گرايش‌ها در چاپ/ تکنولوژی‌ها و کاربردهای نوظهور

“کاربردها و تکنولوژی‌های نوظهور چاپ”
آزموده شده در تحقیقات جدید PRIMIR
آخرین مطالعات PRIMAR در مورد “کاربردها و تکنولوژی‌های نوظهور چاپ” یک گزارش مهیج از کاربردها و تکنولوژی-های جدید و کاربری این تکنولوژی‌های نوین برای عرضه‌کنندگان صنعت چاپ و چاپگر ارائه کرده است.
این تحقیقات که توسط Pivotal Resources انجام شده است، تجهیزات الکترونیک و نمایشگرهای چاپ، چاپ سه‌بعدی و چاپ زیست دارویی و همچنین بارکدهای دو بعدی و چاپ امنیتی را بررسی می‌کند. نانوتکنولوژی هم از دیگر حوزه‌های مورد مطالعه است.
هریک از این تکنولوژی‌های نوظهور چاپ همهمه ای در این صنعت برپا می‌کند با این حال تحقیقات PRIMIR تشخیص می‌دهد که کدامیک از آنها بازدهی بیشتری در کوتاه‌مدت دارد.
چاپ امنیتی
چاپ امنیتی، اگرچه بخشی قدیمی از این صنعت است، به خاطر پیچیده‌ترشدن جرایم و افزایش تعداد تهدیدها دستخوش تغییرات بزرگی است.
چاپ امنیتی، بارکدها، چاپ سه بعدی، و نانوتکنولوژی فرصتهایی برای چاپگرها ایجاد می‌کند که صاحب برند با دستیابی به تکنیکهای چاپی که به راحتی تقلید نمی‌شوند، مانع از کپی کار خود شوند. پیشرفتهای اخیر تکنولوژی برای چاپ امنیتی در حوزه بیومتریک، جوهرهای خاص، زیرلایه‌های پیشرفته، و بارکدهای دوبعدی رخ داده است.
“بیومتریک” که به شناسایی افراد از طریق ویژگیها یا مشخصات خاص آنها می‌پردازد، امروزه کاربرد دارد. مثلا، در گواهینامه-های رانندگی دولتی، تصویر و اطلاعات شخصی دارنده کارت داخل یک بارکد دوبعدی کدگزاری می‌شود که روی گواهینامه مشخص است. هنگامی که کارت اسکن می‌شود، این کد تصویر دارنده گواهینامه را برای مقایسه با فردی که آن را ارائه می-دهد، نشان می‌دهد.
تجهیزات الکترونیک چاپی
در حیطه تجهیزات الکترونیکی چاپی، درحالیکه چاپ تجاری مدارهای کامل همچنان غیرممکن است، موفقیتهایی در آزمایشگاهها و عملیات آزمایشی به دست آمده است.
اولین محصولات الکترونیک کاملا چاپ‌شده احتمالا تخته پشت مدار الکتریکی خواهد بود که با تخته های جلویی (اما نه الکترونیک) چاپ شده امروزی تلفیق خواهد شد تا یک تجهیز کامل چاپی را تشکیل دهد.
شرکتهایی که مواد سیال (جوهر) یا زیرلایه های جدید تولید می‌کنند بیشترین فرصت را تجربه خواهند کرد. طبق این مطالعه، بازار تجهیزات الکترونیک چاپی ممکن است در طی 10 سال آینده تا حدود 20 میلیون دلار رشد کند.
چاپ سه‌بعدی
علی‌رغم هیجانی که در مورد چاپ سه بعدی فراگیر شده است، این گزارش اشاره می‌کند که سرعت و هزینه تولید، تولید تجاری را محدود می‌سازد. با میانگین تولید یک اینج در ساعت و هزینه های نسبتا بالای 4 دلار در هر اینچ مکعب، چاپ سه بعدی به جای تولید برای یک آینده قابل‌پیش‌بینی در حیطه سرگرمی باقی خواهد ماند.
با این حال، چاپ سه‌بعدی یک فرصت قابل دسترسی برای پرینترهای زیادی، نه برای کاربری در تکنولوژی سنتی چاپ، بلکه برای گسترش عرضه های آنها به مشتریان است چون می توان تجهیزات و امکانات را برای ورود به چاپ سه بعدی با کمترین سرمایه‌گذاری خریداری کرد.
هم اکنون، طبق بررسی، نیاز زیادی به طراحان، اپراتورها، و فروشندگانی است که ارزش اپلیکیشنهای سه بعدی را می دانند و میتوانند مهارتهای مهندسی و فروشی را که برای ارتقا و بهبود این فرصت لازم است آموزش ببینند.
نانوتکنولوژی
این بخش از صنعت تولید مواد اگرچه نسبتا جدید است، تا کنون یک بازار چند میلیارددلاری در آمریکا ایجاد کردده است. مواد نانو به خاطر قدرت کششی بالا، وزن پائین، رسانایی الکتریکی و گرمایی بالا، و ویژگی‌های الکترونیک ویژه شناخته می-شوند.
نانوتکنولوژی در زیست شناسی و زیست دارویی، پردازش و حافظه، الکترونیک و نمایشگرها، تجهیزات اپتوالکتریک، تجهیزات اپتیکالی که در مخابرات و موارد امنیتی استفاده می شوند، کاربرد دارد.
مواردی که بسیار جالب توجه هستند، graphene، نانوتیوبهای کربنی، و نقاط کوانتومی هستند که همگی موضوع تحقیقات گسترده و کاربردهای جدیدی هستند که به طور منظم آشکار می‌شوند. با این حال، تولید یکی از بزرگترین چالشهای مقابل نانوتکنولوژی است. یک چالش اساسی دغدغه های سلامتی و ایمنی مربوط به کار با مواد نانو است. موانع گسترش تولید این تکنولوژی شامل ایمن سازی دلارهای سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شواهدی برثبات تولید هستند.
این تحقیق جدید PRIMIR، “کاربردها و تکنولوژی های نوظهور چاپ” هم اکنون به شکل انحصاری در دسترس اعضای PRIMIR است.
PRIMIR یک منبع جهانی داده ، تحلیل و جهت دهی به اطلاعات در مورد صنایع چاپ و ارتباطات مربوطه است. پشتوانه مالی تحقیق PRIMIR مبالغ پرداختی توسط اعضا و همچنین حمایت NEPS انجمن عرضه کنندگان تکنولوژی های چاپ، نشر و تبدیل است. در مورد PRIMIR در www.primir.org بیشتر بخوانید.
ستون آماریدر یک نگاه
37میلیارد دلار- میزان پیش‌بینی‌شده کسب و کار
چاپ امنیتی جهان در 2015
1تریلیون دلار- ارزش تخمینی بازار نانوتکنولوژی تا 2015
18میلیون- تعداد دفعات اسکن کدهای QR که توسط Scanlife در Q1 2013 پردازش شده است.
19%- درصد آمریکایی هایی که تا ژانویه 2013
از کد QR استفاده کرده اند.
59%- درصد طراحان کاتالوگ چاپ که کدهای QR را
در خود جای می‌دهند.
+6میلیارد دلار- پیش‌بینی جهانی برای درآمد
چاپ سه بعدی تا 2019

بیشتر بخوانید . . .