رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان: مسئولان دید صنعتی به چاپ داشته باشند

ایسنا: رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان گفت: دولت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مصوب کرده تا از رکود خارج شوند، اما از این میزان حتی یک ریال هم نصیب صنعت چاپ نشده است.
محمدعلی انصاری‌پور اظهار کرد: مصاحبه‌های بسیاری پیرامون مشکلات و مسایل موجود در صنعت چاپ شده است، اما متاسفانه تاکنون تغییری ایجاد نشده است.
وی با بیان این که از متولیان صنعت چاپ که چاپ را جزو صنعت به حساب نمی‌آورند، ناراحت هستیم، افزود: چاپخانه‌هایی که در شهرک‌های صنعتی واقع شدند، پروانه فعالیت خود را از وزارت صنعت گرفته‌اند، اما باقی چاپخانه‌ها که حدود 90 درصد چاپخانه‌ها را شامل می‌شوند، زیرمجموعه وزارت ارشاد محسوب می‌شوند.
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان ادامه داد: دولت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مصوب کرد تا از رکود خارج شوند، اما از این میزان حتی یک ریال هم نصیب صنعت چاپ نشده است. زمانی که برای دریافت این تسهیلات تلاش می‌کنیم، می‌گویند شما اصلا صنعت نیستید. به واحدهایی تسهیلات پرداخت می‌شود که مجوز از وزارت صنایع داشته باشد.
انصاری‌پور اضافه کرد: مسئولان چاپخانه‌های سراسر کشور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کرده‌اند که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته تعامل باشند و بخشی از اعتبار اختصاصی در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط به صنعت چاپ تختصص داده شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و به نظر نمی‌رسد در صورت تایید وزیر صنعت، از 16 هزار میلیارد تومان، چیزی برای صنعت چاپ باقی مانده باشد.
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان با بیان این که طی یک سال و نیم گذشته، تعداد چاپخانه‌های تعطیل به 12چاپخانه افزایش یافته است، گفت: کل واحدهایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای آنها پروانه تاسیس صادر شده، حدود 400 چاپخانه است.
انصاری‌پور با بیان این که امیدوار به آینده است و انسان به امید زنده است، اظهار کرد: امیدواریمان زمانی محقق می‌شود که مسئولان دید خود را نسبت به صنعت چاپ تغییر دهند و دید صنعتی به آن پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از چاپخانه‌ها هستند که محصولات چاپی خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند. همچنین واردات در کار چاپ نیز انجام می‌شود و به دلیل قیمت پایین‌تر برخی شرکت‌ها برای بسته‌بندی‌ بیسکویت و گز از محصولات چاپی وارداتی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید . . .