معرفی بسته‌بندی صادراتی زعفران

طراحی و ساخت جعبه صادراتی زعفران به سفارش Rova company

طراحی و ساخت جعبه صادراتی زعفران به سفارش:
Rova company

طراحان:

حسام گودرزی

مرتضی علوی‌زاده

مزیت‌های بسته‌بندی:

انتخاب دو ماده (چوب و کاغذ) که کمترین آسیب به طبیعت وارد می‌کند نسبت به بسته‌های پلاستیکی و شیشه‌ای و مصنوع جاتی که در بازار استفاده می‌شود از تابش نور به داخل جعبه جلوگیری می‌کند، این موضوع باعث می‌شود از کیفیت زعفران کاسته نشود
استفاده کردن از چوب بالسا که سبک ترین چوب تجاری دنیا محسوب می‌شود ،که از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار هست و انعطاف خوبی را دارد که باعث می‌شود بصورت یک محافظ شیشه زعفران عمل کند، همچنین نسبت به نمونه‌ها موجود بازار برای صادرات وزن بسیار پایین دارد.
سعی شده خاصیت طبیعی بودن چوب حفظ شود و در این راستا از روغن‌های پوششی صنعتی استفاده نشده که معمولا در نمونه‌ها مختلف دیگر مشاهده می‌شود، همچنین انعطاف‌پذیری برای حکاکی و الگوهای مختلف را دارا می‌باشد.
کاغذ در جعبه از نوع ضخیم انتخاب شده و انعطاف تغییرات الگوهای مختلف را دارد…

تولید شده در تابستان ۱۳۹۸ به تیراژ ۵۰۰۰ عدد
زمان ساخت ۱ماه
ارائه شده در نمایشگاه مواد غذایی ترکیه-استانبول ۲۰۱۹
ایده فرم ساخت این بسته‌بندی از شیشه کریستالی زعفران بود که بصورت مثلثی از قبل ساخته شده بود. فرم جعبه را مثلثی در نظر گرفتیم که سه بال چوبی جعبه آن را در بر می‌گیرد. از مقوا بنفش استفاده شده که همانند رنگ گل زعفران باش و همچنین برای حفظ کردن فرم مثلثی جعبه .با باز شدن در جعبه سه بال چوبی به طرفین باز می‌شود که تداعی ‌باز شدن گل را دارد و شیشه زعفران در وسط آن قرار گرفته است.
از چوب بالسا استفاده کردیم که سبکترین چوب موجود در دنیا می‌باشد که وزن بسته‌بندی بالا نرود.

بیشتر بخوانید . . .