Microsoft PowerPoint - drupa - Farsi.pptx

چشم‌انداز آینده چاپ، در سمینار دروپا در تهران

چهارشنبه ۱۸ آذر روز جالبی بود. سمینار معرفی نمایشگاه دروپا ۲۰۱۶ که در شهر دوسلدورف آلمان برگزار خواهد شد. البته این مراسم رویداد جدیدی در نوع خود نبود. زیرا شرکت نمایشگاهی دوسلدورف همواره برای نمایشگاه‌های بزرگ خود در کشورهایی که بازدیدکنندگان آنها برایش اهمیت داشته باشند سمینار معرفی نمایشگاه خود را برگزار می‌کند و این نمایشگاهی که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود مانند دوره‌های گذشته در یک سمینار یک روزه آورده‌های خود را معرفی کرد.

چهارشنبه ۱۸ آذر روز جالبی بود. سمینار معرفی نمایشگاه دروپا ۲۰۱۶ که در شهر دوسلدورف آلمان برگزار خواهد شد. البته این مراسم رویداد جدیدی در نوع خود نبود. زیرا شرکت نمایشگاهی دوسلدورف همواره برای نمایشگاه‌های بزرگ خود در کشورهایی که بازدیدکنندگان آنها برایش اهمیت داشته باشند سمینار معرفی نمایشگاه خود را برگزار می‌کند و این نمایشگاهی که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود مانند دوره‌های گذشته در یک سمینار یک روزه آورده‌های خود را معرفی کرد.
تعداد قابل توجهی از مدیران فروش و افراد آگاه از شرکت‌های مطرح صنعت چاپ در این سمینار در هتل پارسیان اوین تهران حضور پیدا کرده بودند تا به دست‌اندرکاران صنعت چاپ ایران بگویند که در این دوره نمایشگاه دروپا چه خواهند دید.
سخنران اول یکی از مدیران موسسه پرینت پروموشن بود. موسسه‌ای که به دلیل مدیریت دانش چاپ در جهان پشتیبانی فنی این دوره از نمایشگاه را بر عهده دارد. پس از او متخصصانی از شرکت‌های هایدلبرگ، گالوس، کاما، کلبوس،، ک.ب.آ و ویندمولرهولشر آورده‌های خود در این دوره نمایشگاه دروپا را با ارائه تصویر معرفی کردند.
همچنین بنا بر رسم شرکت نمایشگاهی دوسلدورف این مراسم یک سخنران ایرانی هم داشت که همانا رییس اتحادیه صنف چاپ تهران بود.
این سمینار به دلیل اطلاعات تخصصی که در آن ارائه می‌شد سمینار باارزشی بود. هرچند که تنها چند برند بزرگ صنعت چاپ جهان به معرفی نوآوری‌های خود پرداختند اما از آن جا که همین چند نام بزرگ سهم زیادی در پیشرفت صنعت چاپ در جهان دارند می‌توان گفت که بیشتر گرایش‌های آینده چاپ در جهان در این سمینار معرفی شد.
این سمینار از جهتی متفاوت نیز جالب توجه بود. این که در یکی دو سال گذشته کمتر پیش آمده بود جناح‌های مخالف در صنوف چاپ زیر یک سقف گرد هم بیایند. جایگاه بزرگ و موثر نمایشگاه دروپا از یک سو و وجاهت و عملکرد بی‌طرفانه نماینده شرکت نمایشگاهی دوسلدورف در ایران که نیلوفر پنکار می‌باشد از سوی دیگر تاثیر زیادی در احساس امنیت لازم برای حضور هر کدام از دست‌اندرکاران چاپ بود که علاقه داشتند در این مراسم حضور یابند.
می‌توان گفت در حاشیه این سمینار مذاکرات کاری و صنفی زیادی بین حاضران در جریان بود که بیشتر آنها به صورت اتفاقی شکل می‌گرفت و نتیجه ملاقات مهمانان با یکدیگر بود. حتی حاشیه این سمینار فرصتی شد برای این که بعضی اختلافات خود را با یکدیگر مطرح کنند و یا بعضی دیگر شایعات مربوط به خود را در جمع‌های چند نفره پاسخ گویند.
بعضی از حاضران در سمینار از ابتدا تا انتهای آن که نزدیک به هفت ساعت به طول انجامید به تمام سخنرانی‌ها با دقت گوش دادند که نکته‌ای بسیار مثبت بود. همچنین جز معرفی دستاوردهای شرکت ویندمولرهولشر که توسط جلال بهروش انجام شد این سمینار از معدود دفعاتی بود که در ایران افرادی به جز نمایندگان ایرانی شرکت‌های خارجی، تولیدات آن شرکت‌ها را برای ایرانیان معرفی می‌کردند که حتی نقدهایی نیز به دنبال داشت. در واقع این خواست موسسه پرینت پروموشن بود. چکیده‌ بعضی سخنرانی‌های این سمینار در شماره‌های بعد تقدیم خوانندگان خواهد شد.

Microsoft PowerPoint - drupa - Farsi.pptx Innovative Printing Technologies  from Windmöller & Hölscher

 

سردبیر ماهنامه صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *