حکمی برای اصلاح قیمت لیتوگرافان

حکمی برای اصلاح قیمت لیتوگرافان

احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه صنف لیتوگراف در حکمی فرهاد عماد مدیر لیتوگرافی عماد را مامور تشکیل کارگروهی برای بررسی و تعیین بهای خدمات لیتوگرافان کرد. صنف لیتوگرافان از دیرباز با چالش ارزان‌فروشی روبرو است. اگر چه بخشی از این چالش از بیرون از صنف به آن تحمیل می‌شود اما به زعم اعضای صنف و اتحادیه تعدادی از اعضای صنف لیتوگرافان نیز برای جذب مشتریان اقدام به شکستن قیمت خدمات خود می‌کنند.

شاید بتوان گفت قیمت‌شکنی اصلی را بیشتر چاپخانه‌دارانی که سیستم‌های پیش از چاپ راه‌اندازی کرده‌اند انجام می‌دهند. خرید تجهیزات پیش از چاپ توسط چاپخانه‌داران کاملا در مسیر حرکت صنعت چاپ دنیاست. چرا که ابتدا این شرکت‌های سازنده ماشین‌آلات چاپ بودند که اقدام به خرید شرکت‌های سازنده تجهیزات پیش از چاپ کردند. نمایندگان آنها نیز در تمام جهان همین نسخه را اجرا کرده و شروع به فروش تجهیزات پیش از چاپ تایید شده توسط سازنده ماشین چاپ به چاپخانه‌داران کردند. در این میان صنف لیتوگرافان دچار آسیب‌هایی شد که یکی از آنها بی‌نظمی در بهای خدمات بود.

در حال حاضر یک تخفیف عرفی نیز می‌تواند تهدیدی برای همکاران محسوب شود. از این رو با جدی‌تر شدن معضل بهای خدمات و در پی بحث‌های پیرامون آن اتحادیه صنف لیتوگرافان تصمیم گرفت که افرادی را مسئول رسیدگی به این موضوع کند. انتظار می‌رود با انرژی موجود در اعضای صنف برای حل این مشکل، کارگروه مورد نظر هر چه سریعتر دست به کار تعیین ضوابطی برای تعیین بهای خدمات و اجرای آن شود.

بیشتر بخوانید . . .