iranpack-sanat-bastebandi-BGcI9DPCQAEh6sz

نوع دیگری از فرهنگ‌سازی در جهت مدیریت مصرف آب

ایرنا/ هیچ وقت آب را هدر نده حتی اگر کنار یک نهر جاری از آب بودی، این نوشته‌ای است بر روی برچسب بطری‌های آب بسته‌بندی در کشور استرالیا که نزدیک به یک سال پیش توزیع شد. استرالیا کشوری است که حداقل بخاطر قرار گرفتن در اقیانوس، حجم انبوهی از آب آن را احاطه کرده است.
اگر بخواهیم مطالب درج شده بر روی بطری‌های آب تولیدی در داخل کشور و سایر کشورها را مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که این تبلیغات تا چه حد می‌تواند در فرهنگ‌سازی مصرف آب نقش موثری ایفا کند. در بررسی مطالب تبلیغی موجود بر روی آب‌های بسته‌بندی تولید داخل مشاهده می‌کنیم که توضیحات روی بطری‌های آب بیشتر مربوط به معرفی منطقه‌ای است که آب استخراج و بسته‌بندی شده، در حالی که با توجه به شرایط خاص ایران از نظر تداوم خشکسالی‌ها و کمبود شدید منابع آبی ایران، باید شعارهایی بر روی بطری‌ها درج شود تا مصرف‌کنندگان به مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب ترغیب و تشویق شوند.

بیشتر بخوانید . . .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *