استفاده زعفران‌کاران كوچك از برندهای بزرگ

ایرنا- فصل برداشت زعفران در شهرستان سلسله آغاز شده است و زعفران کاران منطقه چشم انتظار برندی به نام این شهرستان برای فروش محصول خود هستند. ليلا ساكي یک کشاورز زعفران کار با اشاره به روش بسته‌بندی و خشک کردن این محصول در شهرستان به صورت سنتی و دستی خاطرنشان کرد:

ایرنا- فصل برداشت زعفران در شهرستان سلسله آغاز شده است و زعفران کاران منطقه چشم انتظار برندی به نام این شهرستان برای فروش محصول خود هستند. ليلا ساكي یک کشاورز زعفران کار با اشاره به روش بسته‌بندی و خشک کردن این محصول در شهرستان به صورت سنتی و دستی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود زحمت فراوان برای کاشت و برداشت، چون این محصول، برندی با نام خود شهرستان ندارد، برای خریداران استان و سایر شهرها ناشناخته است و همین باعث شده که کشاورزان در مراحل بسته‌بندی اقدام به برگزیدن نام‌هایی برای برند دار کردن این محصول و درج بر روی آن‌ کنند.
رحيم‌هادي‌پور رییس جهاد کشاورزی سلسله از جمله مشکلات پیش روی کشاورزان شهرستان برای کاشت زعفران به موضوع بسته‌بندی و فرآوری این محصول اشاره و تصریح کرد: متاسفانه کشاورزان شهرستان به صورت سنتی اقدام به خشک کردن و بسته‌بندی زعفران به دست آمده می‌کنند و مرکز عمده ای هم برای خرید محصول کشاورزان در شهرستان و استان موجود نیست و از همه مهمتر با وجود کیفیت بالای محصول تولیدی، متاسفانه زعفران شهرستان سلسله فاقد برندی با نام خود شهرستان برای فروش در استان است.  قدرت الله فلاح‎نژاد فرماندار سلسله نیز از جمله مشکلات پیش روی کشاورزان برای کاشت این محصول را نبود کارخانه ای برای خشک و بسته‌بندی کردن و مرکزی برای خرید آن به صورت عمده در استان یا شهرستان اشاره کرد. فلاح نژاد خاطرنشان کرد: با وجود کیفیت بالای محصول تولیدی، به دلیل نبود برندی تحت نام شهرستان، برای بیشتر مردم استان ناشناخته است.

بیشتر بخوانید . . .