17واحد بسته‌بندی کشمش در آذربایجان غربی

عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در حاشیه جشنواره انگور در ارومیه موارد مصرف انگور در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه ساله نزدیک ۲۵ تا ۳۰ درصد انگور تولیدی استان جذب صنایع تبدیلی، در حدود ۱۵ درصد به کشورهای خارجی صادر و مابقی به صورت تازه‌خوری و یا تبدیل به کشمش شده یا از آن دوشاب تهیه می‌شود.
امانی یاد آور شد: همچنین بخشی از انگورتولیدی در سردخانه‌های استان ذخیره و در ایام خارج از فصل تولید به تدریج جذب بازار مصرف می‌شود.
وی با اعلام این که در سطح آذربایجان غربی ۱۷ واحد تولید و بسته‌بندی کشمش  فعالیت می کند اضافه کرد: ظرفیت تولید این واحدها ۳۳۰۰۰ تن است که این واحد ها قادر به جذب ۱۳۱هزار تن محصول انگور برای تبدیل هستند که این امر ضرورت ایجاد پایانه صادراتی انگور در استان را دو چندان می کند.
ایسنا: محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه نیز با تأکید بر این‌که در بسته‌بندی و عمل‌آوری انگور در استان با مشکل مواجهیم، گفت: جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین بسته‌بندی شاید مهم‌ترین هدف اقتصادی جشنواره انگور ارومیه باشد که آن را دنبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: کشاورزان استان با روش‌های اقتصادی تولید و برداشت محصولات آشنایی چندانی ندارند در این جشنواره  تلاش شده آموزش‌های لازم از سوی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار بزرگ داده شود.

بیشتر بخوانید . . .