6 عامل که باید در انتخاب بیـن کیسه‌های پیش‌سـاخته و سیستم‌های فـرم/فیل/سیـل در نظر بگیرید

کیسه‌های پیش‌ساخته در بدو امر هزینه‌های پایین تری دارند و توسط متخصصین فن‌آوری تولید کیسه، ساخته شده‌اند که می‌توانند به طور مداوم در فن‌آوری، تجهیزات و مواد جدید سرمایه‌گذاری کنند.

شما به دنبال افزایش ظرفیت انعطاف‌پذیری کیسه‌ها در عملیات خود هستید.
این انتخاب بسیار خوبی است.
هم اکنون می‌توانید برای انتخاب از بین این دو روش تصمیم بگیرید:
شما می‌توانید بسته‌بندی را با امکانات و دستگاه‌های خود انجام دهید
و یا از کیسه‌های پیش‌ساخته استفاده کنید.
در این جا چندین عامل ارائه شده است که به شما در انتخاب یکی از این دو راه‌حل کمک می‌کند:

1- در مورد مبانی آموزش ببینید.

فرم‌دهی/ پرکردن/ سیل به صورت افقی یا عمودی امکان‌پذیر است. این قابلیت به طور قابل‌توجهی، حجم بالاتر و سرعت بیشتر با هزینه کمتر به ازای هر کیسه را شامل می‌شود.
با این حال، به بسته‌بندی‌کننده‌ای نیاز است که خودش کار ساخت کیسه‌ها و سفارش رول لمینیت بریده شده (rollstock) و تصمیم‌گیری در مورد ضایعات را به عهده بگیرد.
لزوما هر عملیاتی با این روش قابل انجام نیست. کیسه‌های پیش‌ساخته در بدو امر هزینه‌های پایین تری دارند و توسط متخصصین فن‌آوری تولید کیسه، ساخته شده‌اند که می‌توانند به طور مداوم در فن‌آوری، تجهیزات و مواد جدید سرمایه‌گذاری کنند.
آنها همچنین برخی از سبک‌های کیسه (نظیرپاکت‌های ایستاده (stand up) و کاست (gusseted) و غیره) را ارائه می‌دهند که به راحتی در دسترس نیست. باید گفت که بسته‌بندی‌کننده، مجبور به کنترل دقیق ساخت در زمان خرید کیسه‌های پیش‌ساخته نیست. به خاطر داشته باشید که یک دستگاه کیسه پرکن، نیاز به یک اپراتور تمام وقت برای بارگیری کیسه‌ها دارد، در حالی که در مورد دستگاه فرم‌دهی/ پرکردن/ سیل، اپراتور می‌تواند در زمانی که رول فیلم اجرا می‌شود روی موارد دیگر تمرکز داشته باشد.

 

2- یک محاسبه میانبر را مدنظر داشته باشید.

برخی از بسته‌بندها، یک محاسبه میانبر حجم را در نظر می‌گیرند. حجم کلی تحت تعداد معینی از واحدها در هر سال نشان می‌دهد که استفاده از کیسه‌های پیش‌ساخته مناسب‌تر است. تعداد حجمی می‌تواند از چند صد هزار واحد در سال به یک میلیون و یا بیشتر باشد.
اگر نمی‌توانید رشدی قوی را پیش‌بینی کنید، ممکن است بازپرداخت برای یک دستگاه فرم‌دهی/ پرکردن/ سیل بسیار طولانی باشد.

 

3- چه تعداد سبک مختلف کیسه مد نظرتان است؟

اگر می‌خواهید که اندازه‌های مختلف، شکل‌ها و یا سبک‌های مختلف کیسه را بسازید و نیاز دارید که در یک روز چندین بار آنها را تغییر دهید، ماشین کیسه پیش‌ساخته (PMP) احتمالا بسیار مناسب انعطاف‌پذیری موردنظر شماست.
اگر شما اجراهای طولانی‌تر و خروجی بالاتری دارید و صرفا یک تا چهار اندازه یا سبک مختلف مدنظرتان است، دستگاه فرم دهی/ پرکردن/ سیل گزینه بهتری است.
رول لمینیت بریده شده برای این دستگاه می‌تواند برای اندازه‌های مختلف کیسه‌ها و غیره استفاده شود، در حالی که استفاده از کیسه‌های پیش‌ساخته می‌تواند به طور بالقوه شما را با موجودی زیادی برای یک محصول متوقف شده تنها بگذارد.

 

4- اشکال، اندازه‌ها و تغییرات محصول را در نظر بگیرید.

اگر اندازه و شکل محصول مانند قطعات یکسان پنیر ثابت باشد، رول لمینیت بریده شده یک انتخاب ایده‌آل است.
از آنجا که کیسه‌های پیش‌ساخته می‌توانند در رابطه با اندازه‌های غیریکسان تطبیق پیدا کنند، طبیعتا در مورد محصولاتی که دارای تنوع شکل هستند بسیار تطبیق پذیر می‌باشند.

 

5- برای مقابله با ضایعات آماده شوید.

ضایعات بیشتر در مواردی که از رول لمینیت بریده شده استفاده می‌کنید یا در مقایسه با کیسه‌های پیش‌ساخته، وقتی بسته‌بندی را در خود سایت انجام می‌دهید باعث نگرانی هستند زیرا مواد اضافی در کارخانه‌ای که کیسه‌ها تولید می شوند متمرکز هستند.
معمولا دستگاه فرم‌دهی/ پرکردن/ سیل می‌تواند در حدود یک درصد تا سه درصد ضایعات داشته باشد با اینحال این دستگاه با راندمان عملیاتی بالای نود و چهار تا نود و هشت درصدی اجرا می‌شود. بسته‌بندها با ضایعات کیسه‌های پیش‌ساخته سرو کار ندارند اما بدیهی است که هزینه ضایعات همراه قیمتی است که برای کیسه‌ها پرداخت می‌کنید.

 

6- FAT را نادیده نگیرید.

Factory Acceptance Testing(FAT) تست پذیرش کارخانه (FAT)، که در رابطه با کیسه‌های پیش‌ساخته چندان اهمیتی ندارد، در مورد تجهیزات فرم‌دهی/ پرکردن/ سیل بسیار حائز اهمیت است. هر دو طرف باید قبل از آن چه که در طول FAT انجام می‌شود، پیشاپیش بحث و تبادل نظر داشته باشند.
در هر دو مورد PMP و تجهیزات فرم‌دهی/ پرکردن/ سیل، کیفیت بالای مواد کیسه بسیار در بالابودن کارایی اهمیت دارد و تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات و آموزش اپراتورها کلید موفقیت است.
در نهایت شما باید ترکیبی از هزینه تجهیزات، هزینه مواد کیسه، تعداد فرمت‌های کیسه و خروجی سالیانه مورد انتظار خود را بررسی کنید و در رابطه با محاسبه بازده مورد انتظار و برگشت سرمایه‌تان، محاسباتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید . . .