بسته‌بندی جدید Brita برای جذابیت بیشتر

موسسه حرفه‌ای‌های بسته‌بندی (IoPP) اخیرا برندگان مسابقه جوائز بسته‌بندی AmeriStar 2014 را اعلام کرد.

داوران بسته‌های 13 گروه را در یک فرآیند جدید داوری مجازی و آنلاین بررسی و ارزیابی کرده بودند.

معیارهای مورد نظر شامل خلاقیت بسته‌بندی، پایداری، محافظت، اقتصادی بودن، عملکرد و بازاریابی بود.
برندگان برتر AmeriStar شامل جایزه بهترین جلوه، جایزه بسته پایدار و جایزه طراحی عالی می‌شدند. از برندگان در جشن جوایز Ameristar و Visionary در شهر نیویورک تقدیر شد.

برنده امسال جایزه بسته‌ی پایدار شرکت Clorex Co. بود که به خاطر جعبه پارچ Brita که از کنار باز می‌شود، برنده شد.

سیستم بسته‌بندی این محصول شامل یک سینی کارتنی و باند می‌شود که یک پارچ دارد که روی آن فیلم شرینک کشیده شده است. این طرح گوشه باز باعث کاهش چشمگیر ضایعات مواد نسبت به بسته‌بندی قبلی شده و چون به خریداران اجازه می‌دهد بدون بازکردن بسته پارچ را ببینند، خطر آسیب‌دیدن آن را کاهش می‌دهد. نتیجه نهایی، بسته‌ای است که طرح زیبای پارچ را در فرمتی به نمایش می‌گذارد که اندازه، شکل و ویژگی‌های محصول را معرفی می‌کند.

نشریه Packaging Digest با متخصص توسعه بسته‌بندی شرکت Clorox، Samuel J. Marino در مورد این سیستم بسته‌بندی خلاقانه صحبت کرده است.

چه چیز این بسته‌ را خیلی منحصر به ‌فرد می‌کند؟

Marino: توانایی آن در محافظت کافی از پارچ Brita با قابلیت مشاهده چشمگیر و به نصف رساندن استفاده از مواد بسته‌بندی باعث منحصربه‌فردشدن آن شده است.

این طراحی چطور به دست آمد؟

Marino: ایده اين طراحي از بسته‌بندی تجهیزات توپ ورزشی گرفته شد که محصول از داخل یک پنجره بزرگ روی قفسه مشخص است. اين کار به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد محصول را ببینند.

پیام بنیادین برند Brita کاهش ضایعات با فراهم کردن یک گزینه‌ی پایدار برای بطری است. ما پس از مطالعه روي محصول فهمیدیم که بسته‌بندی ما بر طبق تعداد اجزا، مواد مورد استفاده و سختی جداسازی برای جریانات بازیافتی، با این پیام همخوانی ندارد.

iranpack-sanat-bastebandi-brita2

iranpack-sanat-bastebandi-BritaPitchers_V2
ما همچنین می‌خواستیم تاثیر محصولات خود را بر روی قفسه افزایش دهیم. نشان‌دادن این که محصولات Brita وسایل جالبی هستند یک اولویت کلیدی برای ما است و این بسته‌بندی واقعا باعث می‌شود که محصولات روی قفسه‌ها جذابیت پیدا کنند.

اهداف و شرایط اصلی از دیدگاه بازاریابی چه هستند؟ از دیدگاه بسته‌بندی چطور؟

Marino: از دیدگاه بازاریابی، اهداف کلیدی شامل ارتقای تاثیر روی قفسه‌ و شناساندن برند در مقایسه با بسته‌بندی‌های کنونی و رقبا از طریق نمایش بیشتر محصول است. اهداف بسته‌بندی شامل کاهش وزن بسته، تعداد اجزا و حذف PVC بدون افزایش موارد غیر قابل ‌فروش در زنجیره‌ی عرضه است.

iranpack-sanat-bastebandi-PolyOne GLS Bayer-Cap 72 dpi

iranpack-sanat-bastebandi-by-028_1z
از نظر تولید بسته‌بندی، چه چالش‌هایی ایجاد شد و چطور آنها را حل کردید؟ کدامیک را پیش‌بینی کرده بودید و کدام را نه؟

Marino: آن چه پیش‌بینی شده بود اما نه تا این حجم لفاف شرینک بود که یک فرآیند بسیار متغیر است و تنظیم جذابیت آرایشی با امکان‌پذیری فنی دشوار بود. ما این مسئله را بعد از تعیین یک پروسه ثابت، با تولید یک سری مشخصات داخلی توسط تیم بازاریابی خود حل کردیم. آن چه پیش‌بینی نشده بود اجتناب از چین‌خوردگی‌های ناخواسته در چنین جعبه نازکی بود. برای جلوگیری از این شرایط باید روش‌های استاندارد را کمی تغییر داد. مورد پیش‌بینی‌شده دیگر اطمینان ‌یافتن از این بود که لفاف شرینک می‌تواند به خوبی پارچ را از ساییده ‌شدن در زنجیره عرضه محافظت کند.

بیشتر بخوانید . . .