عرضه هر کالا وآب معدنی غیراستاندارد اطلاع ‏رسانی می‏شود

ایرنا – مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: عرضه و تولید هرگونه آب معدنی و کالای غیراستاندارد در استان، بلافاصله به مردم اطلاع‏رسانی خواهد شد. مسلم بیات افزود:

iranpack-sanat-bastebandi-Kala o Ab

 

 

ایرنا – مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: عرضه و تولید هرگونه آب معدنی و کالای غیراستاندارد در استان، بلافاصله به مردم اطلاع‏رسانی خواهد شد.  مسلم بیات افزود: بازرسان سازمان استاندارد به صورت مستمر کالاهای موجود در بازار را رصد می‏کنند، تا کالاهای غیر استاندارد در بازار به مردم عرضه نشود. وی با بیان آن که در صورتی که نقص کالای تولیدی در شرایط بحرانی باشد، اداره کل استاندارد استان تهران بلافاصله و بدون هیچ درنگی خط تولید آن واحد تولیدی را تعطیل خواهد کرد، اظهار داشت: در خصوص آبهای معدنی هم به محض دریافت اطلاعات مورد نیاز، بررسی‏های لازم را خود آغاز می‏کنیم و نتیجه آن نیز به مردم اعلام خواهد شد.  بیات تاکید کرد: بین نقص بحرانی و عیب تفاوت زیادی وجود دارد، زیرا عیب یک نقص کاربردی است در حالی که نقص بحران عدم انطباق تولید کالایی طبق استانداردهای تعیین شده است که باید تولید آن با رعایت دقیق ضوابط مربوطه انجام شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران تاکید کرد:
این اداره کل منتظر دریافت اطلاعات مربوط به آب معدنی‏های آلوده است تا بتواند با بررسی‏های کارشناسی برندهای آن را به مردم اعلام کند.
شایان ذکر است، اخیرا رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که به دستور وزیر بهداشت و درمان با بررسی‏های فنی حدود 10 درصد آب‏های معدنی موجود در بازار به علت عدم کیفیت لازم از بازار جمع‏آوری شده، اما این شرکت‏ها با رفع نواقص خود تحت نظارت مسئول فنی و مدیر کنترل کیفیت، دوباره می‏توانند محصولات خود را وارد بازار کنند.
وی اظهار داشته بود: معمولا آب‏های معدنی طبیعی از یک سفره زیرزمینی و بدون هیچ اصلاحی بسته‏بندی می‏شود، اما برخی از شرکتها با افزودن اوزن و کلر به منظور تصفیه آب معدنی آن را تبدیل به آب آشامیدنی می‏کنند که به علت برخی وجود آلاینده‏های غیرمجاز 30 برند آب معدنی از بازار جمع‏آوری شد ه است.

بیشتر بخوانید . . .