اخبار داخلی

آغاز بهره‌برداری از کارخانه بسته‌بندی آب خلخال

ایرنا – در گرامیداشت دهه فجر بهره برداری از نخستین کارخانه بسته‌بندی آب در روستای لمعه دشت از توابع بخش مرکزی خلخال آغاز شد.
فرماندار خلخال در آئین افتتاح این کارخانه گفت: برای احداث ساختمان و تجهیز نخستین کارخانه بسته‌بندی آب این شهرستان پنج میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان هزینه شده است.
فریدون بابایی افزود: این کارخانه با ظرفیت بسته‌بندی 420 بسته آب پنج کیلویی در ساعت به پیشنهاد شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و به عنوان سومین کارخانه بسته‌بندی آب استان اردبیل برای تامین آب شرب در واقع اضطراری و بحرانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شهرستان خلخال با تولید سالانه بیش از 3.5 میلیون متر مکعب آب از شهرستان های پرآب و دارای منابع آبی پایدار در استان اردبیل بوده ولی تامین آب روستاهای منطقه از منابع آبی ناپایدار همچون چشمه ها اهالی بیشتر روستاهای این شهرستان را با مشکل کمبود آب به ویژه در مواقع کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی مواجه کرده است. خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

82826474-72168783

صرفه‌جویی 22 میلیون دلاری در تولید ورق قلع‌اندود چهارمحال و بختیاری

ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، صرفه ‌جویی 22 میلیون دلاری در تولید ورق قلع اندود این استان را گام موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
سید نعیم امامی در بازدید از واحد تولید ورق قلع اندود استان اظهار کرد: سالانه امکان تولید150 هزار تن ورق قلع اندود با کاربری بسته‌بندی صنایع غذایی، شیمیایی و صنعتی در این واحد وجود دارد که 65 درصد نیاز کشور را تامین می کند.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید این مجتمع در دولت تدبیر و امید گفت: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و حذف، کاهش تعرفه واردات ورق سیاه از 20 به پنج درصد را از عوامل موفقیت در این صنعت دانست.
امامی، ظرفیت اشتغال مستقیم در این واحد صنعتی را 230 نفر اعلام کرد و افزود: با افزایش بهره‌وری و نیروی انسانی ماهر، این واحد صنعتی در نیمه دوم امسال 120 میلیارد ریال درآمد زایی داشته است.
وی گفت: هم اکنون 6 خط تولید با اشتغال 120 نفر در این کارخانه راه ‌اندازی شده تا دست واسطه ها در تولید این محصول کوتاه شود.
امامی ادامه داد: خط تولید چاپ و لاک، قوطی‌ سازی نیم و یک کیلوگرمی، انواع قوطی‌های کنسرو و درب‌های آسان بازشو از جمله صنایع پایین دستی ورق قلع اندود است .
هم اینک حدود یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد. مجتمع صنعتی ورق قلع اندود در 25 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

n82824686-72165279

بهره‌برداری از هفت طرح خدماتی، تولیدی و کشاورزی در شهرستان قائمشهر

ساری – ایرنا – دو طرح سورتینگ میوه همزمان با دهه فجر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان قائمشهر برداری رسید.
این طرح ها اعتبارات صندوق کارآفرینی امید اجرا شده اند.
مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر به بهره برداری از یک واحد سورتینگ و بسته‌بندی میوه در روستای ابوخیل ارطه اشاره کرد و گفت : این طرح با هزینه ای بالغ بر 850 میلیون تومان اجرا شده که 350 میلیون تومان آن از محل بسته رونق تولید بوده است.
وی افزود : این واحد سورتینگ با زیربنای سه هزار متر مربع و میزان اشتغال دائم بیمه ای برای سه نفر و اشتغال فصلی برای بیش از 70 نفر با ظرفیت سه هزار تن میوه بهره برداری شده است.
وی گفت طرح دیگر بخش کشاورزی را که افتتاح شده شامل یک واحد بسته‌بندی و سورتینگ میوه معرفی کرد که از محل اعتبارات صندوق کارآفرین امید ساخته شده است .جعفری گفت که با افتتاح این طرح برای 25 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت فصلی شغل ایجاد شده است.

 

بیشتر بخوانید . . .