توافق ادغام قطعی HEINZ و KRAFT

تولد سومین شرکت بزرگ مواد خوراکی و نوشیدنی در آمریکای شمالی و پنجمین شرکت بزرگ در جهان

دو شرکت “Heinz” و “Kraft” خبر از توافق ادغام قطعی برای تاسیس شرکت Kraft Heinz داده‌اند که سومین شرکت بزرگ مواد خوراکی و نوشیدنی در آمریکای شمالی محسوب شده و پورتفولیوی بی‌نظیری از برترین برندها را در اختیار خواهد داشت.
تحت ضوابط این توافق، سهامداران Kraft، مالک 49 درصد از سهام در شرکت جدید خواهند بود و 51 درصد از سهام به سهامداران کنونی Heinz، بر مبنای کاملا تقلیل یافته ارائه خواهد شد. سهامداران Kraft علاوه بر سهام، از سود نقدی 50/16 دلار به ازای سهم در شرکت جدید بهره‌مند می‌شوند. همچنین پرداخت سود سهام ویژه انباشته نزدیک به 10 میلیارد دلار در سال، مطابق با توافق ارزش سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری Berkshire Hathaway و 3G Capital تامین می‌شود.
این ادغام، ارزش قابل توجهی برای سهامداران Kraft دارد. پرداختی سود نقدی سهام، معادل 27 درصد قیمت پایانی سهام کرافت در تاریخ 24 مارس 2015 است. همچنین با ادامه تملک سهام شرکت جدید، سهامداران کرافت، فرصت مشارکت در پتانسیل خلق ارزش بلندمدت شرکت جدید را خواهند داشت.
مهمترین ویژگی‌های این ادغام:
– تولد سومین شرکت بزرگ مواد خوراکی و نوشیدنی در آمریکای شمالی و پنجمین شرکت بزرگ در جهان
– شرکت جدید Kraft Heinz نام دارد که دفاتر اصلی آن در پیتسبورگ و شیکاگو واقع است.
– با هشت برند بیش از یک میلیارد دلاری و پنج برند بین 500 میلیون دلار تا 1 میلیارد دلار، درآمد شرکت جدید نزدیک به 28 میلیارد دلار خواهد بود.
– سهامداران کرافت، سود نقدی سهام50/16 دلار به ازای سهم در پایان دوره و سهم معادل با 49 درصد از سهام را در شرکت جدید دریافت می‌کنند.
Berkshire Hathaway و 3G Capital سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری را در شرکت Kraft Heinz انجام می‌دهند که سهامداران کنونی هینز مالک 51 دصد از آن خواهند بود.
0001ur-1

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .