نوآوری‌های شرکت بِرِوِتی آنجلا در بسته بندی دارو (بخش 2)

یکی از مهمترین موارد صرفه‌جویی مربوط به ظرف‌های حاوی سرم است. در شرایط کنونی دستگاه‌های SYFPAC قادر است سرم تزریقی را در ظرف نیم لیتری از جنس پلی‌اتیلن و یا پلی‌پروپیلن که وزنی معادل 17 گرم دارد، پر کند و این یک صرفه‌جویی است.

iranpack sanat bastebandi 185 kabor

Rajeev Kabbur مدیر بازاریابی کمپانی ایتالیایی Brevetti Angela

نوآوری‌های شرکت Brevetti Angela در صنعت بسته بندی دارو

گفت و گوی رضا نورائی سردبیر مجله صنعت بسته‌بندی با مدیر بازاریابی کمپانی ایتالیایی Brevetti Angela  طراح و سازنده دستگاه‌های Blow–Fill–Seal (BFS)

 در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی Iran Pharma که روزهای دوم تا چهارم مهرماه در تهران برگزار شد، فرصتی دست داد تا در غرفه شرکت کار و اندیشه با آقای Rajeev Kabbur مدیر بازاریابی   کمپانی ایتالیایی Brevetti Angela  درباره فعالیت‌ها و محصولات این کمپانی صحبت کنیم. خلاصه این گفت و گو در زیر تقدیم شده است.

گفتنی است تعداد کمپانی‌هایی که در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های BFS مورد استفاده در صنایع دارویی فعالیت دارند، از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. شرکت ایتالیایی Brevetti Angela یکی از این معدود سازندگان است که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

بخش دوم

نوآوری ادامه دارد…

خواندن بخش اول

 

مشکلات متعددی سر راه صنعت بسته‌بندی دارویی وجود دارد، شرکت  بِرِوتی آنجلا برای غلبه بر این مشکلات چه راه کارهایی دارد؟

کابور: صنعت روز به روز با فائق آمدن بر  مشکلات پیش رو، اهمیت خود را نشان می‌دهد صنعت  بسته‌بندی دارویی هم در مسیر رشد و توسعه خود با مشکلات زیادی مواجه بوده و هست.

همه نوآوری‌ها و ابداعات با این هدف صورت می‌گیرد که این مشکلات کاهش یابد. شرکت بِرِوتی آنجلا توانسته به سهم خود با ارائه راه‌حل‌هایی موثر، بخشی هرچند کوچک از این مشکلات را در صنعت دارو برطرف نماید و این موضوع برای کسانی که از این مشکلات آگاهی دارند، آشکار است.

وسیله تزریق آسان و سریع

برای نمونه فرض کنید در کشوری مثل روسیه یا اوکراین یکی از نکات مهم و برجسته موضوع تزریق دارو به نیروهای نظامی بود. ظرفی که هم شکستنی نباشد و هم استفاده از آن ساده باشد و از طرفی فرد بتواند تنها با یک دست آن را به خود تزریق کند، یک نیاز اساسی برای جمعیتی  چندین میلیونی بود.

کمپانی بروتی آنجلا با  ابداع ماشینی که قادر به تولید چنین محصولی است، این مشکل را حل کرد. در این ماشین آمپول و یا آمپول‌هایی حاوی داروی‌های مورد نظر برای یکبار تزریق در شرایطی کاملاً تمیز و بهداشتی تولید می‌شود و در اختیار سربازها و نظامیان قرار می‌گیرد تا در زمان جنگ و به هنگام نیاز با یک دست بتوانند آن را به خود تزریق کنند.

iranpac sanat bastebandi 185 epipen-jpeg

بیش از 15 کشور عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق برای چنین محصولی که به آنها عرضه می‌شود  شرکت بِرِوتی آنجلا را می‌شناسند.

چسب زخم به جای بخیه

مثال دوم این که اگر دست شما ببرد به طور معمول وقتی خونریزی دارید بخیه می‌زنید و این بخیه عوارض خودش را دارد اما در شرایط کنونی به جای بخیه از چسبی استفاده می‌شود که وقتی شما آن چسب را بر روی زخم می‌گذارید ظرف 10 ثانیه خونریزی بند می‌آید که این نوع چسب به کمک یک ماشین ساخت بِرِوتی آنجلا تولید می‌شود.

ماندگاری این چسب یک سال است. این‌ها  تلاش‌هایی است که شرکت بروتی آنجلا به سهم خود برای رفع بخشی از مشکلات پیش روی صنعت دارو انجام داده و به نتایج خوبی هم رسیده است.

 

جدیدترین خدمت شرکت بِرِوتی آنجلا به جامعه پزشکی چیست؟

کابور: یکی دیگر از مشکلاتی که شرکت بِرِوتی آنجلا به حل آن کمک کرده است موضوع ارائه واکسن در ظروف پلی‌اتیلنی است. قبلاً واکسن فقط در آمپول‌های شیشه‌ای پر می‌شد و در زنجیره یخچالی  توزیع می‌شد که البته مشکلات خاص خود از جمله وزن زیاد و شکنندگی را داشت. موضوع نگهداری واکسن‌ها در یخچال هم مهم بود که در صنعت بسته‌بندی باید این مشکل هم حل می‌شد.

