خط آب، چروک و نقص سطح: عیوب «مخفی» در پیش‌ترکیب‌های PET

مزایای «بازبینی شبکه‌ای» و راه‌حل مبتکرانه و به‌ ثبت رسیده Sacmi که می‌توان آن را بر روی انواع سیستم‌های بازبینی پیش‌ترکیب چه در روی خطوط و چه در آزمایشگاه‌ها نصب کرد. در این تکنولوژی انحصاری با استفاده از یک الگوریتم ساده می‌توان نقصان‌های پیش‌ترکیب را که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، به‌ آسانی و با هزینه کم شناسایی کرد.

مزایای «بازبینی شبکه‌ای» و راه‌حل مبتکرانه و به‌ ثبت رسیده Sacmi که می‌توان آن را بر روی انواع سیستم‌های بازبینی پیش‌ترکیب چه در روی خطوط و چه در آزمایشگاه‌ها نصب کرد. در این تکنولوژی انحصاری با استفاده از یک الگوریتم ساده می‌توان نقصان‌های پیش‌ترکیب را که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، به‌ آسانی و با هزینه کم شناسایی کرد. مهم‌ترین مزیت این تکنولوژی این است که قادر است بدون مواجهه با خطر ناشی از خطا در تفسیر تصاویری که در سیستم‌های سنتی بازبینی با استفاده از نور قطبیده به‌وجود می‌آید، نقصان‌ها را شناسایی کند.این سیستم بازبینی شبکه‌ای که توسط شرکت Sacmi ساخته شده است، بر روی تمامی سیستم‌های تشخیص پیش‌ترکیب‌های PET، چه در خطوط تولیدی (PVS 003 و PVS 024) و چه در آزمایشگاه‌ها PVS 2)، قابل نصب است.
در تکنولوژی‌های قدیمی بازبینی از نور بازتابیده یک فیلتر پولاریزه که پشت محصول قرار داده می‌شود، استفاده می‌شود. در این شیوه، تشخیص نقصان‌های بزرگ (که به‌عنوان مثال ناشی از فشار روی رزین در فرآیند خنک‌سازی و یا آب درون قالب که خط آب نامیده می-شود، است) نه به‌آسانی انجام‌پذیر است و نه صرفه اقتصادی دارد. این نقصان‌ها، در عمل باعث ایجاد الگوهایی می‌شوند که نیاز است توسط اپراتورها تشخیص داده شوند. این کار نیاز به مهارت و تجربه دارد زیرا ترجمه این نقصان‌ها به الگوریتم‌های بازبینی سخت است.
اینجاست که سیستم جدید Sacmi نقش‌آفرینی می‌کند. در این سیستم، نور قطبیده با یک دستگاه مخصوص نور پس‌زمینه جایگزین شده است که خطوط شبکه‌ را پشت پیش‌ترکیب منعکس می‌کند. همان‌طور که در شکل 1 دیده می‌شود، در پیش‌ترکیب‌های بی‌نقص شاهد یک سری خطوط راست موازی هستیم ولی در بخشی‌هایی که نقصان وجود دارد، این خطوط موجی‌شکل هستند. با استفاده از این شبکه‌ می‌توان نقصان‌های کوچک را نیز فوراً تشخیص داد (شکل 2).
با این حال، نقصان‌های کوچک تنها با استفاده از شبکه خطوط قابل مشاهده است (شکل بالا سمت راست، یک پیش‌ترکیب فاقد نقصان را نشان می‌دهد و شکل سمت چپ یک پیش‌ترکیب دارای نقصان.)
روش‌شناسی این سیستم جدید شرکت Sacmi در انواع PVS ها موجود است که با استفاده از آن می‌توان بررسی‌های استاندارد ضروری برای تحلیل این نقصان‌ها را روی تمام پیش‌ترکیب انجام داد. از آنجایی‌که در این روش می‌توان یک پیش‌ترکیب بی‌نقص و اقتصادی «اشعه ایکس» ساخت که فاقد خطا است، از آن می‌توان به‌عنوان یک ترقی اساسی در بخش کنترل کیفیت پیش‌ترکیب یاد کرد (در روش نور قطبیده برخی نقصان‌ها حتی با چشم مسلح نیز قابل مشاهده نیستند). در روز 15 سپتامبر امسال، محصولات PVS در شرکت Sacmi به نمایش گذاشته ‌شد. این روز که «روز بسته‌های غذا و نوشیدنی» نام‌گذاری شده است، هدف ما نمایش آخرین پیشرفت‌هایمان در زمینه فناوری‌های بسته‌بندی غذا و نوشیدنی به مشتریان و شرکایمان است.

بیشتر بخوانید . . .