واکنش ۱۵ منتقد برچسب اصالت کالاهای سلامت محور

مهر: برچسب اصالت کالاهای سلامت محور، به عنوان یک راهکار تفکیک کالای اصلی از کالای تقلبی و غیر استاندارد شناخته می‌شود که انتقادات زیادی با خود همراه داشته و منتقدین این طرح، آن را در حد یک برچسب می‌دانند.

مهر: برچسب اصالت کالاهای سلامت محور، به عنوان یک راهکار تفکیک کالای اصلی از کالای تقلبی و غیر استاندارد شناخته می‌شود که انتقادات زیادی با خود همراه داشته و منتقدین این طرح، آن را در حد یک برچسب می‌دانند. صحت محصولات سلامت محور، یکی از دغدغه‌های سیاستگذاران حوزه سلامت کشور است. وزارت بهداشت به همین منظور از ۶ سال پیش نصب برچسب اصالت بر روی کالاهای سلامت محور وارداتی را اجباری کرد. هرچند اجرای طرحی که بتواند موجب تمایز محصولات غیر استاندارد و قاچاق شود مورد پسند همه ذی نفعان سلامت جامعه است و می‌تواند بخش بزرگی از امنیت روانی و سلامت جامعه را تأمین کند.
اما از آنجا که تجربه نشان داده در کشور هیچ طرحی در مقام اجرا خالی از ضعف و نقص نیست و همین نقاط ضعف توانسته پایه بسیاری از انحرافات را بوجود آورد، نمی‌توان از ضرورت بررسی میزان موفقیت این طرح چشم پوشی کرد. به همین منظور به سراغ تعدادی از تامین‌کنندگان کالاهای سلامت محور رفته ایم و دلایل مخالفت آنها با ادامه طرح برچسب اصالت را جویا شدیم.

بیشتر بخوانید . . .