ملاقات با دبیرکل سازمان جهانی بسته‌بندي WPO

آلفرد كيت پیرسون دبیرکل فعلی سازمان جهانی بسته‌بندی و رییس دوره قبل این سازمان که به دعوت برگزارکنندگان جشنواره برترين‌هاي بسته‌بندی به ایران آمده بود با چند تن از فعالان دانش‌افزايي  بسته‌بندی و چاپ ملاقات داشت. رضا نورائي سردبير ماهنامه صنعت بسته‌بندي و جلال زكايي مديرعامل گروه بازرگاني ترنج هر كدام به منظور معرفي بخشي از اقدامات انجام شده توسط سازمان خود با دبير سازمان جهاني بسته‌بندي ملاقات و گفت و گو كردند. همچنين هومن اخوين محمدي ايده‌پرداز و مشاور پروژه‌هاي بسته‌بندي نيز در اين ديدار نورائي را همراهي مي‌كرد.
اين ديدار در هتل آزادي تهران و در آخرين روز حضور پيرسون در ايران انجام شد.
پيرسون با آگاهي از بعضي فعاليت‌هاي انجام شده در گذشته مانند نخستين جشنواره بسته‌بندي با رويكرد صادرات و سمينار بين‌المللي گراور كه از استانداردهاي بالاي كارشناسي برخوردار بوده‌اند خواستار پيگيري و ادامه آنها شد.
در اين ديدار ابتدا جلال زكايي گزارشي از برگزاري موفقيت‌آميز سمينار چاپ گراور و خبر برگزاري سمينار بين‌المللي فلكسو در آينده را داد كه پيرسون تقويم كاري گروه ترنج در خصوص سمينارهاي بين‌المللي چاپ بسته‌بندي را جويا شد.
سپس نورائي مختصري به فعاليت‌هاي انجام شده در زمينه اطلاع‌رساني،‌ استانداردسازي، آموزش، برگزاري مسابقات و امور راهبري در زمينه صنعت بسته‌بندي كشور اشاره كرد.
گفتني است دبير سازمان جهاني بسته‌بندي كه در ساعات پاياني سفر كوتاه خود به ايران تازه با لايه‌هاي جديدي از توسعه صنعت بسته‌بندي در اين كشور آشنا شده بود علاقمندي و حمايت خود را براي پيگيري بعضي از موضوعات مطرح شده در جلسه اعلام كرد.
وي كه اهل آفريقاي جنوبي است با بيان تجربيات برگزاري مسابقات بسته‌بندي در كشور خود مدل‌هايي در اين رابطه ارائه داد.
در پايان اين ديدار پيرسون بعضي از كارهاي پيچيده مقوايي ساخته شده در يك دهه قبل كه توسط هومن اخوين توليد شده بود را ديد. وي با تعجب و كنجكاوي، مهندسي پيچيده اين بسته‌ها را بررسي مي‌كرد.

بیشتر بخوانید . . .