در آمپولی که اشاره کردم ما توانستیم به جای استفاده از شیشه از پلی‌اتیلن استفاده کنیم که دیگر شکستنی نیست . با تکنولوژی BFS برای پرکردن واکسن در ظرف پلی‌اتیلنی مشکلی وجود داشت. مشکل این بود که وقتی شما می‌خواهید محصول را در ظرف پلی‌اتیلنی پر کنید، به دلیل دمای بالای محیطی که ظرف را در آن ساخته‌اید، چنان چه بخواهید آن گونه که در سیستم BFS معمول است، واکسن را داخل آمپول بریزید به دلیل دمای بالای بدنه آمپول، واکسن آسیب خواهد دید.

پس باید شرایطی را فراهم آوریم که دما کاهش یابد و شرایط به گونه‌ای تنظیم شود که در زمان پر کردن واکسن  دما در محدوده  قابل قبول تحت کنترل باشد که به واکسن آسیب نزند تا واکسن پر شود. این مشکل توسط شرکت بِرِوتی آنجلا حل شد و این محصول در حال تولید است و در سال 2019 واکسن در آمپول پلی‌اتیلنی به بازار عرضه خواهد شد.

 

آیا ابداعات دیگری هم از شرکت آنجلا بِرِوتی ارائه شده؟

کابور: با توجه به این که تولید محلول‌ها یا سرم‌های تزریقی انسانی در دنیا بسیار گران تمام می‌شود و از طرفی میزان تولید این محصولات بسیار بالاست رقابت سختی برای کاهش هزینه‌های تولید وجود دارد و بدیهی است هر چه شرکت‌ها بتوانند بیشتر این هزینه‌ها را کاهش دهند، حاشیه سود آنها بالاتر خواهد رفت.

به همین دلیل صرفه‌جویی اقتصادی در بخش‌های مختلف، نقش زیادی در کاهش این هزینه‌ها دارد. یکی از مهمترین موارد صرفه‌جویی مربوط به ظرف‌های حاوی سرم است. در شرایط کنونی دستگاه‌های SYFPAC قادر است سرم تزریقی را در ظرف نیم  لیتری از جنس پلی‌اتیلن و یا پلی‌پروپیلن که وزنی معادل 17 گرم دارد، پر کند و این یک صرفه‌جویی بزرگ در بازاری به شدت رقابتی است.

iranpack sanat bastebandi 185 Syfpac-lvp-5 iranpack sanat bastebandi 185 Syfpac-lvp-4 iranpack sanat bastebandi 185 Syfpac-lvp-3 iranpack sanat bastebandi 185 Syfpac-lvp-1

وقتی شما سرم را در بطری تولید می‌کنید باید رویش درپوشی قرار دهید تا هنگام استفاده از بطری زمانی که پرستار ست سرم را به بطری سرم وصل می‌کند، به دلیل ساختار خاص درپوش اضافه‌ای که روی بطری قرار داده شده، مطمئن باشید که با جابجایی و حرکت دست بیمار، ست از  بطری جدا نخواهد شد. مخصوصا در اروپا که می‌گویند حتما باید بطری‌های سرم دارای درپوش  باشند.

شرکت بِرِوتی آنجلا توانسته است بطری را طراحی کند که نیازی به درپوش اضافه ندارد و در عین حال خطر این که با جابجایی دست بیمار، ست از کیسه جدا شود هم وجود ندارد.

iranpack sanat bastebandi 185 Mecas-1iranpack sanat bastebandi 185 Mecas

مزیت بطری که بروتی آنجلا طراحی کرده است این است که شما سرنگ (اسپایک) را براحتی وارد  بطری می‌کنید ولی اسپایک با تکان خوردن و جابجایی دست بیمار دیگر براحتی از درب بطری بیرون نمی‌آید.

از طرف دیگر یک نوع “اکوهد” هم وجود دارد و ثبت شده است و شما وقتی “اکوهد” را حذف می‌کنید و وزن بطری را کم می‌کنید بیشترین بخش صرفه‌جویی در تولید سرم‌های نیم لیتری و یک لیتری را فراهم کرده‌اید و طبیعتاً  قیمت بطری سرم هم کاهش خواهد یافت.

با همین ماشین‌آلات  BFSما در روسیه محصولی را تولید کرده و می‌فروشیم که به لحاظ قیمتی بسیار مناسب است بطوری که حتی چین که یکی از تولیدکنندگان برتر در این حوزه است نمی‌تواند با ما رقابت کند.

 

شرکت کار و اندیشه نماینده شرکت Brevetti Angela در ایران

شرکت کار و اندیشه نماینده شرکت Brevetti Angela در ایران 02188880292

بیشتر بخوانید . . .