ترازوی چندتوزینه، بی‌‌نظیر برای سیب‌‌زمینی‌‌ها

ترازوی ده توزینه، بخشی از یک خط تولید جدید را تشکیل می‌‌دهد که به طور شبانه‌‌روزی (7/24)، تا 5/2 تن محصول را در هر ساعت، در واحد فرآوری Friweika با ظرفیت 140000 تن در سال بسته‌‌بندی می‌‌کند.

ترازوی چندتوزینه جدید RV ایشیدا با رتبه‌‌بندی کیفی IP69K، بالاترین سطح محافظت در برابر رطوبت و ورود آب را به منظور وزن کردن دقیق سیب‌‌زمینی‌‌های کاملِ پوست کنده و پخته برای شرکت Friweika فراهم می‌‌کند. سیب‌‌زمینی‌‌ها محصولات “تر” حاوی نزدیک به 80 درصد آب هستند. در Friweika، سیب‌‌زمینی‌‌ها با استفاده از جریان آب به ترازوهای چندتوزینه انتقال داده می‌‌شوند. تمیز کردن به کمک آب برای جلوگیری از انباشت رسوبات نشاسته ضروری است، زیرا این رسوبات می‌‌توانند حاوی اسیدهای میوه‌‌ی خورنده باشند. رتبه‌‌‌‌بندی IP69K برای این مدل ترازوی ایشیدا تاکنون به هیچ ترازوی چندتوزینه‌‌ای تعلق نگرفته است و بنابراین آن را به مقاوم‌‌ترین ترازو در برابر سایش و ورود آب تبدیل می‌‌کند.

ترازوی ده توزینه، بخشی از یک خط تولید جدید را تشکیل می‌‌دهد که به طور شبانه‌‌روزی (7/24)، تا 5/2 تن محصول را در هر ساعت، در واحد فرآوری Friweika با ظرفیت 140000 تن در سال بسته‌‌بندی می‌‌کند.

iranpak-159-ish2015.012 Friweika II infeed of potatoes and top of CCW (PR shot) IMG_0006
اهمیت عملکرد مطمئن و مستمر این ترازو در صورت از کار افتادگی آن مشخص می‌‌شود، چرا که سیب‌‌زمینی‌‌های حساس سریعا تغییر رنگ می‌‌دهند و ده‌‌ها تن تولید از دست می‌‌رود.

علاوه بر قابلیت اطمینان، طراحی ترازو، انتقال آرام و یکنواخت سیب‌‌زمینی‌‌ها را تضمین می‌‌کند. شکل گرد سیب‌‌زمینی‌‌ها موجب می‌‌شود که یک میز توزیع تقریبا تخت و فیدِرهای توزیع هم‌‌سطح، برای حرکت آرام سیب‌‌زمینی‌‌ها به سمت قیف‌‌های مخزن کافی باشد. فاصله افتادن (drop) بین قیف‌‌ها کوتاه حفظ شده و قیف‌‌های وزنی دودهانه، محصول را داخل یک کانال (chute) تخلیه می‌‌کنند که هر دسته وزن شده را به یک سیستم توزیع خاص انتقال می‌‌دهد. هر سیستم توزیع می‌‌تواند بسته‌‌های 500 گرمی خرده‌‌فروشی و بسته‌‌های بزرگتر برای عمده فروشی یا بسته‌‌های پذیرایی را آماده کند.

برای بسته های 500 گرمی، یک قیف متحرک، دسته‌‌های وزن شده‌‌ی متوالی را در مجموعه‌‌ای از شش قیف مجزا قرار می‌‌دهد. سپس در یک سیکلِ تنها، قیف‌‌ها به طور همزمان به سه ردیف از دو سینی ترموفرم شده نزدیک می‌‌شوند و محصول را آزاد می‌‌کنند. برای ساختن بسته‌‌های پذیرایی 2 یا 5 کیلوگرمی، این سیستم توزیع به سمت کنار می‌‌چرخد و یک مجموعه چهار قیف جایگزین آن می‌‌شود که می‌‌تواند دو یا چهار بسته را در هر سیکل پر کند. یک ویژگی مهم دیگر ترازوهای جدید سری RV، چقرمگی و مقاومت عالی در برابر آب است که به قیمت سرعت یا دقت حاصل نشده است. به گفته مایکل گریشِر، مدیر تولید Friweika، دقت کار روتین این ترازو مثال‌‌زدنی است.

iranpack-159-ish2015.012 Friweika II Production Manager Michael Gerischer monitors the top of the CCW during production CCW ProdIMG_0121
“سیب‌‌زمینی‌‌های پخته، محصول گرانی محسوب نمی‌‌شوند ولی با توجه به حجم کار ما، باید اضافه‌‌پر ‌‌شدن (giveaway) بسته را به حداقل برسانیم. با سینی‌‌های 500 گرمی، اضافه‌‌پر شدن بیشتر از 5/1درصد نخواهد بود.”

تنها یک اپراتور برای اداره ترازوی جدید و دستگاه ترموفرم کافی است. تغییر فرمت بسته نیز با فشردن چند دکمه قابل انجام است که تغییرات پیش‌‌برنامه‌‌ریزی شده و تعویض سیستم‌‌های توزیع را ممکن می‌‌کنند. به گفته گریشِر، شرایط نگهداری هم به حداقل رسیده است.

بیشتر بخوانید . . .