تأسیس مرکز بسته بندی و نگهداری خرما در استان بوشهر با مشارکت بنیاد برکت

مشارکت بنیاد برکت منجر به تأسیس واحد اقتصادی برای بسته بندی و نگهداری خرما در سردخانه مناسب در منطقه دشتستان استان بوشهر شد.

به گزارش ایرنا از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این مرکز که ظرفیت بسته بندی و نگهداری دو هزار تن خرما را در سال دارد، فرصت صادرات این محصول به دیگر کشورها را فراهم خواهد کرد.

بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت برای شکل گیری این واحد اقتصادی، 30 میلیارد و 489 میلیون ریال مشارکت مالی کرده است.

این واحد اقتصادی که در منطقه ی تنگ ارم قرار دارد، زمینه اشتغال را برای 336 نفر (56 نفر بطور مستقیم و 280 نفر بطور غیرمستقیم) از ساکنان بومی این منطقه فراهم آورده است.

استان بوشهر به علت برخورداری از نخیلات فراوان و بنادر صادراتی، امکان بالقوه فراوانی برای تولید و صادرات محصول خرما را دارد و تأسیس این واحد اقتصادی براساس بررسی های کارشناسی انجام شده است.

بنیاد برکت با مشارکت در طرح های مختلف اقتصادی، قصد توانمندسازی مناطق محروم و حمایت از کارآفرینان محلی و کارآفرینی برای ساکنان این مناطق را دارد.

تاکنون بنیاد برکت در 209 طرح اقتصادی مشارکت کرده که 131 طرح در حال اجرا است و 78 طرح پایان یافته و بنیاد برکت از آن ها خروج کرده است.

حجم مشارکت های مالی این بنیاد در طرح های توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم کشور به بیش از 86 به میلیارد ریال می رسد.

راه اندازی تمامی طرح هایی که با مشارکت بنیاد برکت تأسیس می شود، منجر به کارآفرینی برای 135 هزار نفر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور خواهد شد.

این طرح ها 854 دهستان در 31 استان کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد و بر وضعیت زندگی و اشتغال ساکنان این روستاها تأثیرات مثبت دارد.

https://www.irna.ir/fa/News/81674659/

بیشتر بخوانید . . .