برگزاری سمینار چسب نشاسته در تعاونی صنعت کارتن

این سمینار با همکاری علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی با مدیریت دکتر مصطفی امام‌پور برگزار شد. مدرس سمینار دکتر شادمان پورموسی، عضو هیات علمی دانشگاه و متخصص در زمینه کاغذ، کارتن، مقوا و دستمال کاغذی بود.

روز چهارشنبه 13 بهمن 95  سمیناری با موضوع چسب نشاسته در صنایع کارتن‌سازی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان صنعت کارتن سازی در محل شرکت تعاونی انجمن مدیران صنعت کارتن کشور برگزار شد.

با توجه به تعداد زیاد حاضران در سمینار به نظر می‌آید استقبال خوبی از سمینار شد. شرکت کنندگان در سمینار با جدیت مطالب را دنبال کرده و به مسائل و مشکلات رایج در این صنعت پرداختند. این سمینار با همکاری علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی با مدیریت دکتر مصطفی امام‌پور برگزار شد. مدرس سمینار دکتر شادمان پورموسی، عضو هیات علمی دانشگاه و متخصص در زمینه کاغذ، کارتن، مقوا و دستمال کاغذی بود. سرفصل موضوعات مطرح شده در سمینار شامل بخشهای زیر بود:

1- معرفی مواد اولیه ای که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقایسه با آن چه در ایران استفاده می‌شود و محدودیت های آنها

2- چسبندگی و اتفاقاتی که در سیستم‌های چسب در حال رخ دادن است.

3- روش‌های کنترل کمی و کیفی در سیستم چسب زنی.

4- راه حل هایی برای رفع عیوب در کار

گفتنی است بخش آخر به صورت پرسش و پاسخ انجام شد که تعامل خوبی بین افراد برقرار گردید، زیرا بسیاری از مشکلاتی که مطرح می‌شد قبلا برای دیگران نیز پیش آمده بود و در واقع حاضران راه‌حل‌های انجام شده را با هم به اشتراک گذاشتند.

در پایان دکتر منظورالاجداد کارشناس کاغذ و کارتن درباره ضرورت تعامل بین کارتن‌سازان و کاغذسازان مسائلی را مطرح کرد. پیشنهاد وی در مورد برگزاری سمینارهای آینده این بود که مدیران این دو صنعت با هم در سمینارها شرکت کنند تا نتایج بهتری از این برنامه‌ها حاصل شود.

این سمینار تا ساعت 19:30 ادامه داشت و حاضران ضمن اظهار رضایت از حضور در آن از ادامه این گونه برنامه ها استقبال می کردند.

در پایان سمینار گفت و گویی با برخی متخصصان انجام شد که متن کامل آن را در اینجا می خوانید.

iranpack and sanat bastebandi 173 seminar carton 1 iranpack and sanat bastebandi 173 seminar carton 5 iranpack and sanat bastebandi 173 seminar carton 4 iranpack and sanat bastebandi 173 seminar carton 2iranpack and sanat bastebandi 173 seminar carton 3

گزارش و عکس: ویدا قبادی

بیشتر بخوانید . . .