معاون صنایع دستی در گفتگو با مهر: بسته‌بندی صنایع‌دستی موضوع فانتزی نیست

مهر: معاون صنایع‌دستی کشور، بسته‌بندی را یک ضرورت تولیدی و ترویجی دانست و افزود: ما به موضوع بسته‌بندی صنایع دستی توجه داریم اما نمی‌توانیم یک شبه معجزه کنیم.

مهر: معاون صنایع‌دستی کشور، بسته‌بندی را یک ضرورت تولیدی و ترویجی دانست و افزود: ما به موضوع بسته‌بندی صنایع دستی توجه داریم اما نمی‌توانیم یک شبه معجزه کنیم.
بهمن نامورمطلق بسته‌بندی را یک ضرورت تولیدی، تجاری و ترویجی برشمرد و گفت: برخی گمان می‌کنند که بسته‌بندی صنایع دستی، یک موضوع فانتزی و تشریفاتی است در حالی‌که یک بسته‌بندی خوب به حفظ و نگهداری کالا، صادرات بیشتر و معرفی بهتر کمک می‌کند و ما نمی‌توانیم نسبت به بسته‌بندی صنایع دستی بی تفاوت باشیم.
معاون صنایع دستی کشور در پاسخ به این که تاکنون چه اقدامات عملی در زمینه افزایش کیفیت بسته‌بندی انجام گرفته بیان کرد: بسته‌بندی، یکی از دغدغه‌های هنرمندان و تولید کنندگان این صنایع دستی است اما ما به طور حتم، نمی‌توانیم در مدت یک سال سیستم بسته‌بندی را عوض کنیم.
ما پیرو برنامه‌های هیجانی نیستیم و نمی‌گوییم امسال وضعیت بسته‌بندی درست می‌شود. این طرز فکر جز ضربه زدن به صنایع دستی، منفعت دیگری نخواهد داشت.
ما همه‌ این کارها را طی فرآیندی انجام می‌دهیم و امیدواریم به سمت خوبی پیش برویم. برای مثال در نمایشگاه سوغات زیارتی که اخیرا در مشهد برگزار شد نه تنها بسته بندی ارتقاء پیدا کرده بود، بلکه برخی از شرکت‌ها به طور تخصصی فقط به کار بسته‌بندی پرداخته بودند.
نامورمطلق در ادامه بیان کرد: تفکر من، تغییر یک شبه نیست. نه توان آن را دارم نه به آن باور دارم. من نمی‌توانم معجزه‌ دولت گذشته را انجام دهم، به همین دلیل معتقدم باید همه چیز، آرام ارام و طی در فرآیندی اتفاق بیفتد.
ما امسال و در سومین در نمایشگاه آثار نشان ملی، شاهد افزایش کیفیت آثار نسبت به گذشته بودیم. ما با یک شیب ملایم حرکت می‌کنیم و برنامه‌های هیجانی در زمینه تغییر در تولید و فروش صنایع دستی نداریم.
معاون صنایع دستی کشور با اشاره به اهمیت بسته‌بندی گفت: بی‌تردید یکی از عناصر مهم زنجیره تولید تا مصرف همین بسته‌بندی است که در برندسازی، زیبایی‌شناسی، نگهداری کالا و در نهایت تجاری‌سازی آن نقشی مهم و کلیدی دارد و متاسفانه وضعیت بسته‌بندی صنایع‌دستی در کشور ما مطلوب نیست و همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف صنایع‌دستی به حساب می‌آید. اگرچه شرایط امروز نسبت به گذشته بهبود یافته، اما همچنان فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب باقی است.

بیشتر بخوانید . . .