بسته‌بندی پر شده از باد!

مهر: برخی تولیدکنندگان برای جبران افزایش هزینه‌های تولید به کم‌فروشی روی آورده‌اند و سعی دارند بار ناشی از تورم را به دوش مصرف‌کننده بیاندازند.
بسیاری تولیدکنندگان طی سالیان گذشته طراحی بسته‌بندی کالاهای خود را طوری تغییر داده اند که داخل آن مشخص نباشد و این روزها از همین امکان استفاده کرده و حجم محتویات داخل بسته را بسیار کاهش داده اند و طبیعتا مصرف‌کننده هم متوجه این موضوع نمی‌شود.
در چندماهه اخیر قیمت برخی کالاهای اساسی مانند مرغ، برنج و شکر با افزایش روبرو شد و کالاهایی هم که دولت اجازه افزایش قیمت را به آنها نداده است، با کم فروشی سعی در جبران زیان‌های خود دارند.
یکی از فروشندگان عمده مواد غذایی در  بازار تهران با بیان این که تولیدکنندگان یا قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و یا اینکه کم فروشی می‌کنند، گفت: اگر به وزن برخی کالاها توجه شود می‌بینیم که وزن به نسبت قیمت کاهش یافته است؛ یعنی در چندماه پیش با همین قیمت، کالایی با وزن بیشتر تولید می‌شده است. وی با اشاره به این که اغلب مردم مشاهده کرده‌‌اند که برخی بسته‌بندی‌ها، بیشتر با باد پر شده است تا کالا ، اظهار داشت: برخی بسته‌بندی‌ها هم طوری انجام شده که محتویات داخل آن مشخص نیست بنابراین خریداران یا توجهی به داخل بسته نمی‌کنند و یا این که متوجه کاهش وزن آن نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید . . .