراحی شده‌‌ی سفارشی بهبود یافته که می‌‌تواند حتی وقتی قالب به طور کامل باز نیست به طور دینامیکی به داخل آن حرکت کند.

بیشتر بخوانید . . .